Vi alla har ju läst på samnytt om hur rika och högutbildade svenskar börjar fly Sverige pågrund av MENA kriminaliteten. Läste en tråd på flashback som handlade om white flighten. Folk på flashback diskuterade om vilka länder som man kan fly till. Ingen i tråden skrev om hur svenskar borde fixa Sverige. Fly alla problem och undvika konflikter. Så typiskt svenskt.
Ni svenskar ni är riktigt fega och konflikträdda. Det finns nog ingen annan nation i hela världen som har lika konflikträdda feminin låg-testosteon befolkning som Sverige. Svenskar som flyr Sverige är landsförrädare som lämnar oss fattigare i skiten. Nu vet jag att det finns svenska män som är starka och kommer stanna kvar här och kommer skydda sitt hemland och sina familjer. Ni som vill fly är riktigt fega.
Varför är ni så?
Senast redigerad av M275 2023-09-28 kl. 19:58.
Invandrarna har i många fall även flytt i stället för att kämpa mot regimen i hemlandet, så vad är skillnaden?
Dom använder Sverige som bas för protester
Invandrarna har i många fall även flytt i stället för att kämpa mot regimen i hemlandet, så vad är skillnaden?
Dom använder Sverige som bas för protester
"Invandrare flyr då kan svenskar också fly"
Nej
Invandrare kan fly om dom vill. Sverige är inte deras hemland.
Vi alla har ju läst på samnytt om hur rika och högutbildade svenskar börjar fly Sverige pågrund av MENA kriminaliteten. Läste en tråd på flashback som handlade om white flighten. Folk på flashback diskuterade om vilka länder som man kan fly till. Ingen i tråden skrev om hur svenskar borde fixa Sverige. Fly alla problem och undvika konflikter. Så typiskt svenskt.
Ni svenskar ni är riktigt fega och konflikträdda. Det finns nog ingen annan nation i hela världen som har lika konflikträdda feminin låg-testosteon befolkning som Sverige. Svenskar som flyr Sverige är landsförrädare som lämnar oss fattigare i skiten. Nu vet jag att det finns svenska män som är starka och kommer stanna kvar här och kommer skydda sitt hemland och sina familjer. Ni som vill fly är riktigt fega.
Varför är ni så?
Har också tänkt på detta, och ja det är fegt och dom är landsförrädare. Har hört argumentet att : "Men jag vill skapa något bra för mig och min familj och måste tänka på dom" Ja men stanna och gör det i Sverige istället och kämpa för ditt fosterland, för så illa är det inte att man måste fly.
Man kan ju ganska enkelt säga att Samnytts artikel inte stämmer med verkligheten. De hänvisar till en krönika i Dagens industri där en skribent tar upp farhågor det är således inga fakta.
Man kan ju ganska enkelt säga att Samnytts artikel inte stämmer med verkligheten. De hänvisar till en krönika i Dagens industri där en skribent tar upp farhågor det är således inga fakta.
Ja absolut. Skjutningar nästan varje dag. Fler Ahmeds än svenskar i stan. Nej nej det är inte sant ingen flyr Sverige!
Har också tänkt på detta, och ja det är fegt och dom är landsförrädare. Har hört argumentet att : "Men jag vill skapa något bra för mig och min familj och måste tänka på dom" Ja men stanna och gör det i Sverige istället och kämpa för ditt fosterland, för så illa är det inte att man måste fly.
Det är kanske bra att rika schtekare flyr Sverige. Då kan kanske riktiga män ta över makten. Vem vet.
Vi alla har ju läst på samnytt om hur rika och högutbildade svenskar börjar fly Sverige pågrund av MENA kriminaliteten.
I verkligheten är bilden mer komplicerad. Samnytt må vara ursäktade för att de presenterar en förenklad bild som är relativt lätt att tro på. En del av mina beknata flydde från Sverige p g a korruptionen inom statsförvaltning och media, men det skulle framstå som en partsinlaga om Samnytt rapporterade så.
Citat:
Ursprungligen postat av M275
Läste en tråd på flashback som handlade om white flighten. Folk på flashback diskuterade om vilka länder som man kan fly till. Ingen i tråden skrev om hur svenskar borde fixa Sverige.
Du hittar saura några tusen trådar om hur vi ska fixa Sverige också om du letar.
Citat:
Ni svenskar ni är riktigt fega och konflikträdda.
Jag skulle säga att vi har en stark aversion mot konflikter, men vi är inte fega. Vi kan ge oss ut på öppet hav i roddbåt eller stå öga mot öga med en björn. Men när det ska bråkas hela dagarna orkar vi inte längre. Då flyttar vi norrut in i ödemarken för att slippa bråkiga människor. Det var så vi hamnade i Skandinavien och det var så Skandinavien blev en relativt bra plats att leva.
Citat:
Det finns nog ingen annan nation <snip>
Skärp dig! Svenskar är inte en nation. Det är en samlingsbenämning på personer som bor inom Sveriges gränser, i synnerhet de som 1. klarar av att lyssna på ABBA, 2. har handlat på IKEA, 3. har lärt sig att stå i kö och 4. har åkt tunnelbana i Stockholm.
Därutöver lär skåningar ska räknas som svenskar, så jag är svensk även om jag fallerar på punkt 1 och 4, och delvis på punkt 2.
Citat:
Svenskar som flyr Sverige är landsförrädare som lämnar oss fattigare i skiten.
I vissa fall kan det vara en strategisk reträtt. Jag flyttade själv utrikes men kom tillbaks i lagom tid till senaste valet. Vistelsen utrikes gav mig möjlighet att komma utanför Sveriges informationsbubbla, vilket gör att jag idag har lättare för att analysera skeenden inom och utom riket.
Citat:
Nu vet jag att det finns svenska män som är starka och kommer stanna kvar här och kommer skydda sitt hemland och sina familjer.
Att skaffa en familj att skydda kan absolut vara en anledning för en svensk karl att lämna Sverige ett tag. Om inte annat får vi mer respekt av främmande nationers kvinnor och med det en mer balanserad självbild när vi lämnar Sverige. Det är inte heller så motiverande att slåss mot ett tjog kulturkrigarmigranter om en, i rond 2, måste gå upp mot staten för att försvara rätten att behålla en del av sin egendom, oavsett hur mycket eller lite testosteron en har.
Ja absolut. Skjutningar nästan varje dag. Fler Ahmeds än svenskar i stan. Nej nej det är inte sant ingen flyr Sverige!
Seså, länka gärna till artikeln i Di där det sägs att utbildade svenskar flyr landet. Har du hört talas om ordet ”källkritik”, misstänker att du om du hört ordet ändå inte begriper det visserligen. Tragiskt.
Seså, länka gärna till artikeln i Di där det sägs att utbildade svenskar flyr landet. Har du hört talas om ordet ”källkritik”, misstänker att du om du hört ordet ändå inte begriper det visserligen. Tragiskt.
"DU MÅSTE HA LÄNK, ANNARS ÄR DET INTE SANT"
Är du nån redditor eller? Det finns nåt som heter logik och logiskt tänkade.
De flesta svenskar = Konflikträdda
Rika svenskar = Aldrig levt i fattigdom
Har haft det för bra = Aldrig behövt kriga eller kämpa för något
Kan inte kriga + Mycket pengar = Flyr Sverige
Varför är ni så?
Varför ska vi tro på Samnytts påståenden om att de flyr landet? I förhållande till den ökande folkmängden ser statistiken ganska statisk ut, bortsett från enstaka år.
Varför ska vi tro på Samnytts påståenden om att de flyr landet? I förhållande till den ökande folkmängden ser statistiken ganska statisk ut, bortsett från enstaka år.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!