2023-12-01, 14:03
Medlem
Som du kan se Bläckis så kommer Hamas gå ner på knäna . Det kommer inte vara finska vinterkriget att Hamas dödar 10 vältränade IDF soldater för en pissmyra som Hamassoldat är

Oddsen är 1 IDF dödar 300- 1000 Hamas terrorister.... låter troligare va?

https://www.expressen.se/nyheter/var...slan-slapptes/

"Nästan hälften av Hamas gisslan lämnades över till Israel under den veckolånga vapenvilan.

Experter förvånas hur relativt lite Hamas krävde tillbaka.

– Jag tolkar det personligen som att Hamas var väldigt angelägna om att få lite lugn och ro, säger experten Anders Ekholm."

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Rätt o rätt, hur många oskyldiga barn och ungdomar tror du inte blivit mördade av IDF och bosättare innan 7 okt,? Bara för ett par månader sedan blev en tvåårig palestinsk pojke mördad med ett skott i huvudet.

Two-year-old Palestinian boy shot in head by Israeli forces

https://www.dci-palestine.org/two_ye...es_in_hospital
Citera
2023-12-01, 14:03
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Rätt o rätt, hur många oskyldiga barn och ungdomar tror du inte blivit mördade av IDF och bosättare innan 7 okt,? Bara för ett par månader sedan blev en tvåårig palestinsk pojke mördad med ett skott i huvudet.

Two-year-old Palestinian boy shot in head by Israeli forces

https://www.dci-palestine.org/two_ye...es_in_hospital

Samma lögner som Hamas försökte med när de själva bombade p-platserna vid sjukhuset. Den här gången låter världen inte sig luras - det var Hamas som sköt ungen vilket är deras affärsidé för att få sympatier. Vidrig metod men så har Hamas arbetat i måååånga år.
Citera
2023-12-01, 14:19
Medlem
Hamas har ju använt raketer av enkel konstruktion mot Israel i 20 år.. antalet de brassat av torde vara sexsiffrigt vid detta laget?

Träffsäkerheten har varit låg och det har räddat israeliterna, tillsammans med att de utvecklat världens förmodligen bästa luftvärn för ändamålet.

Nu har utvecklingen av små attackdrönare gått fort, och de är lättare att få träffsäkra. Även om Palestina är tekniskt underlägset Ukraina, lär de kunna få till drönare?

Således var det bara en tidsfråga innan Israel var tvingade att få bort Hamas.
Citera
2023-12-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Får nog kalla det ett bakslag, med tanke på att det finns nära 2 miljoner potentiella terrorister i Gaza så måste IDF step up it´s game.

BTW Kan man vara palestinier i Palestina UTAN att vara Hamas supporter? Frågar för min Farfars Far.

Jag håller med. Dags att bomba fram ett frisläppande av männen. Terrorister kan bo i tält. På gatan. Hemlösa. Jag struntar i vilket. De ska bo i förhållande till sin eget bidrag till sin försörjning. Nu fick de hus av omvärlden. Lätt fånget, lätt förgånget.

Jag äcklas av allt falskt medlidande för detta avskum som hyllar Hamas. Trots sönderbombade byggnader trakasserar de kvinnor ur gisslan, när de togs om hand av röda korset på väg hem till Israel. Det jag noterar är ett livsfarligt hat från detta avskum till befolkning. De hatar mer än de bryr sig om sina egna barn, och det är den värsta egenskap en människan ha.

Jag tänker på är deras hat, våldspotential och förmåga att föröka sig. Det är skrämmande att det finns folk här i väst som stödjer dem och vll ha hit sådant avskum. Min slutsats är att man får hoppas på att de goda krafterna är starka nog att mota bort denna ondska som också infiltrerat vårt land.

Begreppet palestinier finns inte rent historiskt. Det är ett påhitt av terrorister för att samla arabvärldens slödder. Det finns människor med samma ursprung som Gazaborna, födda i omgivande länder, som Jordanien, Syrien, Egypten etc. Människor som kommit till väst och är goda och nyttiga medborgare i de länder som gett dem ny hemvist.

I övrigt vill jag framföra att denna tråd börjar bli tröttsam, då diskussioner med att bemöta ignorans och ondska är lönlöst. Det intressanta nyhetsflödet som förmedlas besudlas av slemmiga idiotier från det slemmiga kräldjuret.
Citera
2023-12-01, 14:55
Medlem
Krakems avatar
En proffsflykting frontar inför pallywood sin döda docka.

https://twitter.com/Emilio2763/statu...ser=Emilio2763

Dessa människor saknar all skam.
Citera
2023-12-01, 15:00
Medlem
Hela Israels narrativ har totalt kollapsat under den här konflikten, hela världen har vaknat upp och ser nu staten Israel för vad den är; en rasistisk, blodtörstig ockupationsmakt som är skyldiga till folkmord och etnisk rensning.

Hela världen förutom några rövslickande politiker i västvärlden då.
Citera
2023-12-01, 15:01
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
En proffsflykting frontar inför pallywood sin döda docka.

https://twitter.com/Emilio2763/statu...ser=Emilio2763

Dessa människor saknar all skam.

Korrekt länk.

https://twitter.com/EndWokeness/stat...72287294730634
Citera
2023-12-01, 15:09
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonMars
Hela Israels narrativ har totalt kollapsat under den här konflikten, hela världen har vaknat upp och ser nu staten Israel för vad den är; en rasistisk, blodtörstig ockupationsmakt som är skyldiga till folkmord och etnisk rensning.

Ja men då är frågan, vad är inte HAMAS?? Är inte dessa gossar blodtörstiga?

Mördar 250+ oskyldiga ungdomar på festival. Paraderar en blott 22 årig kvinna på ett pickup flak medans 11 åriga palestinska pojkar spottar på hennes kropp.

Är inte det blodtörstigt???
Senast redigerad av Jag-Blond 2023-12-01 kl. 15:14.
Citera
2023-12-01, 15:12
Medlem
Citat:
Kära forummedlemmar, vi skådar här en ny medlem i familjen, denna gången blev det en antisemit som följer HAMAS bok.

Ja men då är frågan, vad är inte HAMAS?? Är inte dessa gossar blodtörstiga?

Mördar 250+ oskyldiga ungdomar på festival. Paraderar en blott 22 årig kvinna på ett pickup flak medans 11 åriga palestinska pojkar spottar på hennes kropp.

Är inte det blodtörstigt???

Absolut, det har blivit en våldspiral av det såklart. Men allting grundar sig i ockupationen.

Dessutom har Israel dödat minst 10 så många.
Citera
2023-12-01, 15:15
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Absolut, det har blivit en våldspiral av det såklart. Men allting grundar sig i ockupationen.

Dessutom har Israel dödat minst 10 så många.

Vilken ockupation?? Så det är alltså rätt att döda 250+ ungdomar för att man har en dispyt om lebensraum?
Citera
2023-12-01, 15:21
Medlem
Citat:

Hade Israel velat genomföra etnisk rensning, hade inte drösvis med araber bott i Israel och 2 miljoner araber hade inte bott i Gaza. För att vara påstådda etniska rensare, är israelerna förvånansvärt ineffektiva.

Israelerna har för fan bott ansikte mot ansikte med araber i 80 år och gör det fortfarande.

Dessa överdrifter från vänster är så j-a löjliga.

Men skit samma. Den 7/10 satte Hamas iaf sin sista potatis.
Den 7/10 visade Hamas slutligen vad man är: en psykiskt sjuk sekt, kapabel till vad som helst.

Ett axplock av vidrigheter:

- Massvåldtäkter
- Kvinnor som skjuts medan de blir våldtagna
- Paraderande med lik
- Avskurna kroppsdelar, bla bröst
- Masstortyr
- Nekrofili
- Pedofili
Citera
2023-12-01, 15:26
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Korrekt länk.

https://twitter.com/EndWokeness/stat...72287294730634

Dockhandlare är en lukrativ bransch i Gaza.

https://twitter.com/OliLondonTV/stat...76512535925127
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in