2023-10-21, 13:45
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Kul för dig att du fick skriva ett inlägg som handlar om något annat men min fråga gällde vad du menade med det inlägg av dig som jag citerade. Du har inte lust eller förmåga att svara på min fråga märker jag så jag får väl nöja mig med att konstatera att ditt inlägg på en punkt är felaktigt och på en annan punkt är felaktigt på ett av två alternativa sätt, onekligen en bedrift.

Spelar det roll vad JAG menar? Allt jag skrev och BBC:s citat och BBC-videon jag länkade till förklarade sig självt. Flög hela poängen med att BBC är ohederliga i sin rapportering över ditt lilla huvud?
Citera
2023-10-21, 13:47
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Israel kommer fortsätta hata er SD:are oavsett hur mycket ni försöker fjäska.

Ni muslimer hatar oss oändligt mycket mer. Israel kommer aldrig attackera oss, men det gör ni. Hela tiden.

Fakta för att backa upp det: https://www.thereligionofpeace.com/a...s.aspx?Yr=2023

Det här bestialiska ni håller på med skulle Israel aldrig göra mot oss.
Citera
2023-10-21, 14:02
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Spelar det roll vad JAG menar? Allt jag skrev och BBC:s citat och BBC-videon jag länkade till förklarade sig självt. Flög hela poängen med att BBC är ohederliga i sin rapportering över ditt lilla huvud?

Det enda som framgick var att du i ditt exempel inte har belägg för ditt påstående om att BBC rapporterat partiskt till Hamas fördel samt att du i ett och samma inlägg lyckats med att använda både engelska och svenska ord felaktigt och demonstrera att du inte förstår innebörden av dem. Hur var det nu med ”syftningsfelet” herr lingvist? 😆
Citera
2023-10-21, 14:03
Medlem
Aprak69s avatar
Jag tror att även om du kunde bygga en tidsmaskin och transportera de här människorna till Hamas-terrorns epicentrum. Så skulle de ändå förneka det de såg.

Det finns ingen poäng i att diskutera med palestinavänner. All logik och all anständighet har slängts ut genom fönstret för länge sedan. Eftersom islam är en ond och förljugen religion. Låt mig bara konstatera att man blir lik den man umgås med.

Nåväl. Medan vi tjafsar förhandlar Israel för
att få loss kvinnor, barn och åldringar som hålls som gisslan av palestinier. Ja, de försöker rädda civila palestinska liv också. Det senare kommer de att tackas för med fler terrorattacker.
Sådan är den ”palestinska kampen” som har en så högljudd hejaklack, häruppe i vårt konstiga lilla land i norr.

Så djupt är hatet att man ställer sig på samma sida som terroristen som just mejat ner svenskar - för att de är svenskar - i Bryssel.
Man förstår inte att Hamas och IS är två snarlika organisationer, med samma mål. Hamas vill inte ”slåss mot Israel”. Hamas vill upprätta ett kalifat,
där din enda funktion är att vara en slav. Israel är bara en etapp på vägen dit. Alla judar ska utrotas. Om du inte tror detta föreslår jag att du läser Hamas stadgar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! De tappra hjältarna i hamas var bara på en liten söndagsutflykt (på lördagen den 7:de oktober) och om några israeler kom till skada den dagen så var det givetvis deras eget fel!
Krig är fred! Frihet är slaveri! Okunnighet är styrka!

Vad tror DU att hamas-daddeltramparna ville/trodde att de skulle kunna åstadkomma med att slakta/våldta/tillfångata oskyldiga kvinnor och barn? Trodde de/du att judarna skulle dra upp sina tältpinnar och genast lämna Israel? Nu är förvisso bristande kognitiv förmåga en förutsättning för att tillbe den pedofile krigsherrens lära, men även dessa idioter BORDE väl kunnat räkna ut att det ENDA resultatet av deras terroraktion är och förblir lidande för det "palestinska" folket?
Senast redigerad av Aprak69 2023-10-21 kl. 14:16.
Citera
2023-10-21, 14:04
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Det enda som framgick var att du i ditt exempel inte har belägg för ditt påstående om att BBC rapporterat partiskt till Hamas fördel samt att du i ett och samma inlägg lyckats med att använda både engelska och svenska ord felaktigt och demonstrera att du inte förstår innebörden av dem. Hur var det nu med ”syftningsfelet” herr lingvist? 😆

Det framgick alldeles utmärkt. Du väljer bara att inte förstå eftersom du är partisk.
Citera
2023-10-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Tack för upplysningen. Jag visste inte att israel genomförde en "pre-emptive strike" mot Egypten i inledningen av kriget.
Med andra ord var det Israel som startade kriget.

Tiransundet är Egyptiskt territorialvatten. Att Israel säger att de tänker anfalla om Egypten vägrar släppa igenom israeliska fartyg är inte detsamma som att de har rätt att göra det. Du missade också en del annat som att Israel gjorde en stor räd in på Västbanken i anfallet på Samu, att man var ändå uppe och bombade Damaskus etc innan den officiella inledningen på kriget.

Du kanske inte noterade i ditt citat "defensive lines". Arabstaternas planering baserades på att de övertygats om att Israel planerade ett nytt anfall liksom 1956. De hade ingen avsikt att själva gå till angrepp.
Citat:
men även dessa idioter BORDE väl kunnat räkna ut att det ENDA resultatet av deras terroraktion är och förblir lidande för det "palestinska" folket?
Vad du inte tycks förstå är att det inte spelar någon roll för palestinierna. Håller de sig lugna ger sig Israel på dem ändå. Enda skillnaden är att när det bara är gamla vanliga visan med Israel som dödar palestinier ger det inga rubriker, de trycks bara tillbaka bit för bit.
Citera
2023-10-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Israel skapades genom ockupation av europeiska judar som sedan dess har haft svårt att ändra kurs mot fred och stabilitet och historiskt sett existerade Palestina innan Israel skapades men var under brittisk ockupation och nu under sionistisk statsockupation.

Spelar ingen roll med sådana där världsfrånvända åsikter, det som bara att luta sig tillbaka och se vad som händer i "Palestina ", och för dig att sitta ner i båten och gråta hur mycket du vill, kan inte göra ett skit åt det ändå eller hur?

Palestina har inget som helst existensberättigande och när Israel är färdiga så det blir som jag och den friska världen sagt. Skulle någon annan blanda sig i slutar det med ännu färre terrorister till slut ändå.

Hamas = Palestina = terrorister, stora som små, det vet alla.

Gillar du terrorister?
Citera
2023-10-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ni muslimer hatar oss oändligt mycket mer. Israel kommer aldrig attackera oss, men det gör ni. Hela tiden.

Fakta för att backa upp det: https://www.thereligionofpeace.com/a...s.aspx?Yr=2023

otrolig lista och det är bara 2023. Det kan jämföras med att det inte skett en enda Judisk självmordsbomb i hela världen sedan 8 miljoner judar mördades i tyskland.
Citera
2023-10-21, 14:12
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Spelar ingen roll med sådana där världsfrånvända åsikter, det som bara att luta sig tillbaka och se vad som händer i "Palestina ", och för dig att sitta ner i båten och gråta hur mycket du vill, kan inte göra ett skit åt det ändå eller hur?

Palestina har inget som helst existensberättigande och när Israel är färdiga så det blir som jag och den friska världen sagt. Skulle någon annan blanda sig i slutar det med ännu färre terrorister till slut ändå.

Hamas = Palestina = terrorister, stora som små, det vet alla.

Gillar du terrorister?

Det är ju ingen åsikt det är ju historian bakom konflikten .. Omvärldens kritik har också varit ihärdig genom åren, inte minst i FN-resolution 242 som kräver att parterna i 1967 års krig drar sig tillbaka från ockuperad mark.
Citera
2023-10-21, 14:14
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
otrolig lista och det är bara 2023. Det kan jämföras med att det inte skett en enda Judisk självmordsbomb i hela världen sedan 8 miljoner judar mördades i tyskland.

Ja och vi har 20% av 2023 kvar. Listan kommer bli mycket längre.

Så här har muslimer hållit på sen Mohammeds dagar, och ingen har av naturliga skäl fört statistik över deras dagliga dåd i 1400 års tid förrän internet landade i knät på oss.
Citera
2023-10-21, 14:14
Medlem
Citat:
Skitprat, i vårdad brittisk engelska skriver man ”released” i sådana formella situationer. Här har du t.ex. en länk till brittiska justitiedepartementet. Lägger du märke till att ordet ”freed” inte finns med där utan att man genomgående använder ”released” i texten? Det beror på att det är formell, vårdad engelska motsvarande kanslisvenska som används där och inte motsvarigheten till Expressen-svenska.

https://data.justice.gov.uk/prisons/...ement/releases

Nu är det ju inte användningen av ordet "released" som BBC använt, utan ordet "freed".

Googla på "freed" och se om du kan hitta ett enda annat exempel på att krigsförbrytare, kidnappare eller andra brottslingar har "freed" sin gisslan.
Citera
2023-10-21, 14:18
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:

Det är ju för att dårar i väst har fått för sig att fylla upp Europa med muslimer. Innan dess var det ju ett tag sen vi krigade mot islam. Då hindrade vi islam från att ta över Europa, nu bjuder vi in dom gratis. Det är ju väldigt dumt och onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in