Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
För konspiratoriskt för mig. Dessutom inte i fas med "hur judar fungerar", om man säger så. De offrar inte gärna judiska liv. Dessutom har de stora delar av "det internationella samfundet" lindat kring sina fingrar. De har ju kunnat göra hur de vill i alla år. De behöver inga ursäkter att göra något.
Lol för konspiratoriskt för dig? Maktjudar har offrat judar tidigare i historien om det gynnar deras sak, och på liknande sätt så är maktjudar beredda att göra livet för vanliga judar svårare genom att importera massiva mängder av muslimer till västländer. Så nej maktjudarna är knappast så solidariska mot sitt eget folk som du tycks tro. Sionister tidigare har ju velat främja antisemitism i världen just för att få judar att invandra till Israel i snabbare och större omfattning.
Judar och Israel må ha stort inflytande i världspolitiken, men de kan knappast göra vad som helst som kan tolkas som oprovocerat eller "över gränsen" i omvärldens ögon. Men efter en sådan här händelse kan jag tänka mig att fler länder kommer att vara beredda att acceptera att Israel går betydligt hårdare än vanligt mot Hamas.