Polisen fick strax efter klockan 23 på fredagskvällen in larm om en skottskadad man i Helsingborg. En man hade kommit in till akuten med en skada som förmodas vara resultatet av ett skott i skinkan.
– Han kom in till akuten och uppgav att han blivit skjuten av maskerade män i en skogsdunge i Olympiaområdet, säger Andreas Hulting, vakthavande befäl vid polisen, till TT.
Hulting säger att det möjligtvis kan handla om ett vådaskott på grund av skadans placering och eftersom man inte ännu hittat någon brottsplats.
Han drog en liten vals också. "Skjuten av maskerade män i skogsdunge" lät väl aningen coolare än "Jag råkade skjuta mig själv i röven på fyllan, hjälp mig", så fullt förståeligt.
Han drog en liten vals också. "Skjuten av maskerade män i skogsdunge" lät väl aningen coolare än "Jag råkade skjuta mig själv i röven på fyllan, hjälp mig", så fullt förståeligt.
Gissar att det inte vara han själv utan någon kompis som tryckte av för att det är kul.
Säkerligen en soft airgun eller luftpistol som använts då det inte pratas om något vapenbrott.
Gissar att det inte vara han själv utan någon kompis som tryckte av för att det är kul.
Säkerligen en soft airgun eller luftpistol som använts då det inte pratas om något vapenbrott.
Citat:
Vi kommer att avrapportera det här som grovt vapenbrott
Vem åker till akuten för det? Tror bara det är för det inte hittats något vapen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!