2024-06-21, 15:48
Medlem
Håll ögonen på Pingst i Örebro!
Citera
2024-06-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finddevice11
Håll ögonen på Pingst i Örebro!
Varför då?
Citera
2024-06-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Varför då?
Sexuella övergrepp genom flera år med en mängd offer! Effektivt tystad ner av tystnads kultur och makt!
Ungdomsledare och unga män i position! Kyrkligt "stora" namn emot unga obetydliga kvinnor!
Citera
2024-06-22, 10:43
Medlem
Citat:
Sexuella övergrepp genom flera år med en mängd offer! Effektivt tystad ner av tystnads kultur och makt!
Ungdomsledare och unga män i position! Kyrkligt "stora" namn emot unga obetydliga kvinnor!
Kan du vara lite mer konkret, det där sägs ju om väldigt många sammanhang. Har hört en del, bl.a om "the big man" som ledde församlingen i över 30 år, men vet inte vad som är sant och inte.
Citera
2024-06-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Kan du vara lite mer konkret, det där sägs ju om väldigt många sammanhang. Har hört en del, bl.a om "the big man" som ledde församlingen i över 30 år, men vet inte vad som är sant och inte.
The big man?
Citera
2024-06-24, 12:12
Medlem
Citat:
The big man?
"The big man" är mitt eget uttryck, men är man föreståndare i över 30 år så gör man sig nog förtjänt av den titeln.
Citera
2024-09-30, 12:27
Medlem
Det har runnit lite vatten under bron nu. Blev lite förvånad när jag såg att en i Mora fick lämna sin position i LP verksamheten pga att han bjudit in Daniel Alm till en kyrkhelg. Blir lite förvånad. Min slutsats är följande
Daniel Alm. Har uppenbart begått ett felsteg, men han har lite svårt att acceptera det. Kan tycka att hans nyvunna förkärlek till att alla måste kunna försonas och återgå rimmar lite illa men den Daniel som fanns innan. Dock tycker jag att "straffet" att bli av med sin tjänst, både som ledare för Pingst och ledare för församlingen i Västerås är straff nog. Låt jobba för försoning, både med "offren" och med församlingen i Västerås, och med Pingströrelsen.
Pingströrelsen måste jobba igenom detta misslyckande på två plan. Dels måste man analysera vilken ledarkultur man har. Kom detta som en blixt från klar himmel? Trots att båda parter verkar varit en del av samma arbetsmiljö (kan ha missuppfattat något), men också den urbota dåliga krishanteringen, där man felaktigt hänger ut sin ledare som sexförbrytare, och detta är anmärkningsvärt då det handlar om ett "personalärende". Som jag tolkar det så begår någon på Kom avdelningen ett stort misstag men skyddas av styrelsen. Och nu när allt lagt sig så börjar man "förfölja" som som ännu har förtroende för Daniel Alm. Herre Gud!
Citera
2024-09-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8333ms
Det har runnit lite vatten under bron nu. Blev lite förvånad när jag såg att en i Mora fick lämna sin position i LP verksamheten pga att han bjudit in Daniel Alm till en kyrkhelg. Blir lite förvånad. Min slutsats är följande
Daniel Alm. Har uppenbart begått ett felsteg, men han har lite svårt att acceptera det. Kan tycka att hans nyvunna förkärlek till att alla måste kunna försonas och återgå rimmar lite illa men den Daniel som fanns innan. Dock tycker jag att "straffet" att bli av med sin tjänst, både som ledare för Pingst och ledare för församlingen i Västerås är straff nog. Låt jobba för försoning, både med "offren" och med församlingen i Västerås, och med Pingströrelsen.
Pingströrelsen måste jobba igenom detta misslyckande på två plan. Dels måste man analysera vilken ledarkultur man har. Kom detta som en blixt från klar himmel? Trots att båda parter verkar varit en del av samma arbetsmiljö (kan ha missuppfattat något), men också den urbota dåliga krishanteringen, där man felaktigt hänger ut sin ledare som sexförbrytare, och detta är anmärkningsvärt då det handlar om ett "personalärende". Som jag tolkar det så begår någon på Kom avdelningen ett stort misstag men skyddas av styrelsen. Och nu när allt lagt sig så börjar man "förfölja" som som ännu har förtroende för Daniel Alm. Herre Gud!
Utan att ge mig in i diskussionen i sak, då jag inte är insatt i alla turer kring det, så finns det fog för Pingst FFS att agera som man gör. Den här situationen hade inte inträffat om Alm accepterat uppsägningen (sex månader), men då han valt att ta strid så blir situationen infekterad.

Alm har just nu har en konflikt med sin uppdragsgivare (Pingstförsamlingen i Västerås), då är det "enligt god sed" olämpligt att som representant för motparten (Pingst FFS, som församlingen tillhör) ge en sådan person utrymme. Det går givetvis att argumentera både för och emot, men rimligen bör man ligga lågt tills den här processen kommit i mål innan man engagerar honom. Det är ett normalt förfarande inom de flesta organisationer, och utifrån det jag vet anser jag att Pingst FFS handlat helt korrekt.
Citera
2024-09-30, 15:24
Medlem
Köper dina argument, tycker bara att allt blir så taffligt skött.
Citera
2024-09-30, 15:41
Medlem
Dubbelpost
Citera
2024-09-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8333ms
Köper dina argument, tycker bara att allt blir så taffligt skött.
Det mesta i den här historien är milt uttryckt taffligt skött, men det får antagligen skyllas på att det är första gången det händer (i alla fall när det gäller Pingst centralt).
Citera
2024-11-24, 22:30
Medlem
kan man få fram stämningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här