• 1
  • 2
2023-10-01, 22:55
Jupp, gjort det som är omöjligt för de flesta men gått ner 10 kilo på mindre en 1 månad genom en hel del fastande, strikt diet o mycket kraftig träning samt långa promenader.

Men hur gör jag för behålla resultaten utan att skjuta upp igen? Det här var definitivt krävande, men ett måste för mig att kickstarta. Vill helst gå ner ytterligare 5-10 kilo på sikt till för att nå min ideal vikt, men de tänker jag ta i mer naturlig takt o långsammare. Behövde bara en ordentlig push för att komma igång.
Citera
2023-10-01, 22:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jupp, gjort det som är omöjligt för de flesta men gått ner 10 kilo på mindre en 1 månad genom en hel del fastande, strikt diet o mycket kraftig träning samt långa promenader.

Men hur gör jag för behålla resultaten utan att skjuta upp igen? Det här var definitivt krävande, men ett måste för mig att kickstarta. Vill helst gå ner ytterligare 5-10 kilo på sikt till för att nå min ideal vikt, men de tänker jag ta i mer naturlig takt o långsammare. Behövde bara en ordentlig push för att komma igång.

Bra jobbat. Är alltid lättast att gå ner första biten men 10 kg på en månad är riktigt bra.
Mitt råd är att anmäla dig till viktväktarna. Ät det du vill men inte varje dag. Du kan ta avgiften från friskvårdspengen om du har någon sån.
Lycka till
Citera
2023-10-01, 23:54
Medlem
du fortsätter som du gör, ät mycket protein...
Citera
2023-10-02, 00:10
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Prestation.
jag fick just inspiration till att ta tio kilo ytterligare, Gått från 130 till 89 kg, men behöver 80 kg.
Jag har dock behållit min vikt i fyra år nu genom att
- hålla koll på vågen varje dag som en rutin efter dusch och inte acceptera att jag väger 90 kg.
- OM jag når 90 kg på morgonen tar jag en femdagars insats med väldigt lite käk och lite mer motion/sport/gym och ligger på 87/88 kg igen på den sjätte dagens morgon som landar på 88/89 kg ca. Ja ungefär så fast lite olika. jag har alltså en bestämd maxvikt och överskrider jag den utfaller automatsikt nytt förutbestämt beteende.
- jag äter vanligtvis en rejäl grötfrukost och lite lunch eller en fruktfrukost och normal lunch.
- proppar inte i mig utan tar en portion.
- äter inte mycket på kvällen
---------------
Detta har funkat bra för mig i alla fall
-
Citera
2023-10-02, 01:54
Medlem
Inhale82s avatar
Du har mest tappat vätska, och när ditt brutala kaloriunderskott avtar så kommer du gå upp i vikt igen.
Det är då du behöver stark självdiciplin för det är just där de flesta går tillbaks till gamla vanor.
Citera
2023-10-02, 02:26
Medlem
Citat:

Så du har bränt 70 000 kalorier på mindre än en månad?
Citera
2023-10-02, 02:48
Medlem
Citat:

Bryt drogen mat. Det är inte till för att njuta mer än 1 gång per vecka på fre kväll med frugan, typ. Inte onsdagar, tisdagar.

ALLA som är tjocka, äter för mycket för att de tycker det är gott. Bryt det = np
Citera
2023-10-02, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Bryt drogen mat. Det är inte till för att njuta mer än 1 gång per vecka på fre kväll med frugan, typ. Inte onsdagar, tisdagar.
ALLA som är tjocka, äter för mycket för att de tycker det är gott. Bryt det = np

Ja eller så äter de för energirik mat. Sen har alla olika omsättningar och förutsättningar.

Finns de som är underviktiga trots att de äter enorma portioner vid varje måltid och tränar inte alls.

Medans andra följer tallriksmodellen och går upp i vikt. Det behövs en kombination av mat och träning. En bättre slutsats än din ” ALLA som är tjocka, äter för mycket för att de tycker det är gott. Bryt det = np”. Är förbränn mer energi än vad intaget är. Det går att äta väldigt mycket sallad och protein utan att gå upp i vikt. Men det finns även de som endast äter 1 chipspåse varje dag och går upp. Viktmässigt väger salladen mer än chipsen, det är mer mat men mindre energi.

Som en kokt potatis jämfört med samma mängd potatis men stekt. Då är ju den stekta mer kaloririk om det är tillsatt smör.
Citera
2023-10-02, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Ja eller så äter de för energirik mat. Sen har alla olika omsättningar och förutsättningar.

Finns de som är underviktiga trots att de äter enorma portioner vid varje måltid och tränar inte alls.

Medans andra följer tallriksmodellen och går upp i vikt. Det behövs en kombination av mat och träning. En bättre slutsats än din ” ALLA som är tjocka, äter för mycket för att de tycker det är gott. Bryt det = np”. Är förbränn mer energi än vad intaget är. Det går att äta väldigt mycket sallad och protein utan att gå upp i vikt. Men det finns även de som endast äter 1 chipspåse varje dag och går upp. Viktmässigt väger salladen mer än chipsen, det är mer mat men mindre energi.

Som en kokt potatis jämfört med samma mängd potatis men stekt. Då är ju den stekta mer kaloririk om det är tillsatt smör.

enklaste är att förstå mitt koncept: Mat ska inte vara gott utan ett nödvändigt ont förutom på lördag och fredag kväll. Ät endast mellan 12-18 och fuska inte med tiderna. Ät en gång ibland om dagen bara. Boom shakalacka så är man nere på match vikt igen.
Men det tar tid, tog det 20 år och gå upp måste man låta det ta minst ett år innan man gått ner.
Citera
2023-10-02, 03:32
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Du har mest tappat vätska, och när ditt brutala kaloriunderskott avtar så kommer du gå upp i vikt igen.
Det är då du behöver stark självdiciplin för det är just där de flesta går tillbaks till gamla vanor.
Minst 5 kg vatten enligt dig alltså.... jag tror du har fel.
Citera
2023-10-02, 04:10
Medlem
pn222jws avatar
Satsa på grönsaker och några extra glas vatten varje dag.
Citera
2023-10-02, 08:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Börja inte äta som du gjorde innan utan fortsätt att äta sunt och träna men mindre rigoröst.
Lägg till sund mat lite i taget, fortsätt träna, bygg upp en matplan som du klarar psykiskt en längre tid. Håll dig gärna borta från kolhydrater vilka triggar cravings.

Kroppen säger nu att du svultit och kommer att vara inställd på att återta vad den ser som normalvikt.

Ät och rör dig så att du behåller denna vikt, då blir det en ny set-point.
När du är stabil kan du ta nya tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in