2023-10-03, 20:14
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Hittade i en djupt belägen krypta i kylen riktigt Arla-smör 500 g som gick ut i somras. Det luktar ok. Min fru vill slänga det, men eftersom det har kilopris approximativt som guld är jag ytterst tveksam. Har någon något bra tips på vad man kan göra med 500 g smör? Helst i ett svep och enkelt, typ smörkakor. Vill att det skall konsumeras asap, dvs inte "blanda med matolja och spara som bordsmargarin".
Tja, prova att använda upp det...? Om det verkar OK, så är det OK. Och om det skulle visa sej att det inte är OK, så är det ingen som kommer att bli sjuk av smör som passerat bf-datum. Det kommer på sin höjd att ge maten en pikant smak av kylskåp.
Citera
2023-10-03, 20:17
Medlem
MyJustices avatar
Klarera det (Ghee)
fantastiskt att steka med
Citera
2023-10-03, 20:19
Medlem
gör chokladbollar eller ät rent!
Citera
2023-10-03, 20:24
Medlem
Smält och blanda i 10 gram cannabis du först kört 45 minuter 135 grader i ugnen. Låt detta simmra några timmar (ca 12) sila av, låt stelna, och baka sen något gott på smöret.
Citera
2023-10-03, 20:52
Medlem
Citat:
Hittade i en djupt belägen krypta i kylen riktigt Arla-smör 500 g som gick ut i somras. Det luktar ok. Min fru vill slänga det, men eftersom det har kilopris approximativt som guld är jag ytterst tveksam. Har någon något bra tips på vad man kan göra med 500 g smör? Helst i ett svep och enkelt, typ smörkakor. Vill att det skall konsumeras asap, dvs inte "blanda med matolja och spara som bordsmargarin".

Gör en rejäl slurk Bea och bjud över lite vänner på massa kött med Bea.
Mumma
Citera
2023-10-03, 21:26
Medlem
Sälj de , snart samma pris som guld
Citera
2023-10-03, 21:29
Medlem
Gå tillbaks till affären och hävda att de säljer åtgången artiklar?
Citera
2023-10-03, 21:35
Medlem
Skira smöret i en kastrull på hög värme tills det luktar kola och det bildats ett brunt damm i botten. Ta bort innan dammet bränns. Låt svalna och sila av. Kan användas till allt.
Citera
2023-10-03, 21:37
Inte ens en smörtråd klarar sig utan rasistiska glåpord. Hur orkar ni. Det heter chokladboll sedan länge nu. Vad är det för fel på er.

Baka en massa kakor är mitt heta tips. Hur man ens kan göra en tråd om hur man använder smör....
Citera
2023-10-03, 21:43
Medlem
Vem0ths avatar
Köp färsk fisk, gärna hel och öva på din filéteknik. Stek i ordentlig mängd smör, avsluta med lite färsk citron pressad över och njut plus du blir bättre på att filéa fisk varje middag.
Citera
2023-10-03, 22:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Behövs absolut inte slängas. Smör håller betydligt längre än bäst föredatumet. Använd en osthyvel och lägg på mackan till att börja med. Annars finns det väl tusen användingsområden för smör?
Citera
2023-10-03, 22:19
Medlem
Q-s avatar
Köp en hekto cannabis eller hasch å gör lite cannabutter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in