Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Det är iaf konstaterat att enhetschefen Harriet Rickman som rekryterades av socialchefen Robert Cortinovis var vän med Anna-Rikka Törinen, konsulten.
Så, Jo det råder full blown vänskapskorruption.
Rickman hade fått kritik både i Arjeplog där hon tidigare arbetat och nu i Älvsbyn. Hon mobbade personalen och körde med bestraffningsmetoder. Robert Cortinovis höll henne om ryggen.
Han och Peter Lundberg gjorde hembesök hos pappan, Lundberg och pappan sms-ade i flera månader..
Lundberg svarar hela tiden i sms: "Jag ska kontakta Harriet Rickman, jag ska höra med Harriet Rickman.."
Så Rickman försökte väl vara på god fot uppåt med Lundberg och försedde honom säkert mer än gärna med en beställning från en konsult hon visste skulle kunna åta sig uppdraget
Jag vet hur det går till i den världen.
De skulle inte anställa en konsult som inte ville åta sig uppdraget och börja krångla..
Men visst har pappan passat på på både det ena och det andra sättet
När man läser sms-konverstionen mellan honom och pappan (Se lokaltidningen som bevakar fallet bra, PT heter den), så ser man hur svag begåvningsresurs pappan utgör.
Han utövar helt sjuka påtryckningar och Lundberg köper allt.
Sjukt.
Allt detta är riktigt sjukt och som du säger så vill inte socialchefen ha en oberoende konsult som inte kan styras. Mkt vanligt förfarande
Speciellt obehagligt är det i denna slutna miljö med sekretess på allt och ingen insyn
M e n jag tror att konsulten gjort sitt jobb. Hennes uppdrag var att utreda handläggarna - i n t e barnen och deras familjesituation
När pappa J*rgen förstod att omhändertagandet varit bristfälligt dokumenterat såg han sin chans att utpressa socialkontoret
Om nu socialcheferna varit mänskliga med empati för barnen hade man gått till botten med allt och sedan tagit smällen i media att förklara hur allt blev så fel.
Istället offrar dom barnen för sitt ego - för jävligt