• 1
  • 2
2006-08-03, 21:22
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag viker nästan alltid upp, av den enkla anledningen att jag har för korta ben i förhållande den rejälare överkroppen. Det är mycket svårt att hitta snygga jeans i 34/30 faktiskt, utan jag får nöja mig med 32or i längd, eller i värsta fall 34or.
Citera
2006-08-03, 21:31
Medlem
Miss_DXMs avatar
Det är väl knappast fult...

Men jag brukar köra på att vika upp dom inåt istället för utåt, hehe

Syns knappt med tanke på att jag bara har fula svarta jeans :P
Citera
2006-08-03, 21:41
Medlem
Kyparens avatar
Har man t,ex. Jeans av halvkort modell(typ piratbyxa) är det ju standard att vika upp dessa.
Citera
2006-08-03, 21:45
Medlem
Truxas avatar
Om man är rocker/rockabilly på rätt sätt, så kan det funka...

Kolla killen i mitten: http://www.rockabilly.net/3bt/FlatIronYears2.jpg
Citera
2006-08-03, 21:49
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Om man är rocker/rockabilly på rätt sätt, så kan det funka...

Kolla killen i mitten: http://www.rockabilly.net/3bt/FlatIronYears2.jpg
Tycker det där är alldeles för lite, ser mest ut som jeansen var för korta och släpade i marken.
Jag kör med rätt mörkt blåa jeans där insidan är mycket ljusare och viker upp typ 5-7cm...så det blir lite kontrast.
Citera
2006-08-03, 21:51
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Tycker det där är alldeles för lite, ser mest ut som jeansen var för korta och släpade i marken.
Jag kör med rätt mörkt blåa jeans där insidan är mycket ljusare och viker upp typ 5-7cm...så det blir lite kontrast.

Jag hittade ingen bättre bild som var tillräckligt ball...
Citera
2006-08-04, 00:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Jag viker nästan alltid upp, av den enkla anledningen att jag har för korta ben i förhållande den rejälare överkroppen. Det är mycket svårt att hitta snygga jeans i 34/30 faktiskt, utan jag får nöja mig med 32or i längd, eller i värsta fall 34or.

samma problem här. Är 163 och köper jag jeans köper jag storlek 30-31 i midjan och då är det som minst 32 i längd och det är för långt. Men är de raka så funkar det att vika upp och är de snäva så veckalr de sig snyggt vid skorna så att de inte åker ner när man går.
Citera
2006-08-04, 10:33
Medlem
Chalices avatar
Har ni hört talas om något som heter skräddare någon gång?! Kostar max en hundring att få ett par jeans kortade och vet skräddaren vad han gör så syns det ingen skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in