2023-10-02, 10:44
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att vara nazist är inte olagligt.

Det har jag inte påstått heller, men personen i fråga är dömd för hets mot folkgrupp.
Senast redigerad av MarcoStar 2023-10-02 kl. 10:46.
Citera
2023-10-02, 10:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det har jag inte påstått heller.

Jo, indirekt. Du sa att han var gängkriminell för att han var nazist.
Citera
2023-10-02, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hans bostad är sprängd i Hässelby...
Fy fan att hans mamma och lillasyster får ta smällen för hans sjuka livsstil... han verkar ju sakna alla spärrar. Så här är det när allas uppgifter ligger ute till allmän beskådan och det räcker ibland att man har samma efternamn.

Han lär nog må skit nu vilket jag hoppas får honom att tänka till... jag hoppas samtidigt att hans anhöriga är oskadda.
Citera
2023-10-02, 11:01
Medlem
HeroesSilencios avatar
Ganska Ironiskt att Expressen kör i två dagar första löpet med bild och uthängning att han minsann är nazist😂 Inte en enda bild på muslimer som skjuter eller spränger oskyldiga till döds. Men när en Svensk WT kille som är någon form av Einar wannabe och umgås med babbar då är det hela havet stormar hos Expressens redaktion minsann 😂
Citera
2023-10-02, 11:01
Medlem
feemaxxxs avatar
Frågan är om han gjort görningen som ”nazist” eller som en ”blatte-wannabe”
Citera
2023-10-02, 11:02
Medlem
cerns avatar
Fan vad sjukt att vara Helikopter-skinsskalle Nasse i förort i Stockholm!!

Då måste man har ett par rejäla bollar.. Fatta om han hamnar på kåken.. Där kanske det är någon blatte eller två!
Citera
2023-10-02, 11:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Exakt! Är ju dom som hängt ut han från början och i princip orsaken till smällen. Fcking idiotier

Nej, det är med största sannolikhet Billy Linder - och förmodligen hans syster - som är bidragande orsak till smällen. Ansvaret är annars givetvis de som sprängde.
Citera
2023-10-02, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Unga nazzar vill också ha ladd, cash och horor. Att vara 22 och vilja vara rik och cool väger tydligen mer än ens ideologiska övertygelser. Men det är sen gammalt blir djävligt ironiskt i detta fall bara!

Ingen ungdom TROR på riktigt på någon ideologi, det handlar till 99% om status och tillhörighet. Inte så coolt att vara med NMR längre kanske. 2019 var det fortfarande en annan femma.

Precix, det är klassisk counterculture blandat med antisociala tankar och ideologi är nästan bara estetik.
Men när jag läste expressens artikel så trodde jag att nazi lowriders eller pen1 startat i Sverige.
Citera
2023-10-02, 11:05
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Jo, indirekt. Du sa att han var gängkriminell för att han var nazist.

Han är dömd för hets mot folkgrupp, vilket framgår i artikeln som TS länkar till. Han har burit nazistiska symboler, vilket är kriminellt. Därmed är han kriminell.
Citera
2023-10-02, 11:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Marco sa ju att han var gängkriminell eftersom han är nazist.

Den logiken köper jag inte.
Citera
2023-10-02, 11:08
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C41K0
Fy fan att hans mamma och lillasyster får ta smällen för hans sjuka livsstil... han verkar ju sakna alla spärrar. Så här är det när allas uppgifter ligger ute till allmän beskådan och det räcker ibland att man har samma efternamn.

Han lär nog må skit nu vilket jag hoppas får honom att tänka till... jag hoppas samtidigt att hans anhöriga är oskadda.

Linders anhöriga utgör precis som klanfolkets och gängmedlemmarnas familjer stödtrupper till brottslingen. De har alltså i stort sett sig själva att skylla. En lillasyster är ju för övrigt också häktad, om det nu är henne vi diskuterar.

https://blog.zaramis.se/2023/10/02/s...sistiskt-mord/
Citera
2023-10-02, 11:11
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Linders anhöriga utgör precis som klanfolkets och gängmedlemmarnas familjer stödtrupper till brottslingen. De har alltså i stort sett sig själva att skylla. En lillasyster är ju för övrigt också häktad, om det nu är henne vi diskuterar.

https://blog.zaramis.se/2023/10/02/s...sistiskt-mord/

Hans grannar också eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in