• 5
  • 6
2023-12-04, 19:13
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hon kanske är för dum för att fatta att män stöter på henne. Den förklaringen är ju också trolig.
Snyggt av dig!
Citera
2023-12-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svullis45
Ett kafé sållade bort ansökan från en man då man bestämt att man endast ville ha kvinnliga medarbetare.
Nu kräver DO kaféet på 75 000 kronor i diskrimineringsersättning för att den manliga sökanden valts bort på grund av kön.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...-nu-agerar-do/

Bör ett café själv få välja att bara ha kvinnliga anställda?

Jag har i många år sett annonser som öppet skriver att manliga sökandes ej kommer att vara ett alternativ. Hade jag vetat att jag hade kunnat punga ut 75 lök per annons hade jag levt ett radikalt annorlunda liv idag.
Citera
2023-12-16, 12:53
Medlem
Genelkurmays avatar
Haha dessa företags dumhet överraskar mig hela tiden

Varför inte bara hålla det som en hemlighet och neka de få män som söker tjänsten med anledningen "vi har tyvärr valt att gå vidare med andra sökanden"

Då hade de sluppit allt detta. Så jävla korkat att öppet säga att man bara söker kvinnliga personal. Det är som att be om att bli stämda.
Citera
2023-12-16, 23:03
Bannlyst
Vad löjligt. Om jag som man vill ha ett kafé och bara snälle söta tjejer så ska jag få göra det. Dom är ofta mycket mer charmiga än trumpna killar. Lever vi i boken 1984 eller? Töntar som stämde. Men naturligtvis ska det gälla samma sak tvärtom, inte att plocka människor bara för diversitet, det låter som ett vansinnigt samhälle som håller på att gå under. Skärpning Väst.
Senast redigerad av vackrahav100 2023-12-16 kl. 23:06.
Citera
2023-12-17, 08:08
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Haha dessa företags dumhet överraskar mig hela tiden

Varför inte bara hålla det som en hemlighet och neka de få män som söker tjänsten med anledningen "vi har tyvärr valt att gå vidare med andra sökanden"

Då hade de sluppit allt detta. Så jävla korkat att öppet säga att man bara söker kvinnliga personal. Det är som att be om att bli stämda.

Ja, precis. Det här är bara en ren idiotskatt till kaféägaren.
Citera
2023-12-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hade jag ägt ett kafé hade jag nog faktiskt också bara anställt kvinnor. Däremot hade jag absolut inte svarat en ansökan med att "vi anställer. tyvärr bara kvinnor".

Det blir en helt annan harmoni och atmosfär runt hela kaféet med bara kvinnor - både från kundens och personalens perspektiv. Dels slipper man sexuella trakasserier i personalrummet, men det känns också bättre för business. Gubbar vill att söta små flickor kommer och häller upp påtår. De vill inte att en skäggig man kommer och frågar om man vill ha mer kaffe.
Fast bland personaln blir det inte så trevligt...
man vet att arbetsplatser med bara kvinnor är de som fungerar sämst och har sämst arbetsmiljö.
Kvinnor kan helt enkelt inte sammarbeta i grupp - de blir bara en massa skitsnack bakom ryggen på folk. Bara män fungerar betydligt bättre. Men en viss blandning är optimalt. Inte så att det måste varar 50/50 men 100 kvinnor blir katastrof. Så ägaren gör sig själv en björntjänst i det här fallet.
Citera
2023-12-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
När man passerat 18 strecket är det open season för män. Något alla kvinnor får erfara.
Det känns helt fruktansvärt.
Citera
2024-01-21, 01:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Hade jag ägt ett kafé hade jag nog faktiskt också bara anställt kvinnor. Däremot hade jag absolut inte svarat en ansökan med att "vi anställer. tyvärr bara kvinnor".

Det blir en helt annan harmoni och atmosfär runt hela kaféet med bara kvinnor - både från kundens och personalens perspektiv. Dels slipper man sexuella trakasserier i personalrummet, men det känns också bättre för business. Gubbar vill att söta små flickor kommer och häller upp påtår. De vill inte att en skäggig man kommer och frågar om man vill ha mer kaffe.

Två punkter du har fel på;

Kvinnor arbetar inte bra tillsammans. Kvinnor jag har jobbat med har själva sagt det. Kattslagsmål.

Så anställ inte skäggiga män då. Finns många andra män som söker jobb.
Citera
2024-01-21, 02:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Två punkter du har fel på;

Kvinnor arbetar inte bra tillsammans. Kvinnor jag har jobbat med har själva sagt det. Kattslagsmål.

Så anställ inte skäggiga män då. Finns många andra män som söker jobb.
Kvinnor arbetar inte bra tillsammans för att någon någon gång sa det till llundberg57. Got it.
Citera
2024-01-21, 02:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Joe & The Juice på Arlanda har bara snygga unga killar anställda, det lockar både kvinnor och queer. Smart. Men såklart står det inte så i platsannonserna.

... ALLA Joe & the Juice har snygga killar. Mer eller mindre.
Citera
2024-01-21, 23:59
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Kvinnor arbetar inte bra tillsammans för att någon någon gång sa det till llundberg57. Got it.
Det är allmänt känt. Tyvärr så har du missat det totalt. Men frågan vilken kvinna som helst så får du lära dig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in