2023-10-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Visst, en dator saknar den förgmågan, men AGI är inte en dator...

Tidigare har jag själv fnyst åt alla algoritmkramare men insett att jag till stor del saknar kritisk kompetens i frågan..
Jag är sunt cynisk till det mesta. Jag har ingenstans påstått att någon AI inte kan utläsa ironi. Du verkar ha svårt att utläsa vad jag säger mellan raderna. Kanske en AI är bättre än dig på även det.
Citera
2023-10-07, 17:52
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag är sunt cynisk till det mesta. Jag har ingenstans påstått att någon AI inte kan utläsa ironi. Du verkar ha svårt att utläsa vad jag säger mellan raderna. Kanske en AI är bättre än dig på även det.
Ah, eh, ok, du är AGI

Jag är inte här för att få dig verka som en mindre människa, jag tolkar det (som jag läser) och gör förhastade antagande kring dessa, jag hoppas innerligt att du inte tar illa upp av detta.
Citera
2023-10-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Ah, eh, ok, du är AGI

Jag är inte här för att få dig verka som en mindre människa, jag tolkar det (som jag läser) och gör förhastade antagande kring dessa, jag hoppas innerligt att du inte tar illa upp av detta.
Jösses.
Du faller på eget grepp när du påtalar till mig att AI inte är någon dator. Å denna ironi.
Citera
2023-10-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Om man ser en plötslig ökning av turbocancer bör man fråga sig vad det beror på.
Innan man undersöker varför det finns en plötslig ökning av "turbocancer" (ett påhittat uttryck) måste man väl kunna visa att det finns en plötslig ökning av turbocancer. Det kan inte hon. Och ingen annan heller.
Citera
2023-10-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag tror inte jag läser in för mycket. Jag har hållit på på nätet i över 20 år och minns alla turer kring kommentarsfält m.m. på dn svd di och andra forum än FB och det är helt uppenbart att de som skrev mest var de som hade rätt, om t.ex kärnkraft invandrare tiggare woke corona-vaxx. Jag kan tänka mig någon slags naturlag att vi som vågar stå emot PK skriver mewst för att vi faktiskt har något på fötterna och är lite smartare än massan som är tyst.

Vad yrar du om. Vaccinen funkade ju bra. Har alltid gjort. Bieffekterna små. Kan även rabbla upp följande galenskaper som antivaccare höll på med innan att lägga upp i alla kommentatorsfält: oral galvanism, elallergi, silvervatten, fluor, akupunktur, homeopati, bioresonans, faen med psykofarmaka, chemtrails. Detta var det gott om i alla forum länge och hördes med insändare och debatter. Och att vaccin inte funkat är nonsens. Sverige hade bra täckning av vaccin och klarade pandemin bra. Och dödligheten var låg efter vaccinet kom.
Citera
2023-10-08, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Då är studien ju korrumperad så till vida att den är subjektiv men kanske okej då de själva medger det? Objektivitet är alltså noll?
Nej men ingen studie är totalt objektiv. Det betyder inte att objektiviteten är "noll".

Naturligtvis måste man ta med detta faktum när man tolkar en sådan här studie.
Citera
2023-10-08, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Är vaccinerade faktiskt nöjda med sitt val? Tycker de faktiskt att det var något de behövde? När de ser sina jämnårig icke-vaccinerade som klarade coronan precis lika bra som de själva, tycker de fortfarande att vaccinet var jätte svejsan?
Jag är nöjd då jag såg många som träffat på en del som dött. Och en stor del som fick långtidscovid. Du träffar ju inte på de som dog liksom.
Citera
2023-10-08, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Är vaccinerade faktiskt nöjda med sitt val? Tycker de faktiskt att det var något de behövde? När de ser sina jämnårig icke-vaccinerade som klarade coronan precis lika bra som de själva, tycker de fortfarande att vaccinet var jätte svejsan?
Jag är nöjd med mina tre doser. Finns ingen anledning till att inte vara det.
Citera
2023-10-08, 09:30
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Forskare från Lund har analyserat 4500 inlägg på flashback för att utröna, bland annat, antivaccers, åsikter.

Kommer det här att förändra myndigheternas sätt att agera?

Är flashback en bra källa för forskning?

Flashback är som att göra en undersökning på en cirkus.
Hur de ens kom på tanken och fick medel still att göra undersökningen måste vara agenda styrt.
Kommer inte kunna tas på allvar 😂😂😂

Vi går på ett rave och frågar dem vad de tycker om droger hahahahah

Skulle 20% av Sveriges befolkning som inte vaxxads sig sitta på Flashback ? Hahah snarare 0.1% av befolkningen och sedan göra en undersökning kopplat till det? 🤣
Senast redigerad av löl 2023-10-08 kl. 09:36.
Citera
2023-10-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Flashback är som att göra en undersökning på en cirkus.
Hur de ens kom på tanken och fick medel still att göra undersökningen måste vara agenda styrt.
Kommer inte kunna tas på allvar 😂😂😂

Vi går på ett rave och frågar dem vad de tycker om droger hahahahah

Skulle 20% av Sveriges befolkning sitta på Flashback ? Hahah snarare 0.5 % av befolkningen och sedan göra en undersökning kopplat till det? 🤣
Jaaa men det kanske var just cirkusen man ville undersöka?
Citera
2023-10-08, 09:39
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jaaa men det kanske var just cirkusen man ville undersöka?

Men det kan du och jag isåfall svara på 😂
En enkät med 100 frågor

Edit: är Flashback fullt med knepiga människor? Svar ja 😅
Representerar de Sverige? Svar nej
Senast redigerad av löl 2023-10-08 kl. 09:41.
Citera
2023-10-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Men det kan du och jag isåfall svara på 😂
En enkät med 100 frågor

Edit: är Flashback fullt med knepiga människor? Svar ja 😅
Representerar de Sverige? Svar nej
Jag tror faktiskt att det var ett slags knepiga människor man var ute efter och inte vad du anser.

Vad du personligen anser är inget de bryr sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in