2023-10-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Varför det?
Palme och sen även Mona Sahlin och Co stödde ju Palestina.

Tiderna förändras och bevisen för lördagens ohyggliga attack mot civila Israel, kvinnor och barn är överväldigande.
Samtidigt har dom senaste 10-20åren präglats av mängder med islamistiska terrordåd och massiva problem i de flesta europeiska civilsamhällena pga en enorm muslimsk invandring

Det går inte att snacka bort problemen längre.

Partiet Nyans får kanske lite nya medlemmar form av avhoppare från vänsterpartierna S,V,mp och C
Citera
2023-10-14, 15:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Kritiken inrikespolitiskt i USA har redan börjat växa när man blundar hårt för vidriga krigsbrott och brott mot mönnsklihgheten från höge-extemisterna i Israels regim. Jag tror inrikespolitik är en återhållsamhetsfaktor från USA att involveras allt för mycket själva i nya krig i regionen. Det blir också extremt svårt att hålla sin retorik och narrativ mot rysslands och krigsbrott i de4 kriget om man samtidigt från USAs sida exponerar sin dubbelmoral och anser att det är ok om "kompisar" begår likadana eller t.om betydlugt grövre krigsbrott, utan kritik...
Tycker du att Demokraterna i USA är sionister? Vad är då Republikanerna?

USA har som sagt redan lovat att skydda Israel under alla omständigheter när Israel tar itu med Hamas och andra hot mot judestaten.
Citera
2023-10-14, 15:11
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Aha, har du några starka bevis som motsätter att de vill döda judarna?

Jag tycker detta citat är rätt tydligt:

''Article 7: "The Prophet, Allah bless him and grant him salvation, has said: "The Day of Judgement will not come about until Moslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Moslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him."

https://embassies.gov.il/hague-en/ab...-Covenant.aspx
Det är de gamla stadgarna från 1988, de är som sagt uppdaterade för flera år sedan och bitarna om att döda judar är bortplockad.

Så varför ljuger du öppet?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Precis. Det är därför man inte vill ge alla föstrträtt ich inför apartheit, så minoriteten inte plötsligt kan bli en majoritet.
Ja

Utan etnisk apartheid försvinner det judiska folket strax, precis som de vita i Sydafrika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Inte så klockren analys, snarare sett lite väl mycket Youtube?

Israel kommer inte gå in i Libanon, det är en suverän stat och där skulle det skapa enorma problem med Hezbollah och Iran. Israel har haft för stora förluster genom tiderna med sina marktrupper.

Israel verkar samla tanks vid gränsen.
Kan tyda på markoffensiv/inbrytning
Hezbollah skjuter ju från Libanon..
Citera
2023-10-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det har knappt hänt någonstans.

Mängden tyskar i Östpreussen är försvinnande liten, liksom polacker i Lviv.

Miljontals människor skyfflades runt som resultat av kriget, och ibland internt, som i Sovjet.

Det du kallar självklart är i själva verket en pipe dream.

Jag tror mycket väl det skulle kunna hända om t.ex. USA jobbade för detta och inte lade veto varje gång FN tar upp resolutioner mot Israels brott. Jag ser USA som nyckeln. Om man gjorde klart för Israel att allt militärt, ekonomiskt stöd och support, samt, att Israel skulle isoleras, och sanktioneras hårt, bojkottas, och stängas av från handel om man inte följde internationell rätt, så tror jag det skulle hända bra grejer där.
Citera
2023-10-14, 15:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Varför inte ta sig an situationen i USA och Israel? Det är ju de som stödjer Hamas. Varför skylla på andra hela tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=NcY2...eJimmyDoreShow

I övrigt har jag ingen sympati för Hamas eller Israel för den delen, bara med de civila som drabbas som kvinnor bar eller för den delen civila män.

Jag förväntar mig nämligen mer från att land som anser sig var en demokrati än en organisation som vi kallar för terrorister.
Ok

Då får vi se om du får rätt. Jag håller det för otroligt.
Citera
2023-10-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja

Utan etnisk apartheid försvinner det judiska folket strax, precis som de vita i Sydafrika.

Ja, det är det som kallas demokrati. Antingen är man för eller emot,
Citera
2023-10-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Det handlar inte heller om att lämna Gazaremsan, utan Gaza city.
Att så många inte förstår skillnaden förvånar mig. Även de som i sin yrkesroll är satta att rapportera om situationen slirar betänkligt på detaljerna. Så jäkla avancerat är det inte. Igår kväll rapporterade nyheterna på TV4 om hur de en miljoner invånarna i Gaza uppmanats att lämna. Jag fattar att det kan bli fel men när man hanterar en siffra på invånarantalet som är mindre än hälften av den verkliga borde någon på redaktionen reagera på att det finns ett fel nånstans.
Citera
2023-10-14, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nu kl 15 svensk tid skulle det hända något vad jag förstår.
Är det någon som sitter på en passande live-stream där man kan se något relevant till det? Jag hittar ingen direkt...

Jag tror det var tidsfristen som gick ut för att evakuera Gaza sjukhuset.
Citera
2023-10-14, 15:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, det är det som kallas demokrati,
Nej. Demokrati införde vita folk vilka hade gemensamma intressen.

Det hör dock inte till tråden.
Citera
2023-10-14, 15:18
Medlem
LadySwedens avatar
Kraftig beskjutning/ bombningar vid gränsen Gaza/ Israel nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in