2023-10-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Får dom plocka kölappar själva, så är det någon som är framme och mata fram massor med kölappar, sedan börja dom sälja dem till varandra. Fiinns en anledning varför polisen passbokning numera kräver bankid och kontroll.

Undrrt mest vad et är för ärende man inte kan göra online men heller inte tidsbokar.
Citera
2023-10-21, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Undrrt mest vad et är för ärende man inte kan göra online men heller inte tidsbokar.

Grupper som kommer till Sverige ifrån primitiva länder , bara för man vill leva gott på oss Svenskar. Man är ordentligt offline utan ett bankid. Numera kräver bankid att man har en modern telefon och ett svenskt pass eller id kort.
Citera
2023-10-21, 22:05
Medlem
Citat:
Grupper som kommer till Sverige ifrån primitiva länder , bara för man vill leva gott på oss Svenskar. Man är ordentligt offline utan ett bankid. Numera kräver bankid att man har en modern telefon och ett svenskt pass eller id kort.

Ja, det vet jag. Men Flashbackaren som hade ärende dit...
Citera
2023-10-22, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlobLobb
Hejsan

Jag har haft Swedbank länge (alltför länge).
Letar nu framförallt efter en smidigare internetbank.

Kan väl knappast finnas sämre än Swedbank med sin halvfärdiga internetbank där man måste pendla mellan deras gamla och nya beroende på vad man ska göra.

Tyvärr kan man ju inte provköra internetbanker så jag tänkte se vad Flashbacks användare har för erfarenheter av internetbanker och vilka ni använder.

Hur funkar det med att flytta e-fakturor och autogiro ?

Vad bör man tänka på ?
I samband med bostadsköp så bytte jag från Swedbank till Länsförsäkringar
Dom hjälpte mig med allt sånt med att flytta e-fakturor och autogiro
Citera
2023-10-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13

Jag gjorde samma flytt för några år sedan, då fick man flytta alla efakturor själv (säga upp i Swedbanks internetbank och nyteckna i LFs internetbank).
Är det löst nu så det går att flytta lika smidigt som autogiro och ISK?
Citera
2023-10-22, 13:45
Bannlyst
Citat:
Jag gjorde samma flytt för några år sedan, då fick man flytta alla efakturor själv (säga upp i Swedbanks internetbank och nyteckna i LFs internetbank).
Gjorde det tillsammans på deras kontor inga problem
Citera
2023-10-22, 13:55
Medlem
Citat:
Nej, det finns ingen tjänst för att flytta e-fakturor, enda sättet är att lägga upp dom på nytt i nya banken. Sedan om nya banken suttit och knappat in alla e-fakturor manuellt i mötet är en annan sak, men det är nog högst ovanligt skulle jag tro.
Citera
2023-10-24, 21:09
Medlem
krommees avatar
Citat:
Bör inte ens n tjänst som BankID tillhandahållas av staten och inte bankerna då
Citera
2023-10-25, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Bör inte ens n tjänst som BankID tillhandahållas av staten och inte bankerna då

Statem klara inte av någonting. Staten klara inte ens av driva ett systembolag som har söndags öppet.
Citera
2023-10-25, 07:59
Medlem
Citat:
Statem klara inte av någonting. Staten klara inte ens av driva ett systembolag som har söndags öppet.

Det är ju ett politiskt val att inte ha söndagsöppet och inte för att man inte klarar det.

Lite som att påstå att tyskarna inte ens klarar av att driva privata butiker som har söndagsöppet.
Citera
2023-12-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromyko-666
Försöker öppna konto på LF för att dra nytta av rabatter på försäkring och bolån men verkar ju rätt hopplöst svårt öppna konto, de frågar efter en rad bevis såsom 6 månaders kontoutdrag från nuvarande bank, 6 månaders lönespecar, anställningsbevis från arbetsgivare med löneuppgifter, sammanställning över alla mina bankkonton osv.

Det är standard förfarande när man öppnar nytt konto !
Citera
2023-12-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13

Jag fick göra det mesta själv !
Fan vad skönt att slippa den dyra sossebanken Swedbank !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in