• 2
  • 3
2023-10-27, 14:35
Medlem
Tänk på alla dessa människor som lever i krig. Deras enda önskan är att få leva.
I Sverige vill folk begå självmord när det blåser motvind.
Citera
2023-10-27, 22:01
Medlem
Inte jag heller. Hoppas det blir ett nytt världskrig där atombomberna flyger över hela jorden så att man dör till slut.
Citera
2023-11-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Tänk på alla dessa människor som lever i krig. Deras enda önskan är att få leva.
I Sverige vill folk begå självmord när det blåser motvind.

Det blåser extra motvind.
Då funderar man på destruktiva tankar
Citera
2023-11-29, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Det blåser extra motvind.
Då funderar man på destruktiva tankar

förstår hur du känner har också haft depressioner i stort sett hela mitt liv. Det går i perioder , har du testat KBT? Försöka ha lite enkla mål? Har du något du drömmer om i livet ? något du skulle vilja göra/testa/besöka/lära dig osv . Det finns alltid möjlighet att förbättra sin situation även om det känns mörkt och hopplöst.
Citera
2023-11-29, 16:35
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Vem fan vill leva?? Inte en sate. Du lever för andra. Mamma, syster, bror, etc. Lev för dem.
Citera
2023-11-29, 16:41
Medlem
Tycker att du ska städa upp kanske diskbänken, inte hela huset men bara en plats. Ge dig själv en klapp på axeln efteråt.

Din överlevnadsinstinkt har tagit över och den vill dö, du kan inte ro för det du känner det är den komplexa hjärnan som är så. Som sagt, ta ett litet steg bara ett och planera inte andra steget. Gör det och ge dig en klapp på axeln.

Ta sedan på dig jackan och gör samma sak, ta dig ut och kanske handla nåt näringsrikt och nyttigt, ge dig en klapp på axeln för det med.

Se det som att du programmerar din hjärna att vilja leva igen, programmering är svårt och komplext så det tar sin tid.

Att du är här och skriver och söker hjälp är ett tecken på tillfrisknande jag menar det jag har själv varit i din sits.
Citera
2023-11-29, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Vill inte leva.
Varför lever jag?
Känt så här ett bra tag.

Jag tror det ända som håller mig vid liv är min familj.
Jag uppfattar inte saker som förr.
Det tar tid för mig att förstå vad en människa vill ha sagt.

Det tar tid för mig att resa mig upp från sängen för smärtan som väntar mig därefter är outhärdlig så jag föredrar att ligga kvar i sängen.

Jag kan inte jobba för smärtorna jag bär på gör det lite svårt för mig att jobba.

Vad gör man?
Fortsätter man bara leva som en förlorare.
Är det vad man gör?
Sväljer sin stolthet å kör?

Är det vad man gör?
Är det moraliskt rätt?
Att inte kunna jobba.

Det bidrar till olika känslor.
Vad gör man när man inte fungerar som alla andra?
Om du inte har ngn vän att tala med kan du alltid kontakta psykiatrin för samtalskontakt! Du kan också ringa 1177 och be om hjälp. Gå inte med jobbiga tankar när det gått så långt. Bättre att ta tag i det medan du kan uttrycka dig så bra.
Kämpa på! Sök hjälp!
Citera
2023-12-10, 21:16
Medlem
snurresprettiss avatar
Det där med att "Varför skall man leva?" tror jag aldrig man kommer förstå eller veta.
Vissa tycker livet är underbart medans andra är totalt oförstående till varför man föds överhuvudtaget.
Citera
2024-05-26, 18:16
Medlem
StreetFlashs avatar
Känner samma.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto