2023-09-26, 10:37
Medlem
Min frus id blev kapat för ett antal år sedan och det gjordes en mängd fuffens i hennes namn som tack och lov hann stoppas i tid. Så i den vevan spärrades det ena och det andra. MEN!

Häromdagen gjordes det en UC på henne helt korrekt för vi ska utöka huslånet, och när hon fick UC:t i Kivra så upptäckte hon att det finns en kredit tagen på henne i våras. Vi handlar aldrig på kredit (förrutom kreditkortet som vi alltid betalar i tid) och vi har aldrig fått någon faktura hem om denna kredit. Det står inte på UC någon information om företaget som givit henne denna kredit så vi är oroliga att scammers återigen börjat beställa i hennes namn.

Kan vi på något sätt ta reda på vad det är som sker och hos vilket bolag det handlar om? Tack på förhand!
Senast redigerad av gärningsman 2023-09-26 kl. 10:40.
Citera
2023-09-26, 11:08
Medlem
Kolla på Mitt UC.
Citera
2023-09-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Min frus id blev kapat för ett antal år sedan och det gjordes en mängd fuffens i hennes namn som tack och lov hann stoppas i tid. Så i den vevan spärrades det ena och det andra. MEN!

Häromdagen gjordes det en UC på henne helt korrekt för vi ska utöka huslånet, och när hon fick UC:t i Kivra så upptäckte hon att det finns en kredit tagen på henne i våras. Vi handlar aldrig på kredit (förrutom kreditkortet som vi alltid betalar i tid) och vi har aldrig fått någon faktura hem om denna kredit. Det står inte på UC någon information om företaget som givit henne denna kredit så vi är oroliga att scammers återigen börjat beställa i hennes namn.

Kan vi på något sätt ta reda på vad det är som sker och hos vilket bolag det handlar om? Tack på förhand!

Precis som tidigare individ skriver, kolla UC. Du kan ju begära ditt egna upplysning där, och då står det vem det är. Dessutom så ska ni veta att det INTE alltid skickas tagna upplysningar till er på post. Ibland kan ni ha köpt via ett företag/butik som kräver UC och då tar de upplysningen. Trots att ni köper på kreditkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in