2023-10-02, 11:50
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Linders anhöriga utgör precis som klanfolkets och gängmedlemmarnas familjer stödtrupper till brottslingen. De har alltså i stort sett sig själva att skylla. En lillasyster är ju för övrigt också häktad, om det nu är henne vi diskuterar.

https://blog.zaramis.se/2023/10/02/s...sistiskt-mord/

Jag fick intryck av att det handlade om trasiga ungar. Kan inte läsa något om de anhöriga någonstans.

Så, kul med någon som har insyn i familjen. Berätta gärna mer om de anhörigas syn i saken, och hur de utgör "stödtrupper"?
Citera
2023-10-02, 11:52
Medlem
tjallepetters avatar
Många nazzar som skjuter och spränger nuförtiden.

Men det är föga förvånande. Det sitter i den svenska genen.
Citera
2023-10-02, 11:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Han är dömd för hets mot folkgrupp, vilket framgår i artikeln som TS länkar till. Han har burit nazistiska symboler, vilket är kriminellt. Därmed är han kriminell.

Först och främst är HMF ett icke-brott. Det är lite som att jämföra med att man åkt fast för fortförning. Dessutom sa du att han var gängkriminell endast för att han var nazist. Det går inte att jämföra med blattarna som konstant håller på med diverse knark, vapenbrott etc.
Citera
2023-10-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men polisen gör ju ingenting och Carin Götblad har ju uppmanat medborgarna att gå ut och ta saken i egna händer.
Ja hon menade bli kontaktperson, sätt ungar i fritidsaktiviteter och ge barn från 10 år extrajobb. Jag funderade själv på att bli kontaktperson/familjehem men jag har svårt att se att barn skulle behöva just mig.

I många år har jag försökt få fram bland annat budskapet med hur viktigt det är att barn till socialbidragstagare inte tillåts äga något alls. De kan inte tjäna pengar, få födelsedagspengar osv. När de pratar om riktade insatser så är det sådana frågor som behöver tas om hand om. Dvs att man ändrar saker för särskilda grupper som kan riskera att dras in i kriminalitet.

Iallafall så såg jag nyss att de sprängt mammans hem och det är något jäkligt bra gjort. Måste jag säga för första gången. Alla klagar på att han blev uthängd men glömmer bort att han själv systematiskt hotat människor om att ge sig på deras anhöriga och publicerat uppgifter kring folk om än att det inte är kriminella människor. Men då anser folk att människor likt en annan som skriver på Flashback ska hängas ut. Det är deras 'ta saken i egna händer'. De upplever tydligen att MGM är ett offer för samhället när han uppenbart kartlagt människor och skrutit om det på sociala medier i syfte om att injaga personer eller deras anhöriga allvarlig fruktan och kan antas att han kan ha legat lågt med att lika öppet försöka leverera samma budskap till kriminella men absolut kan vara inblandad o det med att kartlägga och attackera kriminellas anhöriga. Är mamman förståndsnedsatt? Uppenbarligen hänger hon på ungarnas sociala medier och har dem boende i sitt hem och bör vara särskilt insatt i sonens åsikter och beteenden. Man bör minnas det.
Citera
2023-10-02, 12:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du verkar bagatellisera sprängningar (de får skylla sig själva). Eller?

Det är inte samhällets fel eller Expressens fel att Linders hem utsätts för sprängdåd. Vi kan inte dadda med kriminella och skydda dem så att deras verksamhet inte drabbar oskyldiga och inrätta samhället så att de som begår brott skall ha hemliga adresser.

Sprängdådet är brottslingarnas som sprängde ansvar, men även i det här fallet med all sannolikhet Billy Linders och hans systers ansvar för att de begick brott som detta var hämnden för. Det är också hans övriga familjs ansvar för att de är en del i att syskonen Linder har möjlighet att begå brott.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2023-10-02 kl. 12:16.
Citera
2023-10-02, 12:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Hans grannar också eller?

Nej, det är familjen Linder som är ansvariga för sprängningen, inte grannarna. Lika lite som Expressen, Flashback eller Folkbokföringen är medansvariga.
Citera
2023-10-02, 12:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja hon menade bli kontaktperson, sätt ungar i fritidsaktiviteter och ge barn från 10 år extrajobb. Jag funderade själv på att bli kontaktperson/familjehem men jag har svårt att se att barn skulle behöva just mig.

I många år har jag försökt få fram bland annat budskapet med hur viktigt det är att barn till socialbidragstagare inte tillåts äga något alls. De kan inte tjäna pengar, få födelsedagspengar osv. När de pratar om riktade insatser så är det sådana frågor som behöver tas om hand om. Dvs att man ändrar saker för särskilda grupper som kan riskera att dras in i kriminalitet.

Iallafall så såg jag nyss att de sprängt mammans hem och det är något jäkligt bra gjort. Måste jag säga för första gången. Alla klagar på att han blev uthängd men glömmer bort att han själv systematiskt hotat människor om att ge sig på deras anhöriga och publicerat uppgifter kring folk om än att det inte är kriminella människor. Men då anser folk att människor likt en annan som skriver på Flashback ska hängas ut. Det är deras 'ta saken i egna händer'. De upplever tydligen att MGM är ett offer för samhället när han uppenbart kartlagt människor och skrutit om det på sociala medier i syfte om att injaga personer eller deras anhöriga allvarlig fruktan och kan antas att han kan ha legat lågt med att lika öppet försöka leverera samma budskap till kriminella men absolut kan vara inblandad o det med att kartlägga och attackera kriminellas anhöriga. Är mamman förståndsnedsatt? Uppenbarligen hänger hon på ungarnas sociala medier och har dem boende i sitt hem och bör vara särskilt insatt i sonens åsikter och beteenden. Man bör minnas det.

Dvs saft och bulle-metoden. Ja, vi ser ju hur bra det har fungerat hittills.
Citera
2023-10-02, 12:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag fick intryck av att det handlade om trasiga ungar. Kan inte läsa något om de anhöriga någonstans.

Så, kul med någon som har insyn i familjen. Berätta gärna mer om de anhörigas syn i saken, och hur de utgör "stödtrupper"?

Det finns en talande scen i Sopranos där Carmela går till en psykolog för råd. Han talar om för henne att hon måste lämna Tony direkt, annars är hon medansvarig för hans onda handlingar. Det är precis så det är här och så det är med de vuxna i gängmedlemmarnas omgivning och familjer. Klichén om de trasiga ungarna döljer deras eget ansvar. Det är en delförklaring men ingen ursäkt för någon.

https://m.youtube.com/watch?v=bzVeLjj6Ao8
Citera
2023-10-02, 12:20
Medlem
C41K0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Linders anhöriga utgör precis som klanfolkets och gängmedlemmarnas familjer stödtrupper till brottslingen. De har alltså i stort sett sig själva att skylla. En lillasyster är ju för övrigt också häktad, om det nu är henne vi diskuterar.

https://blog.zaramis.se/2023/10/02/s...sistiskt-mord/

Citat:
”Nu har tre personer häktats för mordet. Det visar sig att skjutningen inte verkar ha någon gängkoppling alls. Av allt att döma handlar det istället om ett rasistiskt motiverat mord utfört av högerextremister.”

Jag kliar mig lite i huvudet över detta. Zaramis vidhåller nazispåret dels på grund av hans historik och att de påstår att den kazakiska mannen var offret pga rasism. Men som det påtalas i tråden så verkar MGM sadlat om från nazism och han hänger för det mesta med en Alban.

Baserat på systerns andra instagram konto så verkar hon vara tillsammans med en arabisk kille.
Detta vore i så fall en väldigt udda och specifikt anti-asiatisk handling i denna röra.

Samtidigt så hävdas det på Zaramis:
Citat:
Det kan förstås visa sig att den skjutne mannen trots allt tillhör en kriminell gruppering med koppling till Nätverk Foxtrot trots uppgifterna i Expressen och att det är nazister som mördat honom. Nazisterna har ju tillgång till samma dödslista som alla andra. En dödslista på fiender till Dalennätverket som hittade i en mobiltelefon som beslagtogs av en ung man som tillhör den gänggruppering som kallas Farsta yngre. Det kan förstås också vara så att nazisten också är en gängkopplad person.
Om det stämmer i tråden att deras hus har nu utsätts för ett sprängdåd som hämnd så tyder det väl på att det inte bara är en vanlig gästarbetare från Kazakstan som mördats?

För mig låter det som att syskonen har utfört ett beställningsmord utan att veta vem de egentligen mördade. Kan de försökt ge sken av att det är ett slumpmässigt hatbrott så trodde de att det skulle hamna utanför gängkonflikten?
Citera
2023-10-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, det var 0 styck misstänkta GM för skjutningar du räknade upp. Var god försök igen.
Nej försök inte igen, utan försök fokusera på tråden. Vem är Billy, varför sköt han, em (om någon) är han lierad med, finns det en uppdragsgivare, hur bor och försörjer sig Billy, o h slutligen. Ett Y-namn, har han ärftlig belastning?
Citera
2023-10-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dvs saft och bulle-metoden. Ja, vi ser ju hur bra det har fungerat hittills.
Fast vi har haft en antirasism som byggt upp så att t.ex. MGM kan sitta och lyssna på de här brutala texterna.

Var gång polisen eller socialtjänsten arbetar påstår invandrare att de är offer och det finns ett system i att hela tiden filma och hänga ut polisen, ifrågasätta deras arbeten etcetera när de klart och tydligt inte begår fel eftersom människor vill rida på rasistkortet. Det är skälet till att den här fd nassen haft fritt spelrum.

Normalt hade man ansett att hans beteende är sjukligt. Pga invandrare så är det normaliserat eftersom de fejkar offerskap de inte lever under även om det självklart finns dåliga poliser och andra myndighetsaktörer.

Om du hela tiden blir polisanmäld, orosanmälan etcetera är du inte utsatt för trakasserier såvida det inte är en särskilt störd individ som försöker använda lagar och regelverk mot dig (vilket är hyfsat sällsynt), nej problemet handlar om att du inte följer våra gemensamma normer av rätt och fel.

Att arbeta förebyggande är bevisat det som mest hjälper men antirasismen som ideologi, det är vad vi ser faller. Antirasismen inte det förebyggande arbetet. Självklart måste alla och även de fattigaste eller invandrarbarn ha samma möjligheter som andra i samhället. Ojämlikhet är inte ett vinstlott för de som tror att jämlikhet varit det rådande..att ett barn med föräldrar på socialbidrag inte tillåts ha minsta möjliga egna ekonomiska resurser är ett bevis på något helt annat än 'saft och bulle'.

MGM är uppenbart arbetarklass med vissa resurser. Området har en högre inkomst än hans Järva och modern har bil, motorcykel och moped skrivet på sig. Bostaden som sprängdes var väl inte heller något hyreshus? Att hjälpa de fattigaste barnen är därmed knappast något som berör människor som hjärntvättar dem själva med att bli gangsters. Där är snarare skärmtiden en sak i sig att diskutera. Uppenbarligen har MGM varit väldigt beroende av internet och sociala medier med de åsikter som levereras för att bli den han blev.
Citera
2023-10-02, 12:38
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Tur att polisen lyckades gripa nazisten innan fler kom till skada eller att den här Billy blev en ny Simon Arnamo.

Kanske läge att titta i Billys bekantskapskrets för att se om det går att göra fler kopplingar till andra skjutningar i Stockholmsområdet? Skulle inte förvåna mig. NMR-medlemmar har tidigare figurerat i renodlad terrorverksamhet med både skjutningar och sprängningar. Skulle inte förvåna mig det minsta om det går att klara upp fler olösta mord ur den här härvan.
Den stackarn råkade ju bara skjuta någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in