Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Så det är rätt att hugga någon för att den "gjort något"?!?!
Vilken tråkig och banal fråga. Ungefär samma som man får när man påpekar att någon som mobbades hela livet skjuter folk i den skola där dess helvete var.
Men vart går din gräns då? Säg en mamma som mördar sitt barns våldtäktsman?
Handlar inte om att ursäkta något. Handlar om att förstå. Vad förmår någon att hugga 140 gånger är så mycket mer intressant än "oj, hemskt, dum mördare!!!".
Jag tror att mördaren här skiter i om den skulle hamna i fängelset i hela sitt liv. En 15-16 åring som hugger någon 140 gånger bryr sig nog inte om konsekvenserna. De är inte ens med i kalkylen.
Så vill du undvika det i framtiden så bör du försöka förstå det.