2023-10-06, 20:56
Medlem
Och alltid 100 inbyggda spotlights i taket med kallt jävla ljus. Ser ut som när jag byggde hus i The Sims för tio år sedan.
Citera
2023-10-06, 21:02
Medlem
Jag tycker det är kul med hus som sticker ut lite mer än att det är liggande panel. Om jag nån gång i livet köper ett hus vill jag ha en villa med rejäla pelare på framsidan. De verkar vara poppis bland invandrare. Svincoolt att känna sig lite som en president när man tar morgonciggen på framsidan bland pelare.
Citera
2023-10-06, 21:07
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Inte du och det har inte något med att göra att du är en slusk som enligt egen uppgift pissar i handfatet hemma eller att du är en skitig arbetare. Du har nog helt enkelt inte det intellektuella djupet att uppskatta konst. Varför tror du att vissa "papperslappar som folk stängt ut lite färg på" säljs för miljoner och eftertraktas av folk under århundraden? En långlivad "tulpanhysteri"? Att kunna se det sköna i konst är inte för alla och det har inget med ditt favorit-tema akademiker/arbetare att göra. MENA däremot vekar på bred front helt sakna genen för att uppskatta konst. Kanske är det en del av deras religion att man inte får avbilda människor osv som slagit över, men det förklarar inte varför negrer i sub-Sahara saknar konst på väggarna. Du kör kanske "IKEA-konst" så du har råd att byta ut när du tröttnar på det? Jag gissar att du inte lyssnar på klassisk musik?

Vad? Var kommer det fetade från?

Sen tycker jag att det är tragiskt att se på när du står där bredvid andra "konstälskare" och låtsas se någonting i en tavla som ingen annan ser. Du är patetisk. Riktigt riktigt löjlig.
Citera
2023-10-06, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Jag kommer från Mellanöstern. Äger en arkitektritad villa för 18M i en av Stockholms finare områden, inredd i skandinavisk design, byggt 2023. Frågor på det TS?

Varför reser inte du tillbaka till ditt hemland med alla dina resurser och tillgångar? Om du skattefifflat, bidragsfuskat, dealat knark eller jobbat ihop dina pengar spelar ingen roll. Tänk på ditt hemlands utveckling istället. Vad betyder mer än än det?

De behöver dig där betydligt mer än vad vi gör här.
Citera
2023-10-06, 21:18
Medlem
movingmads avatar
Det är väl förfan mäklarna som stylar hemmet inför försäljning, inte de boende. MENA eller inte så är det mäklaren ifråga som inte har någon smak i så fall.
Citera
2023-10-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalToaborste
När jag sitter och tittar på bostadsannonser så märker jag direkt när det är araber eller kurder som bott i bostaden. Skrikiga färger på väggarna, fula kakel golv som platsar mer på nån bazaar i Irak, fula Stenmurar och ljusslingor utanför radhus/villor, heltäckande orientaliska mattor och 20 meter långa soffor. Dessa bostäder verkar alltid vara betydligt mer svårsålda än andra i samma område.

Förstår inte araber och kurder att dom sänker värdet på sina bostäder när som renoverar och inreder dom på ett vis som gör att svennar måste renovera om skiten för att kunna bo där?

länka några favoriter jag vill skratta
Citera
2023-10-06, 21:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Jag kommer från Mellanöstern. Äger en arkitektritad villa för 18M i en av Stockholms finare områden, inredd i skandinavisk design, byggt 2023. Frågor på det TS?
Tror du och jag har olika definition av fint område om du bara har lagt 18 miljoner.
Citera
2023-10-06, 21:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Vad? Var kommer det fetade från?

Sen tycker jag att det är tragiskt att se på när du står där bredvid andra "konstälskare" och låtsas se någonting i en tavla som ingen annan ser. Du är patetisk. Riktigt riktigt löjlig.

Haha, så är det när man travesterar någons användarnamn. Sorry, trodde du var slusken Rotebro-Conny, för han pissar enligt egen utsago i handfatet och tycker det är något bra som han lärt sig som vuxen.

Det andra - öhhh, va...?!
Citera
2023-10-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalToaborste
När jag sitter och tittar på bostadsannonser så märker jag direkt när det är araber eller kurder som bott i bostaden. Skrikiga färger på väggarna, fula kakel golv som platsar mer på nån bazaar i Irak, fula Stenmurar och ljusslingor utanför radhus/villor, heltäckande orientaliska mattor och 20 meter långa soffor. Dessa bostäder verkar alltid vara betydligt mer svårsålda än andra i samma område.

Förstår inte araber och kurder att dom sänker värdet på sina bostäder när som renoverar och inreder dom på ett vis som gör att svennar måste renovera om skiten för att kunna bo där?

Jag tror att många mena människor har precis samma smak som amerikanare har.

https://mcmansionhell.com/
Citera
2023-10-06, 21:46
Medlem
https://www.lansfast.se/till-salu/bostadsratt/stockholm/sigtuna/marsta/hugingatan-16/cmbolgh5cl3l4n9f8e8rf3g/?utm_source=hemnet&utm_medium=referral
Citera
2023-10-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Det är väl förfan mäklarna som stylar hemmet inför försäljning, inte de boende. MENA eller inte så är det mäklaren ifråga som inte har någon smak i så fall.
Nej det kostar att ha inredare komma. Tror du en sniken mena tänker betala det? Inte ens en svensk gör det oftast. De säger bara att man ska städa men det fattar väl fan alla.
Citera
2023-10-06, 22:07
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Här är ett exempel.

Annars är det nästan alltid:
Stengolv
Enorma skinnsoffor
Kristallkrona i taket
Persisk matta
Tavlor med arabiska tecken eller religiösa motiv ¨
Krusidullsäng

Ser väl trevligt ut om man tar bort all ”kultur”. Stentolven mm är riktigt snygga.

Det handlar väl om att känna lyx. Många fetingvillor har ju stora marmorskivor på golv och väggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in