2023-10-10, 11:34
Medlem
hashs avatar
Hamas öppnar för en vapenvila, de har uppnått sina mål!?

Vafan, förfesten har ju bara precis tagit slut.
Citera
2023-10-10, 11:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vill Israel har 2 miljoner nya arabiska medborgare? Tror knappast det.

Vill Egypten ha 2 miljoner flyktingar i sitt land som kan destabilisera det. Tror knappast det.

Vad händer om Egypten låter 2 miljoner palestinier passera till Libyen (och som sedan tar sig vidare till Tunisien)? - Ja då står Europa och i allra högsta grad Sverige inför en "utmaning".
Vill man vara konspiratorisk kanske det var meningen? Detta är Israels 9/11 och nu kör de "war on terror". De palestinska flyktingarna får EU och Turkiet ta hand om precis som vi fick göra under krigen i Syrien, Irak, Afganistan.
Arabländerna kommer att kräva att "Väst" tar hand om det som Israel orsakat.
Vi får öppna våra hjärtan igen.
Citera
2023-10-10, 11:36
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Om Israel går med på vapenvila tänker jag ge mig ut och demonstrera.
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Och du är helt säker på att onlinemobben inte tar avstånd från Hamas attacker mot civila? Att vara emot Israels regering är ej samma sak som att stödja attacker mot civila.

Det är ju bara gå ut på sociala medier och kolla lite, även fast det kontinuerligt tas bort, så ser du ändå glada utrop och smileys i nyheter om döda civila.

https://i.imgur.com/IFUbXyb.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Påminner om att de israeliska ockupationsstyrkorna dödar fler civila varje år, även detta exceptionella år. Men positivt överraskad av din idé om en multietnisk stat med lika rättigheter och skyldigheter för alla. En långt mer progressiv hållning än den samlade svenska politikerkåren.

Är du en av idioterna som inte förstått vad muhammedanerna är för omöjliga medmänniskor? Inte ens efter israeliska ÖB:s tal på svenska i public service?

Tror er tid är över!
Citera
2023-10-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Här i tråden får man verkligen läsa bra inlägg som var enda jävla pk-hjon bara måste böja nacke inför.

Tror detta kan bli vändningen för pk-ismen.

Ja absolut. Jag brukade själv vara PK-jon, ska jag erkänna.
Jag vet exakt hur båda sidor tänker - jag har själv rört mig från den slentrianmässiga Palestina-kramar-falangen till total uppgivenhet.

Att israel nu går in 100% i Gaza, har jag full förståelse för.
Efter den senaste tidens händelser, har de fan inget val.

Oktagon har passerat och inte ens den mest insnöade svenska vänstertomte kan blunda för filmerna på skrattande araber som kör runt med halvnakna kvinnolik och skrikande, blodiga kvinnor som de gruppvåldtar. Detta är de människor som styr Gaza. Se och ta lärdom.

Och det handlar ju inte bara om land. Det handlar om två helt olika kulturer.
Att den ena är bättre än den andra, behöver inte diskuteras.
Citera
2023-10-10, 11:40
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vill Israel har 2 miljoner nya arabiska medborgare? Tror knappast det.

Vill Egypten ha 2 miljoner flyktingar i sitt land som kan destabilisera det. Tror knappast det.

Vad händer om Egypten låter 2 miljoner palestinier passera till Libyen (och som sedan tar sig vidare till Tunisien)? - Ja då står Europa och i allra högsta grad Sverige inför en "utmaning".
Om det sistnämnda börjar ske så brukar EU öppna plånboken, och kanske blir Egypterna nöjda med 10 miljarder per år i bidrag, som Turkiet.

Jag vet inte Israel-hatet hos de 2M vanliga människor som bor på Gaza, men nog hade jag valt att bo kvar med en ny ledare istället för att fly mitt hemland. Deras gamla ledare fungerar inte och i normala väst-länder hade de röstats bort. I MENA måste man skjuta bort partier som inte uppför sig..
Citera
2023-10-10, 11:41
Medlem
Citat:

Israel kommer äta Hamas till frukost. Faktum är att de förmodligen redan är helt utraderade. Nu ska bara Gaza jämnas med marken likt en enorm parkeringsplats.
Citera
2023-10-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeTempest
Rave-partyt hade man 3km från Gaza på ockuperad mark. Raven hade beväpande vakter. Partyt bestod av värnpliktiga och reservister - alltså potentiella kombattanter. Finns flertalet sidor där man har identifierat deltagarna som finns på klippen och sätt i deras flöden på sociala medier hur de står posar med vapen och CombatGear redo att slakta palestinier. Man tjänstgör i zionistarmen - filmen där "stackars tjej" rövas bort på motorcykel är kombattant och tjänstgör i flottan! Det faller zionistmedian att porträttera situationen som att stackars ungdomar kidnappats av elaka och blodtörstiga araber - ja det vanliga skitsnacket!

Observera skillnaden:
Civila oskyldiga "ungdomar" på raveparty. vs. Soldater, reservister, 3km från världen största fängelse på ockuperade mark.

Anledningen till att man är i chock är pga, arrogans då man underskattade al-Qassams förmågor förlitade sig på höga fängelse/skjuttorn med 30 mm granater vars avsikt är att spränga bort eventuella "rymlingar" från Gaza. Vidare patrulleras närområden av tanks och annat sionistiskt skit!

Nej palestinierna vill inte ha någon jävla fredsförhandling eller vapenvila, de spelar bara genom sionistmedia kanaler så du/ni sionister får "känslan" av att de på något sätt är rädda för militär övermakt!

Zionister är fega slödder, de är bara tuffa då de uppgår till 20:1. Vid 1:1 förhållande har de inte en chans. Observera 20:1 förhållandet, lägg därtill teknologisk överlägsenhet och fritt flöde på vapen från zionistländer, blir marginalerna flera magnituder till fördel zionisterna. Men trots det så står de tappert på slagfältet. När det är strid så är det strid

Stå upp för den underlägsne - stå upp för de förtryckta - stå upp för Palestina!

Jag håller med dig. Festdeltagarna var soldater på permission.
Citera
2023-10-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Källa?
https://www.aljazeera.com/amp/news/l...-of-gaza-strip

Lite längre ner i deras live feed.
Citera
2023-10-10, 11:43
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Israel kommer äta Hamas till frukost. Faktum är att de förmodligen redan är helt utraderade. Nu ska bara Gaza jämnas med marken likt en enorm parkeringsplats.
Israel är jetplan och Hamas är vingglidare med moppemotor.

Helt ofattbart vilken hjärntvätt unga män måste utsatts för innan de sprang in i Israel och sköt oskyldiga obeväpnade till ingen nytta.
Citera
2023-10-10, 11:43
Medlem
Zloths avatar
Citat:

Hamas kan nog ropa efter vapenvila hur mycket de vill.

Har man slaktat över 700 kroknäsor och tagit över 100 som gisslan så får man räkna med enorma konsekvenser.

Nu är det vinna eller försvinna.

Detta måste väl ändå Hamas ha räknat med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in