Citat:
Ursprungligen postat av
ImmortalDon
Jupp, gjort det som är omöjligt för de flesta men gått ner 10 kilo på mindre en 1 månad genom en hel del fastande, strikt diet o mycket kraftig träning samt långa promenader.
Men hur gör jag för behålla resultaten utan att skjuta upp igen? Det här var definitivt krävande, men ett måste för mig att kickstarta. Vill helst gå ner ytterligare 5-10 kilo på sikt till för att nå min ideal vikt, men de tänker jag ta i mer naturlig takt o långsammare. Behövde bara en ordentlig push för att komma igång.
Prestation.
jag fick just inspiration till att ta tio kilo ytterligare, Gått från 130 till 89 kg, men behöver 80 kg.
Jag har dock behållit min vikt i fyra år nu genom att
- hålla koll på vågen varje dag som en rutin efter dusch och inte acceptera att jag väger 90 kg.
- OM jag når 90 kg på morgonen tar jag en femdagars insats med väldigt lite käk och lite mer motion/sport/gym och ligger på 87/88 kg igen på den sjätte dagens morgon som landar på 88/89 kg ca. Ja ungefär så fast lite olika. jag har alltså en bestämd maxvikt och överskrider jag den utfaller automatsikt nytt förutbestämt beteende.
- jag äter vanligtvis en rejäl grötfrukost och lite lunch eller en fruktfrukost och normal lunch.
- proppar inte i mig utan tar en portion.
- äter inte mycket på kvällen
---------------
Detta har funkat bra för mig i alla fall
-