2006-08-03, 13:33
Medlem
dendrophobias avatar
Metallicas Fade to black, när man lyssnar på den så låter det som om den handlar om självmord. Men jag har hört att den bara handlar om stulen bandutrustning, nån som vet om detta är sant eller det är bara rykten.
Citera
2006-08-03, 13:35
Medlem
Bajtat från http://www.allmetallica.com

What the song was really written about:
The song was actually written by James just after the band's equipment was stolen in Boston. Among all the stuff which has been stolen was a Marshall amp very special, because they had to search on two continents for a replacement amp with quite the same sound. So the song has to do with loosing all gear to keep on moving. And therefore the song seems to be about a person who decides suicide.
Citera
2006-08-03, 13:50
Medlem
miness avatar
handlar om självmord, men inspirationen kom från stölden

?
Citera
2006-08-03, 14:26
Bannlyst
Ja jävlar nu fick jag nostalgikick, metallica ja.
De gamla skivorna var riktigt trevliga att lyssna på förr innan
man tröttnade på dom

Kommer ihåg en kille hade med sig just denna låt till gympalektinen
en gång, jävlar va najs det var, första gången jag hörde den....
Citera
2006-08-03, 16:15
Medlem
Vårt band har precis valt att spela den på cover så det var en kul sammanträffande att du tar upp den här.

För att hålla mig till tråden så kan jag, som gammal metallica-beroende, bara säga att det jag hört är att det är sammankopplat med stölden. Sen vet jag inte om det är lite fatta-själv att inspirationen är hämtad från stölden men den handlar om självmord. Det finns nog ingen människa på jorden som kan säga att "så här är det!" om James texter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in