• 2
  • 3
2023-09-28, 17:50
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Exakt, jag läste vad han vill ha "Mitt mål är att få ut 10k i månaden, efter skatt."
Det är inte det minsta orimligt.

För övrigt.
Det är inte skillnad i skatt du betalar på årsbasis oavsett om du är tillsvidareanställd, visstidsanställd eller timanställd.
Men ska du resonera så så blir skatten ännu lägre i början, dvs om TS bara tänker sig ett par månader.
Men det visste du såklart, du tyckte bara inte om att jag tillrättavisade dig.

"Grundavdragen räknas som vanligt om med förändringen av konsument*priserna (KPI). Det innebär att grund*avdraget för årsinkomster mellan 22 300 kronor och 52 400 kronor, det lägsta grund*avdraget, höjs från 20 500 (2022) till 22 300 kronor (2023)."

https://seb.se/privat/ekonominyheter/planboksnyheter
Hahah, vadå inte gillade att du tillrättavisade mig? Har du suttit och tutat redan på eftermiddagen eller? I paragrafen jag hänvisade till så medgav jag att jag läst fel och bad om ursäkt för mitt misstag, och det var till en annan användare innan du ens skrivit ditt inlägg.
Citera
2023-09-28, 17:58
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hahah, vadå inte gillade att du tillrättavisade mig? Har du suttit och tutat redan på eftermiddagen eller? I paragrafen jag hänvisade till så medgav jag att jag läst fel och bad om ursäkt för mitt misstag, och det var till en annan användare innan du ens skrivit ditt inlägg.

Glömde klicka på din länk, det var dumt. Ha en trevlig kväll.
Citera
2023-09-28, 19:38
Medlem
Vitiss avatar
3 dagar / vecka är 60% av heltid.
Vanlig låg heltidslön är 24000:- / månad.
60% av 24000 är 14400 (brutto).
Så ja, 10000 är rimligt.
Citera
2023-09-28, 19:46
Medlem
Facades avatar
Min närmsta däckfirma berättade för mig igår att de har ett helvete att få tag på personal. Inte ens via arbetsförmedlingen går det.

Men det är slitit arbete och 32h gör du snabbt på 2 dagar där och du kommer få jobba mer än så.
Så inget för en filmjölkspojke
Citera
2023-09-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Arbetar du som löneadministration ?

Hur mycket arbetar du och vad får du ut ?
Kan du arbeta på distans.
Vad krävs det för att arbeta med sådant.

Kan tex en ekonomistudent arbeta med sådant?
De är ju mindre kvalificerade ekonomirelaterade arbetsuppgifter.

Absolut kan en ekonomistudent arbeta med löneadministration, jag jobbar till största delen på distans och åker bara in till kontoret ibland. Men vet att HR-studerande, ekonomistuderande och även YH-studerande (finns YH-utbildningar som riktar sig mot löneadministratör) kan jobba som löneadministratörer
Senast redigerad av GutsAndGlory 2023-09-28 kl. 20:00.
Citera
2023-09-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag söker för tillfället jobb. Jag försöker hitta ett deltidsjobb som specifikt är 3 dagar i veckan. Det spelar ingen roll, ifall det är kvällsjobb eller på helgen. Mitt mål är att få ut 10k i månaden, efter skatt. Kräver jag för mycket? Låter det rimligt?

Ta gärna ett jobb där du kan jobba kvällar och helger så lär du får ut mer.
Citera
2023-09-29, 09:44
Medlem
Skicka pm till mig, kan inte skicka själv pga för få inlägg
Citera
2023-09-29, 11:36
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feeltheburn
Skicka pm till mig, kan inte skicka själv pga för få inlägg
Du måste haft ditt konto i 30 dagar och gjort minst 50 inlägg för att ta emot PM också. Du kan inte ta emot PM.
Senast redigerad av Kallebrogen 2023-09-29 kl. 12:18.
Citera
2023-09-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Du måste haft ditt konto i 30 dagars och gjort minst 50 inlägg för att ta emot PM också. Du kan inte ta emot PM.

Det var det jävligaste. Då får man ligga i om man ska lyckas med nåt PM.
Citera
2023-09-29, 12:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du söker alltså deltidsjobb på ungefär 60% (32 timmar i veckan). För detta vill du ha en bruttolön på minst 14000 i månaden, vilket med 30% skatt skulle ge dig ca 10000 netto.

Enligt SCB har ett butiksbiträde i genomsnitt 28800 kronor i månadslön, 60% av det är ca 17000. På McD tjänar de ungefär 106 kronor i timmen, vilket med 32 arbetade timmar per vecka skulle ge dig en bruttolön på ungefär en femhundring mindre än du önskar.

Lönerna skiljer sig åt beroende på vad du jobbar med och var du är i landet, men utifrån ovanstående så skulle jag bedöma att dina löneanspråk är ganska överensstämmande med vad arbetsgivare betalar just nu.

Nu tycks TS även kunna tänka sig jobba både nätter och helger och då är absolut inte några problem att komma upp i de pengarna.
Citera
2023-09-29, 13:34
Medlem
Fullt rimligt skulle jag säga. Jag arbetar motsvarande en dag i veckan vid sidan av mina studier och får ut 5000-6000 kr på det. Då ska tilläggas att jag knappast är högavlönad då jag ännu inte har tagit min examen, och dessutom aldrig arbetar obekväma arbetstider. Sedan beror den slutgiltiga lönen självklart på typ av arbete, OB och liknande. Är det ett extrajobb på sidan av studier eller annat jobb?
Citera
2023-09-30, 18:58
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag söker för tillfället jobb. Jag försöker hitta ett deltidsjobb som specifikt är 3 dagar i veckan. Det spelar ingen roll, ifall det är kvällsjobb eller på helgen. Mitt mål är att få ut 10k i månaden, efter skatt. Kräver jag för mycket? Låter det rimligt?

Beror väl på vad det gäller för arbete, men orimligt är det nog inte.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in