• 1
  • 2
2023-10-07, 05:37
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Polisen fick strax efter klockan 23 på fredagskvällen in larm om en skottskadad man i Helsingborg. En man hade kommit in till akuten med en skada som förmodas vara resultatet av ett skott i skinkan.
– Han kom in till akuten och uppgav att han blivit skjuten av maskerade män i en skogsdunge i Olympiaområdet, säger Andreas Hulting, vakthavande befäl vid polisen, till TT.

Hulting säger att det möjligtvis kan handla om ett vådaskott på grund av skadans placering och eftersom man inte ännu hittat någon brottsplats.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...-helsingborg-5

Citat:
Skottskadad man kom in till akuten: ”Verkar som att han har skjutit sig själv”
Citat:
Vi kommer att avrapportera det här som grovt vapenbrott

https://www.hd.se/2023-10-07/skottsk...utit-sig-sjalv
Citera
2023-10-07, 06:25
Medlem
OneTaps avatar
fylle upptåg som gått snett? :P hade en polare som sköt sig själv i ögat med airsoft o blev blind. Inte o leka med :P
Citera
2023-10-07, 06:29
Medlem
SnurreSnorremans avatar
Han drog en liten vals också. "Skjuten av maskerade män i skogsdunge" lät väl aningen coolare än "Jag råkade skjuta mig själv i röven på fyllan, hjälp mig", så fullt förståeligt.
Citera
2023-10-07, 06:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSnorreman
Han drog en liten vals också. "Skjuten av maskerade män i skogsdunge" lät väl aningen coolare än "Jag råkade skjuta mig själv i röven på fyllan, hjälp mig", så fullt förståeligt.
Tur han inte bar ”Appendix carry”..
🍆 💥🤷🏾‍♂️
Citera
2023-10-07, 07:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSnorreman

Gissar att det inte vara han själv utan någon kompis som tryckte av för att det är kul.
Säkerligen en soft airgun eller luftpistol som använts då det inte pratas om något vapenbrott.
Citera
2023-10-07, 07:03
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Mest troligt att han lekte allan ballan och skulle stoppa ner pickan bak i byxlinningen och då small det.
Citera
2023-10-07, 07:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Gissar att det inte vara han själv utan någon kompis som tryckte av för att det är kul.
Säkerligen en soft airgun eller luftpistol som använts då det inte pratas om något vapenbrott.

Citat:
Citera
2023-10-07, 07:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Citat:

Se där ja, den delen missade jag, tack.
Då var det säkerligen ett grövre vapen som använts men fortfarande gissar jag att han inte sköt sig själv.
Citera
2023-10-07, 07:23
Medlem
Sveriges Cheddar Bob tro?
Citera
2023-10-07, 07:41
Medlem
Det blev nog en svidande läxa ,att få stå när man brukar sitta ett tag framöver👍
Citera
2023-10-07, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Vem åker till akuten för det? Tror bara det är för det inte hittats något vapen.
Citera
2023-10-07, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Mest troligt att han lekte allan ballan och skulle stoppa ner pickan bak i byxlinningen och då small det.
Det tror jag också.
Allan ballan skulle ha pickan bak i byxlinningen och sköt sig själv när han skulle ta upp den eller stoppa ner den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in