2023-10-05, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Vilket klantars..e! Förstöra sin karriär och skämma ut sig totalt för ett fruntimmer! Måste ha varit en kvinna utöver det vanliga?

Är du säker på att det var en kvinna?
Citera
2023-10-05, 19:26
Medlem
HomoHitlers avatar
Jösses...

Jag har gått i samma klass som han. Av och till haft kontakt genom åren tack vare gemensamma släktingar....

Karln är genomtråkig... men ärlig. jag är en horkarl och en rejäl syndare, ickereligiös ssådan dock, har extremt svårt att tro att det är analsex osv som det handlar om.... Möjligtvis flörtade han lite och kansek en och annan kyss....

Det är en person som är lika passionerad som valfri nymålad vägg är...

Men ärligt talat skitförvånad....
Citera
2023-10-05, 19:34
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Oj. Vad förvånande.

Ne,j det är naturligtvis inte alls förvånande.
Människor med alla möjliga böjelser och psykiska problem söker sig till religiösa rörelser.
Det finns fullt med dårar i alla kyrkor.
Vissa lyckas rekrytera fler dock....
Citera
2023-10-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Ursäkta, men ser inte papisterna sin ledare Påven i Rom som Guds ställföreträdare på Jorden?
Ja, och vi ser ju hur bra det går för dem.

https://twitter.com/realstewpeters/s...CnAQppEMQ&s=19

🤡
Citera
2023-10-05, 19:48
Citat:
Ursprungligen postat av Skugg4n
Jag kan säga så, att jag tidigare var delaktig i frikyrkliga samfund, men just pga av det du nämner har jag valt att söka mig till ortodox kristendom. Det är idag den enda kristna riktingen som motsätter sig wokeismen, t.o.m. den romerska katolicismen börjar bli woke. Nyheten i veckan från påve Francis har skapat kontroverser inom den globala kristenheten t.ex.
Vad syftar du på?
Citera
2023-10-05, 19:52
Medlem
för många aktiva inom de religiösa samfunden som avslöjas som äckel, både mot små barn o vuxna kvinnor
Citera
2023-10-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vad syftar du på?

Pope Francis Softens Vatican’s Ban on Blessing Gay Couples
https://www.wsj.com/world/pope-franc...sings-c76464b0

https://www.bbc.com/news/world-europe-66991427

Woke-ideologin har sipprat sig in i hela den västerländska kristenheten, också i den mest konservativa formen av västerländsk kristenhet: Romersk Katolicism. Ett steg i taget... och snart är kyrkan ett minne blott.

Detta har skapat stora kontroverser bland de mer konservativa. Men låt oss härmed inte diskutera detta mer i denna tråd, jag vill inte gå allt för offtopic utan fokus bör ligga på Alm och den svenska pingströrelsen. Jag har gett dig två länkar du kan läsa, dessutom kan man följa diskussionen/debatten på x/twitter om man är intresserad.
Citera
2023-10-05, 20:29
Medlem
S3ONs avatar
Jävligt intressant att studera de reaktioner han har mottagit på Facebook kontra någon som inte är pastor och har begått övergrepp. Pingstfolk är helt jävla sprängda i sina huvuden verkar det som, och det är väl inte särskilt uppseendeväckande heller egentligen.
Senast redigerad av S3ON 2023-10-05 kl. 20:31.
Citera
2023-10-05, 20:32
Medlem
För mig som utomstående är det förstås omöjligt att veta vad Daniel Alm har gjort eller inte gjort.

Men det är ett faktum att flera färgstarka kristna pastorer i USA på 1980-talet drog på sig flera sexskandaler. Min favoritskandal begicks av Jimmy Swaggart.

Det var alltså så att pastorn Jimmy Swaggart angav en annan pastor, Marvin Gorman, och avslöjade att Gorman brukade gå till prostituerade. Swaggarts avslöjande ledde till att Marvin Gorman blev avsatt som pastor. Gorman svarade med att stämma Swaggart, och Swaggart tvingades betala 1,75 miljoner dollar i skadestånd till Gorman.

Men Gorman nöjde sig inte med pengarna. Han ville hämnas mer än så, och han visste ju att Swaggart också gick till prostituerade! Så han gav sin son och svärson uppdraget att spionera på ett hotell där Swaggart träffade prostituerade. De fotograferade honom när han gick in och kom ut. Swaggart blev alltså själv avslöjad som sexköpare.

Gissa vad Swaggart gjorde då? Jo, han grät i TV! "Jag har syndat", grät han. Kolla in bilden på honom här där han gråter i TV:

https://upload.wikimedia.org/wikiped...ggart1988.jpeg

Nåja, hans församling förlät honom, men församlingen krympte. Och gissa vad? Några år senare avslöjades Swaggart med en prostituerad igen!! Han körde på fel sida av vägen och blev stoppad av polisen. Och där bredvid honom satt en prostituerad kvinna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_...ution_scandals

Jag hoppas att moderatorn inte tycker att mitt exempel med Jimmy Swaggart är alltför mycket off topic. Min poäng är att många religiösa ledare har varit riktiga horbockar. Ta Knutbyförsamlingen till exempel, som åtminstone delvis var rena horhuset.

Jag vet ingenting om just pingstpastorn Daniel Alm, men pingstkyrkan är - eller har åtminstone varit - just den sortens kyrka som har hållit sig med karismatiska ledare som ibland har gått över gränsen och inlett alla möjliga sexuella förbindelser.
Citera
2023-10-05, 20:43
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Jag har knullat en kvinna som varit gift med en pingstpastor och en annan som medlem i pingstkyrkan, fruktansvärt lätt att få dom på fall och dom är lydiga i sängen 🙏✌️

Det kan stämma det du påstår.

Bara att se på Knutbys frikyrka.

Har en nära bekant som varit med i pingströrelsen och han kunde berätta en del smaskiga saker som en kvinnlig medlem intygade var sant.
Citera
2023-10-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Det är ju så att det är människor som vet att de har en böjelse som inte är ok i samhällets ögon och söker sig därför till Jesus.
Och därför är det så vanligt förekommande bland troende att förgripa sig på sina medmänniskor.
Intressant iakttagelse! Kyrkorna är defintivt fyllda av sjuka människor, och frikyrkan ger dem inga botemedel, de förnekar ju både bekännelsen av synd samt den verkliga närvaron i eukaristin. Men druvjuice kanske kan läka det med? Inte i Alms fall då...
Citera
2023-10-05, 21:01
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Graham_rule
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här