2023-10-07, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det har inget med saken att göra. Faktum är att Israel aldrig haft detta låga stöd någonsin.
Folk skiter i Israel, så är det bara. Amerikaner framför allt är trötta på att vara stödhjul åt en krigsvurmande nation i Mellanöstern som mjölkar dem på pengar, samtidigt som de trakasserar amerikanska kristna turister. Israel har ett rekordlågt stöd i USA just nu, endast Ukraina har mindre stöd.

Inget med saken att göra? Araber begår terroristbrott dagligen.
Citera
2023-10-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Jag reagerade också på drönarfilmerna men jag förvånas också att de har lagt så mycket energi på filmerna överlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag tycker kopplingen till Ryssland är att dra väl för hårt? Iran är däremot en given aktör, och inget de är diskreta om heller för den delen.

Ja, det är lagt resurser på filmerna tänker litet på hur IS bedrev sin propaganda.

Vidrigt nog finns det nog dem som går igång på filmerna och kan tänkas stötta Hamas på olika sätt när de ser dem. Tänker på rika individer i gulfstaterna samt Iran.

Har för mig att de sas på nyheterna att vid tidigare dåd så har Israel inte dragit en direkt koppling till själva dådet och Iran, även om det är välkänt att de stödjer på olika sätt.

Om det finns bevis på att Iran hjälpt till med drönarna så tror jag att Israel kommer hämnas direkt mot Iran på något sätt
Citera
2023-10-07, 23:07
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den unga tjejen som torterades till döds (ja hon lever knappast längre nu, bland det värsta man sett) är förmodligen identifierad som en tysk turist. Vad säger Scholz om detta tro??

https://x.com/BrennpunktUA/status/1710755526169047239
Vilken video?
Citera
2023-10-07, 23:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Ja, det är lagt resurser på filmerna tänker litet på hur IS bedrev sin propaganda.

Vidrigt nog finns det nog dem som går igång på filmerna och kan tänkas stötta Hamas på olika sätt när de ser dem. Tänker på rika individer i gulfstaterna samt Iran.

Har för mig att de sas på nyheterna att vid tidigare dåd så har Israel inte dragit en direkt koppling till själva dådet och Iran, även om det är välkänt att de stödjer på olika sätt.

Om det finns bevis på att Iran hjälpt till med drönarna så tror jag att Israel kommer hämnas direkt mot Iran på något sätt

Hamas är ju samma skräp som ISIS och Al-Qaida.
Citera
2023-10-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Så Israel har koll på Hamas alla byggnader och gömställen, men dom kunde inte se en hel armé anfalla dom?
Jag trodde Israels underrättelsetjänst tillhörde dom främsta i världen, Mossad blev mosad 🤣🤷🏻‍♂️

Snarare så att Israel visste om detta men lät det ske så att Israel kan göra det de gör bäst. Mörda allt och alla som inte är judar.
Citera
2023-10-07, 23:09
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Borde inte de palestinierna åka till Gaza istället för stå och gapa på en gata långt därifrån

Borde inte du åka till Israel och hjälpa dina bröder och systrar istället för att sitta bekvämt i soffan och skriva på ett forum?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Konsekvent är ett ord från tyskan, du gillar Hitler va?
Så om man använder ordet konsekvent - då är man nazist? Vad är det för logik?
Citera
Tittar man runt på nyhetssidor och läser på sociala medier så har Israel ett otroligt stöd. Hela den civiliserade världen sluter upp runt Israel. Nu har muslimerna gjort bort sig ordentligt och Hamas dribblade bort sig fullständigt. De kommer rökas ut och förintas för evigheter. Precis som IS gjorde, de gick förlängt med sin terror och slogs ut fullständigt. Netanyahu har nu världens chans att bomba urskillningslöst i Gazaremsan utan att nån bryr sig nåt nämnvärt. De flesta förstår att Israel måste slå till stenhårt och förinta Hamas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Palestinierna kör runt som fan och tutar i Malmö enligt en kompis
Dom kommer gråta snart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du tycker inte det är ondska när Israel bombar ett lägenhetskomplex och mördar ett hundratals civila palestinier så vad du tycker är totalt irrelevant. Du är en del av krigskomplexet som anser att USA och väst kan "offra" några araber för den goda sakens skull. Sen blir du förbryllad när de som är påtänkta att offras inte håller med dig.

Hela poängen var att Israel precis som Ryssland är en ockupationsmakt; när Ryssland intog Krim ansåg ryssarna sig ha rätt till landområdet och alla som deltog i striderna mot ockupanterna hyllades av väst. När Israel expanderar sin bosättningspolitik, gör anspråk på andra länders områden och håller palestinierna fångna i världens största koncentrationsläger så anser man att palestinierna inte får reagera. De ska underkuva sig och svära trohet till israelerna. Det är för fan helt bisarrt.

Faktum är att det råder enorm dubbelstandard i väst och om man inte ser det är man antingen blåögd eller likgiltig. Hur kan man fortfarande år 2023 tro att de neo-konservativa i USA vill världen väl när de rent av har erkänt att man falsifierade grunderna för invasionen av Irak? Hur korkade är ni egentligen?

Även då ansåg ni att irakierna inte får göra motstånd. Tänk om en främmande makt invaderade Sverige (återigen, som Ryssland ) och alla bara ska acceptera läget. Det är så ni tänker så länge det drabbar länder ni skiter i. Ni är såna jävla hycklare att det är skrattretande.

Din jämförelse mellan Rysslands och Israels agerande haltar betänkligt. Ryssland är en anfallande aggressionsmakt som i nuläget har som målsättning att utrota ukrainare och förinta Ukraina som stat. Det synsättet passar precis in på Palestina som 24/7 hatar staten Israel och vill utplåna alla judar. Vilket nu visar sig genom dagens vidriga terrordåd mot Israel. Israel däremot har inget emot araber/ palestinier (såvida de inte är terrorister) och är beredd att samexistera med dessa.

Den stora gåtan är varför ni västhatare lever i väst. Varför inte flytta till era diktatur-paradis? Då kan ni på plats få hjälpa era vänner islamist-terroristerna. Eller är det kanske så att ni egentligen innerst inne vet att dessa är totala shithole countries och att det är trevligare att sitta här i värmen i väst och kärringklaga än att räta på ryggen och leva som ni lär? Det tror i alla fall jag.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonden555
Kör på två stats lösningen nu. Israel får lämna lite yta i västbanken. Frågade GPT4 vad han tror är det mest sannolika inom 100 år

Given a 100-year timeframe, it's even more challenging to predict due to the potential for vast geopolitical, technological, environmental, and societal changes. However, if pressed to choose one scenario over such an extended period, I would speculate the Two-State Solution might eventually materialize, primarily because it has had longstanding international support and is seen by many as the most viable route to a sustainable peace between Israelis and Palestinians.

Tvåstatslösning i all ära men var ska gränsen dras? Jerusalem är superhelig mark för tre religioner (judendom, kristendom, islam) med många heliga landmärken för respektive religion. Totalt olösligt enligt min uppfattning.
Citera
Palestina är över. Abbas stöttar öppet hamas attack. Israel kommer stapla araber på hög och jämna hela Palestina med marken.

Bye Palestina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in