2023-09-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Du gav mig en idé, vad tror vi om att placera ”fågelskådare” i orten?

Ja allt vi kan göra på udda sätt är ett genidrag.

Att ta reda på vart alla muppar bor är inget problem, bara att gå via advokater, eller kidnappa några stackare och stympa dem tills talet flödar. Men inga vittnen, dessa stackare kommer givetvis inte att överleva vårt lilla kvartsamtal.
Citera
2023-09-28, 23:02
Medlem
Rastapunxs avatar
Patetiskt!
Om nu några av er skulle komma ut i verkligheten skulle ni inte klara en sekund.
Gubbar styr redan så ni hade mest vart roliga.
Citera
2023-09-28, 23:03
Bannlyst
Jag kan se det framför mig.

En handfull män samlas vid någon port till ett hyreshus och ska ta sig in. Ni ska bara slå in rutan vid dörren.

Följande dialog utspelar sig:

Försöker inte förlöjliga din ide. Men jag gissar att det är ungefär så det skulle bli. Det är försent och det är eliten och den hjärndöda massan som har dukat för det här.

Jag lider med barnen. De kommer förhoppningsvis växa upp till att bli lite mer, konservativa.
Citera
2023-09-28, 23:09
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Blir det för uppenbart om alla har basker?
Jag tänker att vi måste ha ett signum. Manchesterbyxor? Eller det kanske drar in oskyldiga i detta.

Basker är bra om man glor från bänk eller boule-spel.

Om man glor från tex fotbollsläktare kan det passa bättre med en lite ungdomligare keps
Citera
2023-09-28, 23:11
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Är tanken att Rävjägarna ska börja plocka/skjuta fotsoldater från olika nätverk? Förvilla dem så att de varken vet ut eller in så att de sen börjar hämnas på varandra ännu mer?

Tänker mig att diskreta mord på dem vore smidigare. Inga högljudda skjutningar och explosioner, utan arsenik i kebaben och cyanid i redbullen.

Självklart är Rävjägarna korrekt dressade för rävjakt. Det ska vara oljerock, Jodhpurs boots och tweed.

Exakt! Vi lämnar en jordubbe på ett lik, skriver ”what fors the fox say” på det andra.

Vi plockar också nån random alkis och lämnar samma signatur bara för att förvirra
Citera
2023-09-28, 23:14
Medlem
Citat:
Blir det för uppenbart om alla har basker?
Jag tänker att vi måste ha ett signum. Manchesterbyxor? Eller det kanske drar in oskyldiga i detta.

Korrekt rävjaktsklädsel är det enda rätta.
Citera
2023-09-28, 23:15
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimcharlesyes123
Jag kan se det framför mig.

En handfull män samlas vid någon port till ett hyreshus och ska ta sig in. Ni ska bara slå in rutan vid dörren.

Följande dialog utspelar sig:

Försöker inte förlöjliga din ide. Men jag gissar att det är ungefär så det skulle bli. Det är försent och det är eliten och den hjärndöda massan som har dukat för det här.

Jag lider med barnen. De kommer förhoppningsvis växa upp till att bli lite mer, konservativa.

Nån lär vabba, en annan har ont i höften en tredje lider plötslig död. Visst stöter vi på problem under resans gång, men det är ju siffrorna vi lutar oss på!

Backupsen som vi kalla ”fågelskådarna” får rycka in, lämna över kikaren till nästa gubbe bara.
Citera
Medlem
Svavelbryggas avatar
Har ni någon plan för hur gubbligan ska undvika att mörda någon oskyldig? Jag gissar att ni inte bryr er så mycket, men polisen och folk med samma hudfärg som ligans offer lär göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Säg så här, vi leker med tanken.

En bunt om säg, 50 frånskilda gubbar 30+ har ledsnat och träffas på darknet för att få slut på eländet för våra barns skull.

Vi är inte testosteronstinna, vi vet lite mer om att hålla huvudet kallt och komma undan. Vi vet att efter våra dåd åker vi hem, tar det lugnt och lever som vanligt.

Vart hade vi strategiskt börjat? Vem plockar vi först?

Ska vi vara realistiska kommer vi inte åt ledare och närmsta män i ett första skede, vi börjar lägre i hierakin. Två dåd samma tidpunkt, en från varje sida?

Obs, det här är inte uppmanande till våld, utan en lek med tanken.

Jag har redan tänkt tanken. Det skulle ta ut hela områden. De som är med i gängen knarkar, är fyllda med droger och drivs av prestige och status. Det är inga legosoldater som kan ligga i ett tält i en vecka för att vänta in en person etc.

Läste en bok för några år sedan minns ej men den handlade om hur 5 st Navy Seals hade kunnat ta ut hela Amerikanska samhället om de arbetade operativt och gjorde rätt saker osv. Tänk dig då Sverige som inte är lika "säkert" som USA där de har 100 olika brottsbekämpande enheter osv.
Citera
2023-09-28, 23:16
Avstängd
Manginazs avatar
Jag tycker ni ska kalla det för: projekt Skabbräven.
Lycka till!
Citera
2023-09-28, 23:17
Bannlyst
Citat:
Nån lär vabba, en annan har ont i höften en tredje lider plötslig död. Visst stöter vi på problem under resans gång, men det är ju siffrorna vi lutar oss på!

Backupsen som vi kalla ”fågelskådarna” får rycka in, lämna över kikaren till nästa gubbe bara.

Tack! 😅

Jag har sett ditt Alias genom åren och tyckt att du har varit vettig, tänkte att det här är inte sant, är h*n så trött? Hur lägger jag upp det här snällt?
Citera
2023-09-28, 23:19
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Har ni någon plan för hur gubbligan ska undvika att mörda någon oskyldig? Jag gissar att ni inte bryr er så mycket, men polisen och folk med samma hudfärg som ligans offer lär göra det.

Äh, nån collateral får vi fan räkna med. Vi lägger oss på högst 20% feldödande så ligger vi fortfarande bättre till än gängen. Vi har ju med oss glasögonen vi har till bilkörning, så fel kan det väl inte bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in