2023-10-18, 11:06
Medlem
Bledsaters avatar
När drar hasbulla igång vredens dag?
Citera
2023-10-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag är fortfarande övertygad om att Israel ligger bakom detta, men jag håller inte fast vid den uppfattningen vad som än framkommer.

1. Vi har alla vår bias, vilket framgår med den största tydlighet i den här tråden.
2. Jag anser att bevisningen hittills är svag. Bilderna och filmerna från platsen är dock ett frågetecken.

så hur förhåller du dig att du litar hellre på massmördare som alla sina år mördat , förtryckt och hållit civila som mänskliga sköldar istället på ett land som varje dag i sin existens behövt skydda sig från dessa djur endast pga att dom är judar o inget annat ?
Citera
2023-10-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Mmmm låter som en dålig bortförklaring ifrån Hamas!

Men de har väl aldrig misslyckats med nått?

Det spelar ingen roll om det kommer bildbevis på att det är en Hamasterrorist som tuttar på en stubin och slänger in en dynamitgubbe på sjukhuset. Det kommer ändå vara judarnas och USA:s fel enligt muslimerna.
Citera
2023-10-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
jag säger ju till dig att jag är muslim från Balkan, och vi hade folk utifrån som kom och tog med jihad tack vare fittan alija som bjöd in dom och som tack fick dom medborgarskap. nu har dom byar nere som är helt isis typ, förtycker kvinnor som aldrig förr och ja Bosnien har blivit värre tack vare detta, speciellt med alla moskéer som byggs med utländska pengar som saudi turkiet osv. jag har aldrig våldtagit eller dödat någon så jag vet inte riktigt vad du babblar om

Du har helt rätt. Mycket stor skillnad på muslimer från Balkan och Mellanöstern.
Citera
2023-10-18, 11:10
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Inte så konstigt då de sett vad som hänt i andra grannländer som tagit emot dessa primitiva varelser.

Det blir ju kaoz överallt där de drar in....

Så är det. Läste förresten denna intressanta debattartikel av Magnus Norell:

https://www.expressen.se/debatt/musl...ad-om-terrorn/

Citat:
Man kan tycka att det inte skulle vara så svårt att fördöma – eller i alla fall ta avstånd från – Hamas terror.

Att Sveriges största muslimska organisationer valt att inte göra det skickar ett tydligt budskap som Sverige som nation snarast bör ta på stort allvar, skriver Magnus Norell.

Vågar vi hoppas att Svenska politiker äntligen kanske börja vakna upp från sin Törnrosa sömn när det gäller just invandring från muslimska länder?
Citera
2023-10-18, 11:12
Medlem
Hela presskonferensen från en talesperson från IDF: https://www.youtube.com/live/9R-q8Nr...fvThGg2iRb3VFM
Citera
2023-10-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Korrekt, den ska vara från Islamiska Jihad.
Islamiska Jihad är den militära grenen av hamas.
Idiot.
Citera
2023-10-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Hamas kan inte i närheten lyckas döda många civila som judarna vars mål är att döda palestinska civila och ta organ från dom. 2009 sa Izrael att man skall se på civila som fiender. Dessutom var det Izrael som skapade Hamas. Bevis finns på websidan:
https://nyadagbladet.se/utrikes/sa-b...orelsen-hamas/
Haha du länkar till din fakta från en obskyr högerextrem, konspiratorisk”nyhetssida”. Du avslöjar din agenda ganska fort. Det här är problemet när man tar sin ”fakta” från partiska källor.

Du har noll trovärdighet precis som dina ”källor”.
Citera
2023-10-18, 11:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Skitsnackare
https://www.friatider.se/israel-blod...bade-sjukhuset

Minst 500 personer uppges ha dödats i en israelisk bombattack mot ett sjukhus i Gaza som drivs av internationella kristna organisationer.

Richard Sewell, dekanus vid St George's College – en av den anglikanska kyrkans toppfigurer i Jerusalem – skriver på X att sjukhuset angreps med "en direkt träff från en israelisk missil".

Han uppger att tidiga rapporter tyder på att hundratals kvinnor och barn har dödats, och kallar dådet för "avsiktligt dödande av utsatta civila".

T.o.m Aftonbladet som rövslickar judar har skrivit om organ som judar tagit från döda palestinier.

Dekanen vid St Georgskyrkan i Jerusalem, Richard Sewell kan omöjligt veta någonting om detta eftersom han faktiskt befann sig i just Jerusalem. Han svalde de initiala uppgifterna från terrororganisationen Hamas, vilka visade sig vara påhittade. Hans uppgifter lyftes fram till en början eftersom medier trodde att han befann sig på plats.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Det spelar ingen roll om det kommer bildbevis på att det är en Hamasterrorist som tuttar på en stubin och slänger in en dynamitgubbe på sjukhuset. Det kommer ändå vara judarnas och USA:s fel enligt muslimerna.
Självklart

Hur många svenskars liv är du beredd att offra för judarnas skull?

Varenda gång svenska företrädare tar parti för sionister riskerar vi, pga massinvandringen, svenska liv i Sverige .

Tämligen självklart kommer Iran och även Ryssland att ta detta krig som ett tillfälle att destabilisera våra länder ytterligare. Jag hoppas vid Gud att Sd fattar (och vill se) detta och uttalar sig väldigt balanserat och eftertänksamt nu.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
During that IDF news conference, one of the claims Israel made was that it had a clip of Palestinian militants discussing a failed rocket launch.
This, the Israeli military claimed, proves that the blast at Gaza's Al Ahli hospital was caused by the Palestinian Islamic Jihad (PIJ) militant group.
The transcript of the conversation - as released by Israel - shows two people discussing the damage caused.
"They are are saying it belongs to PIJ," one says, to which the other replies: "It's from us?"
The original speaker goes on: "They shot it from the cemetery behind the hospital."
"What?!" the other responds, to which they are told: "They shot it coming from the cemetery behind the hospital, and it misfired and fell on them."
Spokesman Daniel Hagari said: "We have cross-checked this intercept with other intelligence sources to confirm its accuracy."

But the BBC has not been able to verify Israel's version, including who was talking in the clip, which you can listen to here

https://videoidf.azureedge.net/e67ae...5-d32da01ccf80
Ja, det är mer bevisning från den ena sidan, dessutom av ett slag som är lätt att ta fram i dag (avlyssnade telefonsamtal). Den palestinska sidan har inte presenterat några bevis alls, så är det ju, men jag låter mig inte övertygas än.

Oberoende utredning vore bra, även om skadan redan är skedd. Apropå det: vad tänker turkarna göra nu?
Citera
2023-10-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Så är det. Läste förresten denna intressanta debattartikel av Magnus Norell:

Norell ska man lyssna på. Han är kunnig och opartisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in