• 4
  • 5
2023-10-05, 18:49
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Jösses vilken liten vek snöflinga du är.
I särklass sämsta ursäkten jag hört för att vara en looser.
Snygga till dig lite för fan. Gå en utbildning, flytta utomlands. Gör nått kul.

Jag bor redan utomlands, jag lever även också på passiv inkomst. Vad mer behöver jag göra för att inte vara en loser?
Citera
2023-10-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Jag är kvinna, men jag vet ändå vad jag pratar om ;-)

Inte exakt staten som använder privata hyresvärdar som gratisboende. Lagen är skriven så att en familj där det bor minderåriga är väldigt "skyddade", man slänger helt enkelt inte ut minderåriga på gatan.
Det risulterar i att om man hyr ut till nån som till en början betalar hyran, sen kanske förlorar sin inkomst och slutar att betala hyran ÄNDÅ inte går att få ut ur lägenheten. Där sitter då hyresvärden och kanske själv ar lån som måste betalas av på lägenheten som han i det här läget "hyr ut gratis".
Känner många som inte TÖRS hyra ut sina lägenheter till andra än studenter som kanske får ett 3 månaderskontrakt, eller turister som kanske stannar högst en vecka.
Man törs helt enkelt inte annat...

Oups skulle naturligtvis sagt ”hen”

Ja men det är just det här jag menar - privata värdar blir de facto sociala hyresvärdar istället för att staten bygger ut motsv Familjebostäder eller som i England där ala kommunersr har egna i många fall enorma ”council estates”. Även vanligt i italien att invandrare och folk från landet som inte har egna nätverk i städerna blir tvugna hyra run svart av hyresvärd som själv bor i huset för att hålla koll och där värden alltså förbjuder hyresgästerna stt skriva sig där. Det innebär t ex att all deras post måste fortsätta gå till deras föräldrar i kalabrien fastän de själva hyr rum i Rom osv.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in