• 1
  • 2
2023-09-26, 15:42
Medlem
Någon som vet något om detta? Tror ni personen är häktad så man kan fram häktningsprotokoll hur man nu gör det?

https://kuriren.nu/bli-prenumerant/a.../nk-1m1kr_s_23
Citera
2023-09-26, 15:42
Moderator
Chantres avatar
Kort citat ur artikeln.

Citat:
Två personer sitter anhållna misstänkta för grovt narkotikabrott efter att polisen gjort ett stort beslag i Luleå. En större mängd narkotika har beslagtagits av polisen i Luleå. Det ska bland handla om cannabis, men det kan även röra sig om andra droger.
/Mod
Citera
2023-09-26, 15:49
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Någon som vet något om detta? Tror ni personen är häktad så man kan fram häktningsprotokoll hur man nu gör det?

Undrar vem personen är
Citera
2023-09-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intenoga
Undrar vem personen är

Brukar inte fånga in större mängder sånt uppe i norr, funderar på om det är dom söderöver som börjat expandera dit upp.
Citera
2023-09-26, 15:54
Medlem
massa gäng i gävle. har de gått ännu längre upp nu?? frakt via finland?
Citera
2023-09-26, 15:56
Citat:
Brukar inte fånga in större mängder sånt uppe i norr, funderar på om det är dom söderöver som börjat expandera dit upp.

Exakt , bara vänta och se om man hör något
Aina är verkar vara på hugget
Citera
2023-09-26, 16:15
Medlem
Har för mig att polisen tidigare har gått ut och sagt att man har märkt av lite nytt folk i dessa kriminella kretsar, så inte helt förvånande. Däremot tror jag att polisen har hyfsat bra koll på dom som faktiskt kommer in, då Luleå inte är jättestort, speciellt kända kriminella som kommer upp från södra Sverige.
Citera
2023-09-26, 17:03
Medlem
Ingen som vet namn??
Citera
2023-09-26, 17:16
Medlem
stigenhems avatar
Citat:

Du mallar tingsrätten och ber om häktningsframställan så hör dom av sig inom ett dygn oftast.
Citera
2023-09-26, 17:55
Medlem
Citat:

En större mängd narkotika har beslagtagits av polisen i Luleå. Det ska bland handla om cannabis, men det kan även röra sig om andra droger.

Två personer sitter anhållna misstänkta för grovt narkotikabrott. Det uppger jouråklagare Moa Grahn som i övrigt är förtegen med uppgifter om beslaget och

– Jag vill inte säga så mycket mer om det just nu.

Varför?

– Det är så pass tidigt och det finns inte riktigt skäl att lägga ut texten.

Är de anhållna personerna bekant för rättsväsendet i Norrbotten?

– Jag väljer att inte svara på den frågan.

Moa Grahn förklarar att hon avvaktar med ytterligare kommentarer fram till att nästa beslut är taget i rättsprocessen, utifall det blir en häktningsförhandling.

Verkar vara anhållna, inte häktade
Citera
2023-09-26, 18:36
Medlem
Om jag får försöka mig på en spontan gissning så är det antingen personer med kopplingar till HA eller så är det personer med koppling till ett nätverk söderut.
Flera individer från de mest utmärkande Stockholmsnätverken har varit och snurrat i Luleå. Vissa har använt stan som tillflyktsort när dom behövt "försvinna ett tag" pga något som hänt där nere. Andra kontakter lär ha knutits när röda linjen-ynglingar suttit på SIS i Johannisberg (eller när snorungar här uppifrån hamnat på SIS söderut). Många luleåbor (och folk söderifrån) som lever i villfarelsen om att norra Sverige är helt förskonat från den typen av gängkriminalitet (annan organiserad brottslighet är ju välkänd sen långt tillbaka, tänker då främst på mc-gängen). Mordet på Tuna för någon sommar sen är ju ett exempel.

Däremot är Luleåpolisen rätt på tårna kring detta. Iaf vad jag hört både från folk med insyn i Luleå och andra delar av landet, är att Luleåpolisen har rätt bra pejl på vilka som rör sig i stan och är duktiga på att ringa in dom. Det kan ju dock ändras i takt med att poliser från hela landet jämt och ständigt beordras till Stockholm/Uppsala för att jobba med det grova våldet där nere.
Citera
2023-09-28, 12:47
Medlem
Någon som vet vilka det är? En man och en kvinna stod det i tidningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in