2023-10-06, 22:03
Medlem
Är Pedofilen Jörgen från Gällivare?
Citera
2023-10-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Är Pedofilen Jörgen från Gällivare?

Om det nu är han så , ja han är väl ursprungligen från gve. Körde mycket lastbil innan han försvann.
Citera
2023-10-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om barnen utnyttjats för sexuell posering behöver ju inget våld använts. Men det kanske inte är intressant enligt dig?

Tror du på riktigt att föräldrar som använder sina barn som levande fantasier för pedofiler inte även skadar sina barn på andra sätt?! Som dessutom är dömda för FLERA fall av misshandel av barn sedan tidigare?
Kan du inte bara lägga ner dina försök till att förmildra detta, hålla käften och försöka skaffa dig lite empati?
Citera
2023-10-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast i Aftonbladet står det att det är ett familjehem det gäller:

" Dagens Nyheter skriver att det ska röra sig om två personer som tidningen rapporterat om i dagarna.

DN avslöjade tidigare i veckan att en man som haft famijehem var misstänkt för barnporrbrott. De tre barn som funnits i hemmet har återförenats med sina föräldrar sedan tidigare."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1170486

Nån kanske svarat dig om ditt inlägg men hos SVT står det "Föräldrarna till de tre tidigare LVU-placerade barnen i Älvsbyn har anhållits misstänkta för grova sexualbrott mot barn. "

Det tolkar jag som att det är barnens riktiga föräldrar som blivit anhållna.
Citera
2023-10-06, 23:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matriarken
Nån kanske svarat dig om ditt inlägg men hos SVT står det "Föräldrarna till de tre tidigare LVU-placerade barnen i Älvsbyn har anhållits misstänkta för grova sexualbrott mot barn. "

Det tolkar jag som att det är barnens riktiga föräldrar som blivit anhållna.

Ja, jo, men när jag postade inlägget och länken så stod det faktiskt familjehem, men AB ändrade det sedan. Det var fler än bara mig som såg det.
Citera
2023-10-06, 23:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Tyvärr bakom betalvägg:

"”Ett av barnen får inte komma till familjehemmet
Barnet har bott i familjehemmet i över två år. "Det är fruktansvärt att hen inte får komma tillbaka."
Ett av barnen i LVU-fallet i Älvsbyn får inte komma hem till sitt familjehem där hen bott i över två år. Enligt familjehemsmamman blev socialtjänsten upprörd när hon ställde krav.
Efter att mamman och pappan anhållits stod det klart att barnen återigen skulle tillbaka till sina familjehem där de bott. Men enligt uppgift kommer ett av barnen placeras i ett jourhem.
– Jag är förbjuden att träffa barnet. Det är så sjukt. Jag väntar på att träffa kommunalrådet som tyckte det var orimligt och ville träffa mig, säger familjehemsföräldern.
Varför får du inte träffa barnet?
– Jag ställde krav på Älvsbyns kommun Jag ville gärna ha placeringen via ett konsultföretag som erbjuder mycket stöd och hjälp runt barnet vilket kommunen inte ger. Speciellt nu när vi inte vet hur traumatiserad hen är. Då blev de skitsura och sa att hen skulle placeras på ett jourhem istället. Då backade jag direkt från mina krav, men kommunen vägrar ändra sig."

https://pt.se/bli-prenumerant/artikel/r5z23knr/pt-bd-0kr-dp_week
Citera
2023-10-06, 23:39
Medlem
Är ju helt åt h lvete att Socialtjänsten i Älvsbyn inte lär sig något! Låt barnet fara till det familjehem som hen bott i.
Så det får hamna hos ett hem som hen känner trygghet het i.
Måste se till barnets bästa.
Citera
2023-10-06, 23:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DalenMorsan
Tror du på riktigt att föräldrar som använder sina barn som levande fantasier för pedofiler inte även skadar sina barn på andra sätt?! Som dessutom är dömda för FLERA fall av misshandel av barn sedan tidigare?
Kan du inte bara lägga ner dina försök till att förmildra detta, hålla käften och försöka skaffa dig lite empati?
Du missuppfattar mitt inlägg totalt. Jag protesterade mot att personen i tråden endast tog upp det fysiska våldet, och även ifrågasatte det och verkade strunta i de sexuella anklagelserna. Empati har jag väldigt gott om.
Citera
2023-10-06, 23:55
Medlem
Citat:
Tyvärr bakom betalvägg:

"”Ett av barnen får inte komma till familjehemmet
Barnet har bott i familjehemmet i över två år. "Det är fruktansvärt att hen inte får komma tillbaka."
Ett av barnen i LVU-fallet i Älvsbyn får inte komma hem till sitt familjehem där hen bott i över två år. Enligt familjehemsmamman blev socialtjänsten upprörd när hon ställde krav.
Efter att mamman och pappan anhållits stod det klart att barnen återigen skulle tillbaka till sina familjehem där de bott. Men enligt uppgift kommer ett av barnen placeras i ett jourhem.
– Jag är förbjuden att träffa barnet. Det är så sjukt. Jag väntar på att träffa kommunalrådet som tyckte det var orimligt och ville träffa mig, säger familjehemsföräldern.
Varför får du inte träffa barnet?
– Jag ställde krav på Älvsbyns kommun Jag ville gärna ha placeringen via ett konsultföretag som erbjuder mycket stöd och hjälp runt barnet vilket kommunen inte ger. Speciellt nu när vi inte vet hur traumatiserad hen är. Då blev de skitsura och sa att hen skulle placeras på ett jourhem istället. Då backade jag direkt från mina krav, men kommunen vägrar ändra sig."

https://pt.se/bli-prenumerant/artikel/r5z23knr/pt-bd-0kr-dp_week
Kommunen är alltså inte villig att ta den högre kostnaden så att barnet kan få komma tillbaka till det familjehem det bott hos utan väljer istället att placera det hos nya personer så att barnet får uppleva otrygghet ännu en gång . Visar det sig att barnen har utsatts så kommer det kanske ändå bli en placering med konsulter ..
Citera
2023-10-07, 00:07
Medlem
Citat:
Du "jaktguide"......läste du hela mitt inlägg??? Jag ska vara lite TYDLIGARE.......barnbarnet har AUTISM, ganska grav sådan, men en rätt OVANLIG form.

Exempelsvis så ÄTER INTE hen utan distraktion, och trots det så går det mycket, mycket SAKTA när hen äter, och jag måste SKEDMATA hen!

Hen har grava sensory problem med ex munnen (sedan hen föddes, faktiskt) medans en vanligare form brukar vara att autister känner äckelkänslor för vissa saker de tar i händerna!

Därför har jag varit TVUNGEN att använda TV, Youtubebarnprogram, platta med spel under ex MATNINGEN!

Hen har fortfarande BLÖJOR (kan inte fysiskt/mentalt kontrollera avföringen, blir förvirrad av potträning), och jag måste fortfarande SKEDMATA hen, som är åtta och ett halvt år nu. Så håll käft med dina pekpinnar när du inte har en aaaaning om verkligheten och/eller en extremt kort näsa!!!!

Stavfel, hahaaa, klarar inte batikhäxorna av att köra ett rättstavningsprogram??

Nej, jag menar när batikhäxorna t.ex "omformulerar" läkarintyg/utlåtande, skriver "utredningar" utan vetenskapliga referenser......

Missade du denna artikel om just detta fall??

”Enhetschefen har under våren 2023 varit in i flera utredningar utan att handläggare blivit informerade, och raderat stora delar av informationen, skrivit om samtal som skett och ändrat formuleringar”.

Enligt Rickman är detta felaktigt och menar att det handlar om att hon skrev om en utredning då den inte följde de riktlinjer som finns.

– Jag har inte skrivit om samtal som skett. Dock har jag ändrat formuleringar som inte var adekvata eller korrekta i ett myndighetsdokument, svarar Rickman."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/handlaggare-i-alvsbyn-ivo-anmaler-egna-kommunen-efter-lvu-fallen--uvdups

Det är ju bra mycket värre än lite felstavning.

Tyvärr fungerar ju inte lagen om tjänstefel, om den användes ordentligt kanske det blir bättre kvalitet på "utredningarna"!!

Autismdiagnos har tyvärr urusel validitet vilket naturligtvis blir fallet när det som behövs, enligt DSM-V, är 3 av 3 A-kriterier som det saknas instrument att bedöma objektivt (evidensen för AIDOS är minst sagt svag) samt 2 av 4 extremt generella och breda B-kriterier (t.ex. hypo- ELLER hypersensibilitet (!)) som också i sin tur enbart kan bedömas subjektivt (hänger extremt mycket på bedömare och omgivningens anamnes). Det förklarar också varför prevalensen plötsligt skenar och borde räcka som indikation för att diagnosen urvattnats.

Givetvis KAN det vara så att ditt barnbarn inte *kan* äta utan iPad eller bajsa i toaletten och skulle dö av svält om hen inte fick tillräcklig distraktion (tur att hen är född nu och inte för 100 år sen!). Men det KAN också vara omsorgsvikt (inte samma sak som kärleksbrist) och hade kanske under andra förhållanden faktiskt klarat av dessa saker.

Jag vet inte vad som är fallet i ditt fall (ärligt menat) men det kryper alltid lite i kroppen när vårdnadshavare viftar med NP-diagnos för att förklara vissa funktionsnedsättningar eller beteendeproblem. Ofta uppfattar jag att sanningen verkar ligga någonstans mitt emellan åtminstone. Som motpool finns också många patienter med svår autism, nivå 3/3, utan språk och/eller IF som klarar saker som barn med språk, normalbegåvning (åtminstone inte IF) och kanske autism, nivå 2 inte klarar.
Citera
2023-10-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matriarken
Om det nu är han så , ja han är väl ursprungligen från gve. Körde mycket lastbil innan han försvann.
Sjuk jävel. Sen om Erica viddte allt så är det jävligt stört. Brännmärk jävlarna.
Citera
2023-10-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kommunen är alltså inte villig att ta den högre kostnaden så att barnet kan få komma tillbaka till det familjehem det bott hos utan väljer istället att placera det hos nya personer så att barnet får uppleva otrygghet ännu en gång . Visar det sig att barnen har utsatts så kommer det kanske ändå bli en placering med konsulter ..

Antagligen har barnet för stora behov bara. Att ta hand om bara ett barn med stora behov pga ex trauman kan vara nog. Oerhört sällsynt att 3 syskon har stora behov placeras tillsammans. Två familjehemsföräldrar räcker inte till. De kan ha nog med bara ett barn med stora behov för att räcka till så att barnet får all uppmärksamhet, omsorg &
kärlek det behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in