2023-09-30, 01:30
Medlem
Pungpuckels avatar
Om jag som skötsam svensk hade bott i Syrien, Somalia, Kurdistan, eller liknande och där det bott svenskar som ständigt gjort sig skyldiga till vad dessa gör i Sverige idag, och där ochså inte bara svärtat ner mitt rykte men också till och med äventyrat mitt privilegium att sköta mig och vistas i landet, så hade jag ..

Jag vet inte hur det är med dig, men jag hade ju protesterat, angivit och skötsamma svenskar med mig hade nog gjort detsamma.
Inte de fan vill man väl bli förknippad med apor! Djur! Smuts! obildbara piece of maggots.

Men det ser man inte röken av här, invandrare säger på sin höjd att de är" otrygga " Ja stackars dig!
Men det är pga dina sketna artfränder vi är där vi är..

Jag hade iallafall klandrat svenskar och svenska pissföräldrar, om verkligheten vore det motsatta.
Men den insikten finns inte hos invandrare.
2023-09-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Man kan inte läsa en dagstidning eller se på nyheterna utan att höra mänskor som ondgöra sej över brottsutvecklingen. Och alla verkar så rädda. Jag finner mycket större anledning att oroa mej för att jag eller någon som står mej nära ska få cancer eller råka ut för en olycka.

När de kommer till kriminaliteten så är de väl mest synd om dom kriminella själva?

För mej känns uppståndelsen mest som populism. Och nu vill man dessutom utvisa oskyldiga mänskor! Jag menar hur många invandrare är egentligen kriminella? Vi pratar om en fraktion av en promille.

Och nej jag röstar inte åt Vänster.
Nej du har helt klart fel. Ingen är orolig för brott men snarare orolig för vad utlandet ska tro om oss då vår poliskår totalt har tappat greppet.
Senast redigerad av Truefighter 2023-09-30 kl. 01:39.
2023-09-30, 01:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
De är helt rimligt att rädda oskyldiga invandrare? Mycket få invandrare är kriminella de måste alla förstå?
Rädda från vad?
Andra världskriget?
Alla förstår att "inte alla invandrare"
Citat:
Men kolla på andelen olyckor. När du bedömer risken för att bli rånad så skulle du inte säga risken inte alls är stor förutsatt att du är nykter och tar en taxi.
Åka elsparkscykel är en kalkylerad risk.
Att bli skjuten av ett skott från ett automatvapen är något som sker helt slumpvis. Det räcker att vara på fel plats vid fel tillfälle.

Att alltid vara nykter och välja taxi är bara det ett tecken på rädsla.
2023-09-30, 02:50
Moderator
Ancistruss avatar
Fel forum. Och därtill väl spretig trådstart varför det dessvärre blir svårt att flytta den till rätt plats.

Men hur brottsutvecklingen ser ut är en fråga för Brott och brottsbekämpning. Vad man tycker om medias rappoteringar är en fråga för Journalistik och media. Och vad folk är rädda för är en fråga för Psykologi.

Tråden låses.

/Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in