Hej på er!
Nu är måttet FANIMIG måttet rågat..!
Pepsi började för en tid sedan att köra en hybrid på sin Pepsi för ett tag sedan; dvs, att man börjat köra med
både socker och sötningsmedel tillsammans
Köpte idag en burk Vimto, ni vet den där läsken med smak av svarta vinbär, druva och hallon?
Iallafall så öppnade jag nyss en burk Vimto och kände direkt att något var konstigt (jag är väldigt känslig för smaker, bör väl tilläggas) och insåg på en millisekund att där måste vara sötningsmedel i skiten.. Tittade på innehållsförteckningen på burken och mycket väl stämde min hypotes och på burken står det: "sötningsmedel: sukralos, acesulfame K"
Fy FAN! Jag saknar fan ord mina kära Flashbackare.. Varför i HELVETE saluför man en produkt under ett produktnamn man använt i år och dar som "Vimto" trots att man ändrat receptet till sötningsmedel? Det är att spotta sina trogna kunder i ansiktet. Pepsi gjorde samma sak för ett tag sedan. Köper jag en burk Vimto så förväntar jag mig inte detta förbannade sötningsmedlet utan att den varit som i all tider.. Annars så hade jag väl köpt en light-produkt?
Vad beror detta utbyte på och varför är det "okej" att göra såhär utan förvarning eller någon som helst "heads up" på etiketten? Fyfan.. Är det fler än jag som känner skillnad på socker och sötningsmedel på en millisekund och blir upprörd över detta? Förresten..
Vad ska jag göra för att få tag på en burk Vimto med socker i?
Sötningsmedel i drycker är inget som jag har intresse av.. Fyfan...
Mvh
EDIT: Googlade lite och hittade artiklar från 2015 där det redan 2015 pratades i artiklar om tillsatser om sötningsmedel. Där hävdar jag att jag inom loppet av 1-2 månaders tid har köpt Vimto med socker (och utan sötningsmedel) i innehållsförteckningen. Det verkar alltså således vara något nytt regelverk.. Från EU, kanske? Usch, fyfan..
Smäller just nu i mig en gammal hederlig Trocadero med socker. Det kanske blir den sista i en värld som denna där man aldrig får veta något en stund tidigare? Usch, fyfan..