2023-10-06, 19:13
Medlem
Gängtopp blir av med guldkedja, klocka och kontanter och döms för grovt penningtvättsbrott.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/g...er-1.111208829

Citat: ” En av de ledande i Hjällbonätverket förvarade en större mängd kontanter under sin madrass när polisen kom på besök.

I en låda hittades också hans tjocka guldkedja och en silvrig Rolexklocka.

Att det var en anhörigs pengar, lånad klocka och halsband han fått i present tror rätten inte på.
Nu döms han för grovt penningtvättsbrott och blir av med föremålen.”

” Myndigheten placerar honom inom Hjällbonätverket där han pekas ut som en ledande individ tillsammans med ytterligare ett tiotal personer. En polis kallar honom "talesperson" för gänget.”

Mannen är i 25-års åldern. I artikeln framgår även att han fått nästan 90 000 kronor från JK efter att ha suttit häktad i ett mordärende i nästan 4 månader. Han var misstänkt för medhjälp till mord. Misstankarna las ner senare.

Någon som vet vem det gäller?
Citera
2024-01-04, 14:13
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellashix
Gängtopp blir av med guldkedja, klocka och kontanter och döms för grovt penningtvättsbrott.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/g...er-1.111208829

Citat: ” En av de ledande i Hjällbonätverket förvarade en större mängd kontanter under sin madrass när polisen kom på besök.

I en låda hittades också hans tjocka guldkedja och en silvrig Rolexklocka.

Att det var en anhörigs pengar, lånad klocka och halsband han fått i present tror rätten inte på.
Nu döms han för grovt penningtvättsbrott och blir av med föremålen.”

” Myndigheten placerar honom inom Hjällbonätverket där han pekas ut som en ledande individ tillsammans med ytterligare ett tiotal personer. En polis kallar honom "talesperson" för gänget.”

Mannen är i 25-års åldern. I artikeln framgår även att han fått nästan 90 000 kronor från JK efter att ha suttit häktad i ett mordärende i nästan 4 månader. Han var misstänkt för medhjälp till mord. Misstankarna las ner senare.

Någon som vet vem det gäller?

Det var inte många som svarade. En 25 åring. Jag kan ju inte gärna gissa på namn
Men jag behöver få kontakt med en i deras grupp. Samir.
Citera
2024-01-04, 14:15
Medlem
ElakTants avatar
Jag har någonting att lämna över.
Citera
2024-01-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakTant
Jag har någonting att lämna över.
Kör