Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Det jag brukar göra är att ta ut pengar så det är bara en krona kvar. Säg sedan upp kort och tjänster som internetbetalningar. Ändra utbetalning av lön! Då tickar det inga avgifter.
Om banken då vill skicka ut brev med kontoställning mm. kostar det mycket för dem. Men de avslutar inte kontot. Jag har kvar ett konto på SE-banken efter 30 år. Nyss fick jag ändå ett kontobedked i posten!
Men jag bryr mig inte om att avsluta kontot, det kan vara bra att hs ifall någon annan bank trasslar och jag vill byta tillbaks.
Förmodligen en tidsfråga innan SEB gör som SHB, och inkluderar konto i sitt "enkla vardagen". Du kommer då bli debiterad 35 kr eller vad det nu kostar per månad, och när det är över 100 kr back på kontot kommer påminnelse och övertrasseringsavgift, så dina -100 blir -260, sedan rullar det på tills du löser skulden. Kommer rulla till inkasso och kfm om du inte betalar. Men till dess funkar det absolut!
Tror inte SEB bryr sig jättemycket om ett årsbesked extra hit eller dit. Det skickas från Baltikum, så du kan inte vara någon miljövän heller?