Citat:
Ursprungligen postat av
HemligaBrev
Hoppas att barnen inte var närvarande vid tillslaget. De där stackars barnen har verkligen fått vara med om mycket dåligheter.
Missförstå mig rätt. Jag har läst LVU-domarna som finns, jag har inte läst DN-artiklarna. Fram träder ett föräldrapar som bryr sig mer om ett eller två formella fel i handläggningen än barnens upplevelse/berättelser om hur de mår.
Givetvis måste handläggningen gå korrekt till, det är jätteviktigt. Men att den inte gjort det på alla punkter förtar inte att barnen återkommande har berättat om att de utsatts för missförhållanden, våld och sexuellt våld.
Fyfan och sen vara tvungen flytta hem till förövaren/förövarna igen! Mitt hjärta gråter för dessa barn.
På ett sätt kanske det vore bra om barnen var hemma? Då kanske de skulle förstå att det äntligen är räddade?
Efter att ha läst första sidan i den verkar det som att "Flashbacks pöbel" lynchade Soc personalen som beslöt om LVU och att soc personalen sen blev avstängda för misstänkt tjänstefel när barnen tvångstogs från föräldrarna.
Ska läsa in mig i den tråden nu innan den kommer explodera i sid-antal efter detta.
"Det var först när DN kontaktade åklagaren Jonas Fjellström som han fick veta att barnen var tillbaka hos sina föräldrar.
– Vi trodde att barnen var LVU-placerade."
Så inte ens åklagaren visste att barnen var hemma igen! SKANDAL!