Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Klart man ska jobba för förbättringar men om man (valfritt) börjar arbeta åt ett företag som är vida känt för att vara genomsyrat av amerikanska arbetssätt med en ägare som är ett unikum med allt vad det innebär bör man kanske fundera över om det är rimligt att tro att man ska få arbeta under kollektivavtal. Det finns MÄNGDER med företag som har det dock, så varför inte jobba hos dem om det är så extremt viktigt? förbättringar kan ske på många andra sätt än att tvinga in ett företag i fackens klor.
Är ju också vida känt hur Elon ställer sig till denna typ av tvångsavtal, så som sagt är man i behov av en snuttekudde och en inkompetent facknisse att hålla i handen så kan man ju jobba på ett annat ställe och låta dem som är vuxna och kan ta ansvar för sig själva jobba på Tesla där de själva vet vad det är för avtal de skriver på, om det är något de kan tänka sig att jobba efter.
Man kan ju tro att alla deras anställda är i stort behov av förmyndare.
Fast oavsett om företaget är ett världsomspännande företag så gäller varje lands regler och kutym., eller hur ?
Varför ska ägaren av Tesla kunna avstå kollektivavtal när alla andra företag underkastar sig sig det,?Om Tesla inte följer avtalet varför ska nån annan följa det?
Sedan angående Elon Musk syn på "tvångsavtal", det krävs alltså tvingade lagar för han ska underkasta sig dom eller står han över dom också?
Ang "snuttekudde och en inkompetent facknisse", du kan ju se hur bra det blev för alla varslade på Spotify. Du ser ju hur bra det blir för dom anställda när dom vid uppsägning när dom slipper"snuttekudde och en inkompetent facknisse".
Citat:
Ursprungligen postat av
Minkapten
Inte vad jag har varit med om och det är det jag kan utgå från.
De försökte inte ens hjälpa till att höja lönerna i år
Vet inte ens vilken bransch du är i? Om du jobbar åt företag med kollektivavtal så följer dom avtalet antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-Heart
Lovar dig att du aldrig försökt, eller har någon erfarenhet av det.
Ok, du får tro vad du vill men oavsett kan man aldrig få mindre än vad som sägs i avtalet.