Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Lugna ner dig nu.
Om Israel borde existera kan vi diskutera i all oändlighet.
Israelerna kommer inte lämna den där omtvistna sandhögen som dessutom landsmässigt är värdelös, finns inga råvaror, inget naturligt vatten, inte ett smack. Om dom borde lämna spelar ingen roll, både du och jag vet att dom är där för att stanna.
Nej, jag hoppas inte Israelerna blir kvar i Palestina, eller något av den mark de ockuperat i Syrien, Libanon eller Egypten.
Drygt 70 år av ockupation har glasklart visat att det är en total omöjlighet!
Världsordningen är formad på det viset att det består av olika länder.
Länder med egen agenda, lagar och regler.
Men alla länder har vissa saker gemensamt oavsett religion.
Att ockupera andra länder och dessutom provocera genom att bygga samhällen för den egna befolkningen som skyddas av militär är inte lagligt eller på något vis tillåtet.
Nu är ju FN och ex.vis EU korrupta vilket ex.vis innebär att man kan göra "undantag" för detta genom att legalisera och supporta denna galenskap. USA som ständigt provocerar och tillåts styra över EU och NATO i eget syfte, tar "givetvis" dit ett hangarfartyg för att än en gång visa musklerna. Detta eftersom judarna är insyltade i amerikansk ekonomi...
En gång i tiden kunde jag uppskatta USA... men landet har idag förändrats till något totalt främmande, vilket om det fortsätter på det sättet är på fallrepet.
Ännu mer tragiskt är att folk inte kan skilja på två saker. Det är bara att läsa alla lågbegåvade inlägg här, där många har precis noll koll..
Personligen tycker jag Islam.är en vidrig religion.
MEN det förtar inte verkligheten i denna konflikt, där FN och Israel begått ett otroligt misstag som utropade staten Israel på Palestinsk mark 1948.
Man kan inte kliva in i en annans persons hem och kasta ut denne, och i sin förvirring tro att det inte kan få konsekvenser..