Citat:
Ursprungligen postat av
SG-1051
Hej!
Jag har en gammal bil som inte är världens bästa bil med det är den bilen jag har råd att äga. På vintrarna brukar jag verkligen lida av kyla och jag behöver gå upp till jobbet vid 4:30 tiden för att hinna göra bilen varm och få bort all snö och is.
Min parkering har ingen el i närheten och därför kan jag inte koppla en sådan vanlig värmefläkt och stänga dörren tills bilen blir go och varm.
Hjälp snälla!
Du åker till macken, OKQ8 och hämtar två stycken 5 eller 10 liters plastdunkar.
Du fyller dom med vatten nästan ända upp nästan fulla och inte med salt eller så, utan bara med vanligt vatten.
När du tror det blir minusgrader under natten så på kvällen innan så ställer du in en av dunkarna på golvet passagerarplats, med den andra inne hos dig i hallen.
När du kommer hem igen från jobbet så byter du dunkarna. Den kalla frysta mot den i hallen. osv.
Luften i kupe'n stannar då vid fryspunkten ungefär dvs 0 grader och inte -8 grader, otrolig skillnad.
Jo på jobbet om du köper en kupe' fläkt så är det ofta bara 600 Watts effekt som inte löser säkringen så att köpa en 1500 W är helt fel typ. Silverplast på rutan 25 kr.