2023-11-30, 22:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svullis45
Bör ett café själv få välja att bara ha kvinnliga anställda?

Ja, självklart. Ett café ska också få välja att bara ha svarta, vita, kristna, muslimska, homosexuella, tjocka eller rasistiska anställda. Alternativet är att rimligen att du som företagare lämnar in dina önskemål till staten, som väljer ut fem anställda åt dig. Vilket förstås vore lika efterblivet som misslyckat.

(Det är lite så man gör inom vården har jag förstått, när man blir "lasad", trots att man är en sopa som ingen vill veta av)
Citera
2023-12-02, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mja. Har en syster som är i 25-års åldern. Du skulle bara veta hur många kommentarer med sexuella anspelningar hon fått dagligen, sedan 18 års ålder, då hon började jobba. Det har nästan alltid varit övervägande män i 55-70års åldern.

När man passerat 18 strecket är det open season för män. Något alla kvinnor får erfara.
Citera
2023-12-02, 08:07
Medlem
Uncorruptables avatar
Den svenska kulturen att hålla käften kring vad man egentligen vill eftersom det är censurerat hålls vid liv. Alla ska vara lite kryptiska med vad de vill. Allt ska vara så oklart som möjligt. Ingen direkt kommunikation.

Istället att ja, jag har ett café och anställer bara kvinnor - deal with it, det är min business och jag bestämmer över den lilla sandhögen, så blir det bara ;

"Ja, nä, jo nä du har ALLA kvalifikationer MEN det finns någon som är ännu mer kvalificerad (hon har fitta och jag anställer bara unga snygg tjejer med fitta, inte ens gamla haggor)!! Du får gärna (inte) söka nästa gång jag söker anställa!! TACK (inte) för din ansökan!!"
Citera
2023-12-02, 22:40
Medlem
halvtomts avatar
Man kan säga det rent ut också.

Här från Hu*o Renber* i SvD Perfect Guide (2023-12-01) (misstänker iofs att Perfect Guide är 100% troll. Detta stöds av att det förmodligen bara är bimbos som vill jobba på den avdelningen)

Citat:
Min redaktion består till 80 procent av kvinnor som är yngre än jag. Inte för att jag är gubbsjuk eller försöker vinna jämställdhetspoäng, utan för att min samlade yrkeserfarenhet lärt mig att tjejer mellan 25 och 40 är betydligt mer ansvarstagande än killar i samma ålder. Kundrapporter blir skickade, artiklar korrlästa och själv kan jag fortsätta glömma bort saker och ändå vila tryggt i att en samvetsgrann människa kommer att upptäcka mitt slafs och lösa problemet.

Visserligen antyds väldigt starkt att han bryter mot Diskrimineringslagen varje gång han anställer, men det är osannolikt att han hamnar i skiten så länge inte en jobbsökande anmäler och dessutom helt klart är den bäst meriterade kandidaten.
Citera
2023-12-04, 18:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
När man passerat 18 strecket är det open season för män. Något alla kvinnor får erfara.
Frågade min kära hustru om detta och hon sade nej.

Så ditt påstående stämmer inte.

Men lyft gärna källan till ditt påstående så vi får klarhet om vad du egentligen påstår.
Citera
2023-12-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Frågade min kära hustru om detta och hon sade nej.

Så ditt påstående stämmer inte.

Men lyft gärna källan till ditt påstående så vi får klarhet om vad du egentligen påstår.

Det är väl inte mitt fel att din fru ser ut som en karl.

Källa? Efter 18 är unga kvinnor fair game för män som inte vill knulla gamla tanter. Där har du din källa.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2023-12-04 kl. 18:07.
Citera
2023-12-04, 18:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Det är väl inte mitt fel att din fru ser ut som en karl.

Källa? Efter 18 är unga kvinnor fair game för män som inte vill knulla gamla tanter. Där har du din källa.
Min hustru må se ut som en karl eller som ett troll men det har inte med saken att göra.

(F.ö är det ”snyggt” av dig att du direkt går på förolämpning)

Angående din källa gick du från en förutfattad mening till en annan. Ni vänstertroll har en slapp syn på ”källor” och sanning.

Så här skrev du först:
Citat:

Sedan redigerade du när jag svarade.

Varför inte stå för det du påstår? Eller, mer rimligt, varför inte skriva det man kan stå för?
Citera
2023-12-04, 18:40
Medlem
Citat:
Min hustru må se ut som en karl eller som ett troll men det har inte med saken att göra.

(F.ö är det ”snyggt” av dig att du direkt går på förolämpning)

Angående din källa gick du från en förutfattad mening till en annan. Ni vänstertroll har en slapp syn på ”källor” och sanning.

Så här skrev du först:

Sedan redigerade du när jag svarade.

Varför inte stå för det du påstår? Eller, mer rimligt, varför inte skriva det man kan stå för?

Ok, något alla kvinnor som inte ser ut som en bilolycka får erfara.
Citera
2023-12-04, 18:46
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ok, något alla kvinnor som inte ser ut som en bilolycka får erfara.
Så du flyttar målstolpen. Igen.

Finns det något du står för?
Citera
2023-12-04, 18:56
Medlem
Citat:
Så du flyttar målstolpen. Igen.

Finns det något du står för?

Jag står för det jag säger. Om din fru ljuger eller ser ut som en skräcködla vet jag dock inte. Vet bara att det finns massa gubbs som går igång på kvinnor under 20.
Citera
2023-12-04, 19:05
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag står för det jag säger. Om din fru ljuger eller ser ut som en skräcködla vet jag dock inte. Vet bara att det finns massa gubbs som går igång på kvinnor under 20.
Då står för att du flyttar målstolparna alltså. Du är en trofast klippa.

Och du fortsätter med förolämpningar mot min hustru.

Förolämpningar och glidande argumentation. Du har sjunkit en del sen sist.
Citera
2023-12-04, 19:11
Medlem
Citat:
Då står för att du flyttar målstolparna alltså. Du är en trofast klippa.

Och du fortsätter med förolämpningar mot min hustru.

Förolämpningar och glidande argumentation. Du har sjunkit en del sen sist.

Hon kanske är för dum för att fatta när män stöter på henne. Det kan också förklara saken.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2023-12-04 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in