Hr r orsaken till galenskaperna: WEF och FN samarbetar kring agenda 2030 och nu skriver man p FN:s hemsida att det r halvtid fr den globala agendan och man anser att inget har gjorts s drfr vill man ter igen dda mnniskor och frstra vrlden pga att det inte lyckades med pandemin som de sjlva skapade.
OBSERVERA ATT MAN SPECIFIKT SGER I ARTIKELN ATT DETTA R EN GLOBAL AGENDA!!!
Det hela gr ut p att utjmna klyftorna mellan den rika vrlden och den fattiga genom att frstra den rika vrlden genom att skylla allt p klimatet och det ser vi ju nu nr Tyskland i klimatets och Agenda 2030:s namn av-industraliseras i sdan snabb takt att invnarna flyr till andra lnder som bla Sverige mfl lnder. De tyskar som jag har pratat med som kommit till mitt omrde sger att Die Grune har frstrt Tyskland som industrination och och att en stor arbetslshet vntar de kommande ren.
Ska Agenda 2030 lyckas som de vill s krvs det att vstvrldens befolkning flyttar ut i skogen och lever off-grid och det r detta man vill tvinga folk att gra med hjlp av sk "vattenkatastrofer" och "energikatastrofer" mm. De vill att folk lever sjlvfrsrjande som amish helt enkelt MEN man fr givetvis inte elda "fr d frstr man klimatet"...
En fundering till herrskapet: Nr jag var liten fick man lra sig om fotosyntesen.. Troligen fr man inte det numera men jag fick det och d sa man att vi utandas koldioxid men att trden renar och omvandlar vr koldioxid till syre och att det var s bra... Min fundering d blir: Hur hade man tnkt att "klimatavtrycket" skulle minska om vi alla frflyttas frn stder och samhllen till skogen? Det jag menar r ju att vi andas ju ut en massa koldioxid i alla fall oavsett vart vi r och det kan man ju inte gra ngot t.
Det enda sttet att minska "klimatavtrycket" r ju att avrtta hela jordens befolkning och det kan ju inte gra eller... Jo just det ja man skapar ett virus som tar kl p folk plus att man driver fram ett nytt vrldskrig s dr alla och klimatet rddas. Smart dr Klimat-Greta, Klaus Schwab och professor Biden mfl
https://fn.se/aktuellt/varldshorison...h-oundvikligt/
Citat:
Vid halvtid fr Agenda 2030 kan det konstateras att fattigdom, hunger och skuldbrdor kar i vrlden. Lginkomstlnderna och de fattigaste fr ta konsekvenserna av att vrldens lnder hittills lyckats dligt med den uppgift som de tog sig i september 2015 nr Agenda 2030 och de globala mlen klubbades. Utvecklingen fr hlften av de 169 delmlen gr fr lngsamt medan en tredjedel str stilla eller gr t fel hll.
sa Persson r ordfrande fr Klimatpolitiska rdet och forskningschef och vice VD p Stockholm Environment Institute. Hon har suttit i den globala arbetsgruppen fr Global Sustainable Development Report som tas fram som vetenskapligt underlag infr FN:s toppmte SDG Summit som hlls vart fjrde r.
Vr rapport har ett tydligt fokus p att Agenda 2030 r en global agenda och att omstllning till hllbarhet behver genomfras i alla lnder. Srskilt akut r det att frbttra utvecklingen i lg- och medelinkomstlnder men frndring behver ocks ske i rika lnder fr att uppn det syftet, sger hon.
Achim Steiner, hgsta chef fr FN:s utvecklingsprogram UNDP, r inne p samma linje.
Jag skulle vilja lyfta fram tv omrden dr vi behver pskynda tgrder: klimatet och skuldkrisen. Att ta itu med klimatfrndringarna r helt avgrande. Vi har inte rd med mer tveksamhet eller urskter, sger han.
Fr stora delar av Nordamerika, Asien, Afrika och Europa har sommaren varit svr, konstaterar han, med juli som den varmaste mnaden ngonsin. Matoskerhet till fljd av torka tar mnniskors liv p Afrikas horn. versvmningar och orkaner frstr hem och frsrjningsmjligheter runt om i vrlden. Alla lnder mste strka sina taganden att minska utslppen, investera i frnybar energi och stdja klimatanpassningstgrder i utsatta regioner.