Citat:
Ursprungligen postat av
tedshiro
Absolut. Men tvivlar på att det är det artikeln åsyftar och det vet varken du eller jag ändå.
Precis, därav min kommentar som säger i princip att jag håller med om att det kan vara båda fallen och inte nödvändigtvis bara människor från en viss bakgrund. Svenska tjejer har präglats av kulturer från andra länder även om man vill stå och gapa att det inte är så.
Förortssvenskan har t.om blivit så populär att människor börjar bryta på svenska även om de kan de korrekta orden... allt för att passa in bland i förorterna, och just inslag från religiösa kulturer kommer med. Om man bor i Stockholm så är chansen att dina ungar präglats av förortsfasoner varav allt handlar om våld/vem hade sex med vem/Rappande/Kriminella idoler.
Jag anser att det är sjukt synd och hemskt att höra hur alla ungar försöker vara med i "gänget" och prata med en förortssvenska som i princip är försämrad svenska och blandar in ord från andra språk, förut kunde man tycka att det hade sin charm men nu är det mera vardagsspråk för unga, även tonerna hur unga tjejer pratar är ett tonläge som "basar" upp tonläget som om de vore pojkar.
Tjejer säger till varandra "ei bror wallah hon mäk på den där shunon",

Gäller inte alla men i Stockholm om man nu inte är avskärmad från förorterna så är det "normalt" numera.