Citat:
Ursprungligen postat av
GammalToaborste
När jag sitter och tittar på bostadsannonser så märker jag direkt när det är araber eller kurder som bott i bostaden. Skrikiga färger på väggarna, fula kakel golv som platsar mer på nån bazaar i Irak, fula Stenmurar och ljusslingor utanför radhus/villor, heltäckande orientaliska mattor och 20 meter långa soffor. Dessa bostäder verkar alltid vara betydligt mer svårsålda än andra i samma område.
Förstår inte araber och kurder att dom sänker värdet på sina bostäder när som renoverar och inreder dom på ett vis som gör att svennar måste renovera om skiten för att kunna bo där?
Citat:
Ursprungligen postat av
GammalToaborste
När jag sitter och tittar på bostadsannonser så märker jag direkt när det är araber eller kurder som bott i bostaden. Skrikiga färger på väggarna, fula kakel golv som platsar mer på nån bazaar i Irak, fula Stenmurar och ljusslingor utanför radhus/villor, heltäckande orientaliska mattor och 20 meter långa soffor. Dessa bostäder verkar alltid vara betydligt mer svårsålda än andra i samma område.
Förstår inte araber och kurder att dom sänker värdet på sina bostäder när som renoverar och inreder dom på ett vis som gör att svennar måste renovera om skiten för att kunna bo där?
Hela världen kanske inte gillar nordisk design eller Ikea? Jag tycker det är intressant med helt andra stilar och inredningar. Men jag förstår vad du menar med att det inte direkt är tilltalande. Men det beror nog mest på olika kulturella smakpreferenser? Sverige och svensk eller nordisk stil är troligen ändå rätt liten i världen…
Hur som helst, det säljer säkert bra till andra som gillar samma sak? Jag har tittat en del på hus och i vissa områden är husen precis som du beskriver. Och nej jag blir helt avskräckt att ens titta på huset. Svarta, blanka väggar, marmorgolv, soffor längs hela väggarna, blålila iskallt starkt ljus, tunga mörka gardiner och rosa, lila, marmorgrus eller asfalt utanför i trädgården osv. Men det är jag det… någon med samma smak gillar det säkert. Så jag tror inte att det drar ner priset. Det lockar bara andra köpare.