2023-10-07, 17:58
Medlem
Tror ni detta har o göra med att lagren på ammunition hos USA (deras lager i Israel) och Israel är lägre än vanligt pga dom har skänkt mycket till Ukraina?

Undra också hur det här kommer påverka andra länder hur dom skänker ammunition.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Kan någon förklara för mig varför Samnytt är sionistälskare? Är det enbart för att de är en "motpol" till muslimer?

Kan någon förklara varför nasistvänster alltid sammarbetar med terrorister och islamister?
Hur stor är judebefolkningen på jorklotet att ni behöver vara så rädda?
Citera
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, det är bara du.

Stämmer säkert, folk är korkade och lyssnar bara på judemedia.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassesimrishamn
Besvarar du min fråga med att ställa mig samma fråga. Det är där er ribba ligger.
Ja vilket är helt korrekt retoriskt eftersom du aldrig skulle åka till Palestina utan bara sitter här och är tuff och enligt din egen retorik har du alltså inte rätt att uttala dig och borde därmed aldrig ha skrivit ditt inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vettiga människor gör inte det här, utan vi blir ledsna av brutaliteten. Människor som du är allt som är fel i världen.
Ni var väldigt tysta när Palestina fick samma brutalitet ni till och med var glada för det
Citera
2023-10-07, 17:59
Medlem
Salcinns avatar
https://twitter.com/Israel_Alma_org/...75589357609367

Båt med terrorister blir pulveriserade när de försöker ta sig över sjövägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det går aldrig spränga bort en ideologi, en tanke. Bakom alla dessa benämningar finns det människor som kämpar för rättvisa.
IS? USA skapade IS.

Går du in i ett land och bombar allt, barn, kvinnor allt. Klart som fan folk ansluter sig till IS, folk kommer stå i kö för att ansluta sig till dessa grupper så länge det förtrycket forsätter!
Hur kan man bara vara anhängare av IS Daesh.
Alla friska normala människor tar ju avstånd från detta, eller hur.
Buhu - dom är dumma - jag är en outvecklad unge. Skrik skrik - vi är kränkta.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Gaza har i praktiken varit under permanent blockad sedan Israel drog sig ur där.

Och det finns en anledning till det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Angreppet hade inte kunnat göras i förra veckan och inte heller om en vecka. Det var nu eller aldrig, nästan.

I så fall indikerar tajmingen på imponerande logistik och disciplin. Tajming är som bekant avgörande i alla krig.

Och även om Israel mal Gaza till pulver, kommer araberna att minnas denna attack för alltid. Den innebär en gigantisk boost för självförtroendet.

Och blir Gaza totalt förintat, kommer Israel-hatarna bara att omgruppera.

Det är tragikomiskt att höra alla tuffa slogans som kommer från Israel. De ska unleash hell, som vanligt.

De har gjort det flera gånger förut.

Har de lyckats besegra Israel-hatarna?

Knappast.
Citera
2023-10-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Hamas måste ha fått stöd från Iran antagligen för en sådan storskalig attack.

Vill man rikta uppmärksamheten bort från Ukraina av någon anledning?

Ser man svagheter i USAs ledning och ekonomi som man vill dra nytta av just nu?

Vill man få upp oljepriset och inflationen och därmed ta knäcken av den svaga världsekonomin?

Det här är andra krafter än Hamas som ligger bakom tror jag.

Det är väl Ryssland, Iran och Kina som står bakom. Varför? Attack mot Israel innebär amerikanskt stöd dit, vilket rimligtvis medför minskat stöd till Ukraina. Det är alltid ryssjävlarna som är i bakgrunden.
Citera
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag njuter av att se Israel jämna hus med marken JUST NU.

Araber kan aldrig skilja på äpplen och päron så jag är inte förvånad att just du är arab heller. Nu har ni höjt ribban och det är ingen som kommer rädda er, det finns inga västliga ledare som vill säga "ajabaja" och rädda ert skinn efter detta
haha händer ju inte ett skit

israel släpper typ nån fjuttig bomb inget mer
Citera
Medlem
Om araberna la ner sina vapen i dag, skulle det inte finnas mer våld. Om judarna la ner sina vapen i dag , skulle inte Israel finnas mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in