Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Mmm. Intressant att folk kan tycka så olika om exakt samma sak!
3395 är väl ganska bra för en leasing ja. Särskilt om man där drar ifrån pengarna de förmodligen sparar på lägre drivmedelskostnader jämfört med den fossilbil de (antar jag) ägde innan.
Nej, det är inte konstigt.
Mina föräldrar är 75/80 år, de tycker de sitter bra och högt i bilen, bra sikt och bra insteg.
De kör mest här i stan, snabbladdar aldrig, och kör kanske till Malmö, Lund en gång i månaden.
De använder ingenting av tekniken i bilen, och har en radiokanal inställd.
That's it.
Bilens brister är ju det som dom aldrig använder.
-snabbladdning som är utdaterad, max 90 kW. Och att batteriets temperaturkontroll inte fungerar som den ska med följd att bilen laddar extremt långsamt vid andra och tredje laddstoppet vid långtur.
- Räckvidden vid dåligt väder och hög hastighet på motorväg är 20-24 mil, och sedan ganska lång laddtid.
- Mjukvaran och tekniken är buggig och omodern, körassisstans-systemet är helt odugligt och rent av trafikfarligt, går inte använda.
- hastighetskylt-avläsningsen fungerar inte i 50% av fallen..
- bilen har ingen regnsensor, bara intervalltorkare.
- korkade och idiotiska varningsmeddelande stup i kvarten, röstasssistent som blandar engelska med svenska, tex "jarnvagskorsning longer fram"
- helljusassisten värdelös såklart, bländar inte av i tid och slår på hellljuset i nacken på bilar framför..
- Navigeringen förstår inte röstkommando, blir fel i 95% av fallen.
- inställningar jag gjort försvinner helt plötsligt igen.. bilen tappar minnet från och till.
- appar i infotainment funkar inte, är långsamma och buggiga etc.
- bildskärmen reagerar ibland inte på ett tryck, måste trycka på symbolen igen osv,,
- snittförbrukning på långtur går inte att se, för den nollställs aut var 5,e mil..
- omständiga menyer i infotainment, och rent av traifkfarligt att försöka se vettig information under körning.
- kraftig "turbulens" i bilen i hastigheter över 150 km/h.
Det är en bra bil i grunden, den är rymlig, bekväm, snygg och praktisk.
Men tekniken och mjukvaran är är ett skämt, här måste BYD skärpa till sig rejält, för sånt här accepterar inte den europeiska marknaden.