Citat:
Det är sådana som dig som är det som är det värsta med fjantar som hyllar IF Metall och kollektivavtal. Som att kollektivavtal är guds gåva till knegarna och Tesla är de värsta som hänt.
Vår regering borde stifta en lag om att alla företag i Sverige skulle ha kollektivavtal och följa dessa.
Det Tesla gör är för jävligt. Den som köper en sådan bil är förrädare mot Sverige.
Jag är blå i min politiska syn men i detta falla klart mörkröd.
Detta är tokfel.
Köpa ut de som protesterar. Totalt galet.
Jag blir så förbannad för sådant.
Inte mitt Sverige, skicka ut skiten i havet.
Det Tesla gör är för jävligt. Den som köper en sådan bil är förrädare mot Sverige.
Jag är blå i min politiska syn men i detta falla klart mörkröd.
Detta är tokfel.
Köpa ut de som protesterar. Totalt galet.
Jag blir så förbannad för sådant.
Inte mitt Sverige, skicka ut skiten i havet.
Det finns företag där det finns kollektivavtal och arbetsgivare ändå skiter i att följa detta. Arbetarna försöker få hjälp av IF Metall, som då bara skrattar arbetarna rakt i ansiktet. Har själv varit med om det då jag och mina 8 andra kollegor blev av med jobbet på grund av en påhittad arbetsbrist. IF Metall lyckades i bästa fall att förhandla till 2 extra månadslöner i efterhand. IF Metall gick heller inte direkt lottlösa, de fick några hundra tusen av arbetsgivaren då arbetsgivaren inte blandat in facket när han sa upp oss.
Så jag kan ärligt talat inte säga att jag tycker synd om IF Metall. Att de tog sig vatten över huvudet förstod man ju ganska omgående. Att de sedan insåg detta nästan tre år senare är deras pinsamma problem. Fackpamparna som stått och försökt övertyga media under strejken visar bara hur jävla patetiska de är och främst hur onödigt hög lön de har för sin position. Tesla å andra sidan visar handlingskraft och hur man sköter sånt här utan att tappa hakan.
Vad har folk emot att Tesla gav de missnöjda ett erbjudande om att få en hel årslön för att sluta? Det är väl en väldigt bra deal för att en missnöjd arbetare ska ta sitt och söka andra jobb. Det är enligt mig ett väldigt bra erbjudande, särskilt när det finns massor av andra arbetsplatser som skriker efter personal inom den branschen.