2006-08-03, 00:44
Medlem
dumms avatar
Rätta mig om jag har fel, men Kat är väl bladen man gör kokain av ? ( kolla nåt knarkforum så finns det säkert nån faq )
Citera
2006-08-03, 00:48
Medlem
Tjeckzs avatar
En aspekt de inte väger in är hur man agerar på drogen. T.ex. så kan man få en vanföreställning på en hallucinogen att man kan flyga, och kasta sig ut igenom fönstret som nu har hänt i verkligheten.

Å andra sidan kan man ju få för sig att man kan köra bil på fyllan :P
Citera
2006-08-03, 00:48
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Jävligt skummt att illegalt metadon står som farligt på listan, det borde ju beyda att legalt metadon är ofarligt .

I övrigt blev jag förvånad över att det var just aftonbladet som publicerade en sån här artikel, tidigare stuider som visat liknande resultat har ju tystats ned och gömmts.
Citera
2006-08-03, 00:50
Medlem
flexors avatar
intressant artikel ... men förvånas ändå över att GHB ligger lägre än Cannabis på "farlig" listan ... hur många har dött av Cannabis och hur många har dött av GHB liksom?
Citera
2006-08-03, 00:53
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calton
Va fan är "Kat"? Har hört talas om det förr... antog det var nått tjack-liknade skit.
Det är såna där gröna växter som negrer och araber tuggar på. Runt Yemen, somalia.. där nere. Amfetaminliknande effekt om jag inte har fel.. fast klenare. Narkotikaklassat i Sverige men räknas som livsmedel i UK och andra länder tror jag.
Citera
2006-08-03, 00:55
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexor
intressant artikel ... men förvånas ändå över att GHB ligger lägre än Cannabis på "farlig" listan ... hur många har dött av Cannabis och hur många har dött av GHB liksom?
Helt min mening.
Citera
2006-08-03, 00:57
Medlem
Himmler!s avatar
idiotisk lista

Det finns otroligt många definitioner om vad som är farligt. Vad har dom letat efter? ren dödlighet eller??? skulle det tillexempel vara farligare med brass och sprit än att boffa och käka e knappast. Alkoholen kanske är ett dödligare missbruk men sätt dig med en burk butangas och boffa på och du kommer antagligen vara hjärndöd inom nån månad. Även E ger extremt elakare psykiska skador än öven nämnda droger.Så ta inte den här listan på allvar det kan skada er.
Citera
2006-08-03, 00:59
Bannlyst
Kan nån beskriva hur farligt E är och varför?
Citera
2006-08-03, 01:00
Medlem
Himmler!s avatar
Ghb

Att GHB ligger på vad var det 17lats är även det helt åt helvete finns det någon drog som är lättare att överdosera med koma eller död som utgång förutom heroin??? har en kompis som har lyckts dö tre gånger på skiten
Citera
2006-08-03, 01:03
Medlem
Himmler!s avatar
Kat

har testat att tugga Kat helt värdelöst du blir helt brun i käften och känner i princip ingenting. Nu blev jag väl säkert blåst av somaliern som sålde det till mig mängdmässigt menat men det var Kat i allafall
Citera
2006-08-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordblacK
Kan nån beskriva hur farligt E är och varför?

Antag att vi lever i verkligeheten och att E inte är mdma utan mda, amfetamin, efedrin, dxm, 2-ci osv. Det skadar hjärnan rätt rejält kan jag tänka mig. Även mdma är farligt som fan för serotoninproduktionen.
Citera
2006-08-03, 01:42
Medlem
yonnys avatar
Hur har dom kommit fram till resultaten kan man ju undra.. Någon som har en länk till forskningen dom gjorde? Dom kanske gjorde en lista över vad som är farligast just nu (när det finns olika tillgång och status) på dom olika drogerna. Cannabis är t.ex jättefarligt om man tänker på alla människor som åker fast varje dag och kat skapar inga större skador då det bara finns en handfull människor i norden som använder det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in