• 1
  • 2
2023-10-02, 21:00
Medlem
Det finns alltid folk som jobbar med yrken de inte passar för. Jag har ofta stött på detta när jag varit hos frissan.
Så fort man har satt sig i stolen börjar frissan ställa fråga på fråga om när man senast varit hos en frissa och vad man gjorde då..hur man sköter sitt hår..vad man använder för produkter och om man fönar håret.. eller låter det självtorka! Duschar man på kvällen? eller på morgonen? Använder jag värmeskydd?
Redan några minuter in i besöket känner man sig så otroligt ifrågasatt.
Det finns sällan något ödmjukhet utan snarare ett fördömande i rösten.
Sedan börjar klagandet på håret. Även om det inte är i alls så dåligt skick.. det är för mycket hår eller nåt annat som inte passar. Sist var jag med om en riktigt hårdhänt frissa. Hon slet och drog i håret så det gick av massor. Avslutningsvis skulle hon locka håret med en plattång och då gav hon sig inte när det fastnade till lite utan tog i å slet tills det gick..
Oftast framhäver de sig själva och sin kunskap överdrivet mycket.. sedan alla personliga frågor som de ställer. Även fast man visar att man inte vill svara på allt så fortsätter de. Fråga på fråga. Men lyssnar sällan på svaret egentligen. Jag förstår inte hur man kan vara så. Är man inte intresserad av att kunden ska få en bra upplevelse? Vill man inte att kunden ska återkomma? De säger alltid till mig att jag ska komma tillbaka om x antal veckor men jag går aldrig tillbaka till samma. Det vet jag redan efter halva besöket- hit går jag inte igen... Att jag vill bara betala och gå därifrån.
Dyrt som fan är det och aldrig blir det som man tänkt sig. För se har alltid en egen idé hur dom tycker man ska göra istället..
Jag tycker det känns obehagligt att börja säga emot och så för då kanske frissan gör en ful frisyr! Man sitter i klorna på dem!
Är det någon annan som varit med om liknande?
Hur har ni gjort???
Citera
2023-10-02, 21:18
Medlem
Riddarhusets avatar
Hon har gått en säljträningskurs, men hoppade över första steget med kundrelationer.
Citera
2023-10-02, 21:46
Medlem
Hamadryads avatar
Jag klipper mig själv just för att undvika allt du nämnde,
samt att det bara tar en bråkdel av tiden, går o göra typ när man vill o e gratis.

Nicka enbart till svar på alla frågor i sociala situationer, till slut tröttnar folk
Citera
2023-10-02, 23:07
Medlem
Kapuffs avatar

Är det tjejer/kärringar du går till då? Jag går till herrfrisörer. Som dag och natt. Tjejer kan inte klippa killar för fem öre plus att du slipper dumma frågor som du säger. Det där störde jag mig också på.
Citera
2023-10-03, 06:20
Medlem
OneTaps avatar
ja frisörer är ett folk slag o passa sig för. klåpare för de mesta som inte vet va dom sysslar med. bästa lösningen e o lära sig klippa sig själv eller om du frågar nån kompis eller släkting som du vet e en vettig person. oddsen e att resultatet blir bättre även om dom aldrig hållt i en sax förut :P
Citera
2023-10-03, 08:12
Medlem
TheGretaResets avatar
Har man underlägsenhetskänslor mot frisörer finns det nog inget hopp.
Citera
2023-10-03, 18:32
Medlem
TS: Känner igen allt detta väldigt mycket!
Personligen har jag löst det genom att kryssa i för en tyst behandling alternativt
sagt till dem att jag inte vill prata så mycket - alltid innan jag satt mig.
Citera
2023-10-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff

Är det tjejer/kärringar du går till då? Jag går till herrfrisörer. Som dag och natt. Tjejer kan inte klippa killar för fem öre plus att du slipper dumma frågor som du säger. Det där störde jag mig också på.

Kvinnor..uteslutande.. provat manlig frisör en gång och aldrig mer 😀
Citera
2023-10-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
TS: Känner igen allt detta väldigt mycket!
Personligen har jag löst det genom att kryssa i för en tyst behandling alternativt
sagt till dem att jag inte vill prata så mycket - alltid innan jag satt mig.

Det är ett bra tips faktiskt.. att säga det redan innan man har satt sig ner.
Citera
2023-10-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Har man underlägsenhetskänslor mot frisörer finns det nog inget hopp.

Jag har tappat hoppet.
Citera
2023-10-04, 02:07
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankerat
Kvinnor..uteslutande.. provat manlig frisör en gång och aldrig mer 😀

Ja det kan kännas lite gay jag förstår vad du menar. Grejen är att man kan boka halvtimmar så trehundra i stället för sexhundra.
Citera
2023-10-05, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frankerat
Det finns alltid folk som jobbar med yrken de inte passar för. Jag har ofta stött på detta när jag varit hos frissan.
Så fort man har satt sig i stolen börjar frissan ställa fråga på fråga om när man senast varit hos en frissa och vad man gjorde då..hur man sköter sitt hår..vad man använder för produkter och om man fönar håret.. eller låter det självtorka! Duschar man på kvällen? eller på morgonen? Använder jag värmeskydd?
Redan några minuter in i besöket känner man sig så otroligt ifrågasatt.
Det finns sällan något ödmjukhet utan snarare ett fördömande i rösten.
Sedan börjar klagandet på håret. Även om det inte är i alls så dåligt skick.. det är för mycket hår eller nåt annat som inte passar. Sist var jag med om en riktigt hårdhänt frissa. Hon slet och drog i håret så det gick av massor. Avslutningsvis skulle hon locka håret med en plattång och då gav hon sig inte när det fastnade till lite utan tog i å slet tills det gick..
Oftast framhäver de sig själva och sin kunskap överdrivet mycket.. sedan alla personliga frågor som de ställer. Även fast man visar att man inte vill svara på allt så fortsätter de. Fråga på fråga. Men lyssnar sällan på svaret egentligen. Jag förstår inte hur man kan vara så. Är man inte intresserad av att kunden ska få en bra upplevelse? Vill man inte att kunden ska återkomma? De säger alltid till mig att jag ska komma tillbaka om x antal veckor men jag går aldrig tillbaka till samma. Det vet jag redan efter halva besöket- hit går jag inte igen... Att jag vill bara betala och gå därifrån.
Dyrt som fan är det och aldrig blir det som man tänkt sig. För se har alltid en egen idé hur dom tycker man ska göra istället..
Jag tycker det känns obehagligt att börja säga emot och så för då kanske frissan gör en ful frisyr! Man sitter i klorna på dem!
Är det någon annan som varit med om liknande?
Hur har ni gjort???
Jupp, påpekar hur tunt håret är, riktigt förnedrande. "Men VARFÖR är det sååå tuuuunt?!?!?!" Klipper mig inte hos dem längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in