2023-09-27, 18:23
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
(FB) Ok om man super sig full innan koloskopi?

jag fattar inte vad ni håller på med ibland. tråden är fullt seriös.
jag SKALL göra koloskopi. Jag ÄR alkis. Jag undrar absolut om jag kan dricka före en koloskopi.

hur fan är detta trams och offtopic????

Tråd blev kastad av OFAY

Edit :
Inte nog med det så fick jag en varning också.
Jag frågar han i pm varför. han säger då eftersom han är orolig för mig. Han tycker jag skall kontakta läkare och inte flashback...
Vilket ju såklart är nonsens, det sker medicinska frågor här hela tiden. O varför varningen? Varför 0.03?
Senast redigerad av GretaKnullberg 2023-09-27 kl. 19:08.
Citera
2023-09-27, 19:30
Moderator
Tinuviels avatar
Om man är missnöjd med en moderatoråtgärd måste man följa rutinerna:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

1) Kontakt med moderator - red ut eventuella missförstånd.
2) Är man inte nöjd med förklaringen startar man en tråd och/eller kontaktar en admin.

Lås på.

// mod
Citera
2023-09-27, 20:43
Moderator
Tinuviels avatar
TS har uppmanats att posta ett citat av PM-växlingen, det räcker inte att redogöra för att en sådan har ägt rum eller posta väl valda ord

När TS bekräftar i PM till mig att han kan visa upp en sådan öppnas tråden igen.

// mod
Citera
2023-09-27, 20:55
Moderator
Tinuviels avatar
Efter diskussion internt har ofay bekräftat att det finns en PM-växling och att det TS redovisar inte är missvisande. Tråden öppnas därför.

// mod
Citera
2023-09-27, 21:31
Medlem
skoputss avatar
Hoppas det blir utrett vad som försiggår. Helt galet om det är som TS beskriver (vilket det uppenbarligen verkar som).

- Vad har ofay med TS privatliv att göra, så till den grad att h*n uppmanar till behandling?

- Ska ofays känslor av oro, inte regelverket, styra modererandet?

- Är det rimligt att ofay inte tål ett påpekande om fel beslut, utan genast delar ut en varning som straff?

Fy bubilus! Denna moderator verkar klart olämplig för sitt uppdrag.
Senast redigerad av skoputs 2023-09-27 kl. 21:39.
Citera
2023-09-27, 23:02
Medlem
GeleZachas avatar
Här måste jag nog säga att jag är på GretaKnullbergs sida. Den tråden var absolut inte uppenbart trams, utan jag tolkade den som fullt seriös.

Läser man den snabbt och är trött kanske man dock kan tolka den senare delen (om bajs och fisar) som trams, så jag tror att det rör sig om ett misstag från moderatorns sida
Citera
2023-09-27, 23:13
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Här måste jag nog säga att jag är på GretaKnullbergs sida. Den tråden var absolut inte uppenbart trams, utan jag tolkade den som fullt seriös.

Läser man den snabbt och är trött kanske man dock kan tolka den senare delen (om bajs och fisar) som trams, så jag tror att det rör sig om ett misstag från moderatorns sida

Att språket blev lite grovt är en sak men GretaKnullbergs oro kring att känna att man får behov av att bajsa eller fisa när man gör en koloskopi är helt befogad.
En koloskopi är ju att man för in ett endoskop 150 cm in i tarmen.

Modererar man i medicin och hälsa bör man kanske antingen veta vad man modererar eller binga/googla kring saker innan man papperskorgar så misstag... njae snarare
Citera
2023-09-28, 00:24
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
(FB) Ok om man super sig full innan koloskopi?

jag fattar inte vad ni håller på med ibland. tråden är fullt seriös.
jag SKALL göra koloskopi. Jag ÄR alkis. Jag undrar absolut om jag kan dricka före en koloskopi.

hur fan är detta trams och offtopic????

Tråd blev kastad av OFAY

Edit :
Inte nog med det så fick jag en varning också.
Jag frågar han i pm varför. han säger då eftersom han är orolig för mig. Han tycker jag skall kontakta läkare och inte flashback...
Vilket ju såklart är nonsens, det sker medicinska frågor här hela tiden. O varför varningen? Varför 0.03?

Jag tycker absolut inte att den tråden ska klassas som trams/OT, så jag är på din sida gällande den här frågan.

Har flyttat tillbaka tråden till Medicin och hälsa och någon varning för tråden har du inte.

admin5
Citera
2023-09-28, 14:29
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Ok om man super sig full innan koloskopi?
Citat:
E lite nervig inför min, men alkis som man är tänkt jag bli dragen innan. Kommer läkaren tycka detta är dåligt?
Kommer han tvingas omboka? Jag måste ju dricka såndär lenvu innan i ett dygn. Har det nån betydelse?

Sen undrar jag också, vad gör man när man väl ligger där me slangen i röven o känner man måste bajsa eller fisa? Ska man koppla av o låta det ske? Tänker att även om tarmen är tom kanske det kommer nåt ut ändå lite vätska eller nåt eller gas. Eller ska man knipa ihop så gott man kan

Söker endast svar från er som gjort koloskopi innan

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

vänta nu va? det var en 100% seriös tråd, jag sKA göra koloskopi jag ÄR alkis så vad är problemet?? va???????
Fråga din läkare och inte här då du kan få svar som kan ha allvarliga konsekvenserför din hälsa. Det är livsfarligt då alkoholister och alkohol har ökad blödning/ blödningsbenägenhet och således ökar komplikationerna vid ett ingrepp
ofay
¨
skämtar du eller? det sker medicinska frågor här dygnet runt. Hur är det "trams och offtopic"? ???
Jag har svarat

här är vår konversation
Citera
2023-09-28, 14:40
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
jag tackar för ert stöd flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto