Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-02, 21:52
  #1
Medlem
Baisers avatar
Såg här om kvällen någon gammel svensk tv produktion "National Monumentet", där jag la märket till en väldigt duktig skådis , som enligt eftertexten hete Urban Sahlin. När jag slog upp honom IMDB så noterade jag att han varit med i filmer som "Varning för Jönssonligan", "Höjdhopparn", Släpp fångarna löss" m.m
Och det tragiska att han dött den 7 augusti 1982.....

Någon som vet något om denne skådis och hans frånfälle.....?
Citera
2006-08-02, 22:12
  #2
Medlem
vinbras avatar
Verkar vara svårt att hitta någon bild på honom. Har noterat att han spelade gymnastiktränaren i Varning för Jönssonligan. Skulle någon med tillgång till filmen kunna hiva upp en bild?
Citera
2006-08-02, 23:05
  #3
Medlem
Är det han jag tror det är, så rengjorde han en pistol på fyllan och dog av ett vådaskott.
Citera
2006-08-02, 23:08
  #4
Medlem
Här är en BILD på Urban Sahlin iallafall...
Citera
2006-08-02, 23:57
  #5
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Tomaso
Här är en BILD på Urban Sahlin iallafall...
Stiligt jobbat!

Citat:
Ursprungligen postat av lva
Är det han jag tror det är, så rengjorde han en pistol på fyllan och dog av ett vådaskott.
Jäkla sätt att dö på isåfall.
Citera
2006-08-02, 23:59
  #6
Medlem
Pellles avatar
Citera
2006-08-03, 00:00
  #7
Medlem
Pellles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Är det han jag tror det är, så rengjorde han en pistol på fyllan och dog av ett vådaskott.
Brukar kallas så när man stoppar pipan i munnen och trycker av...
Citera
2006-08-03, 00:05
  #8
Medlem
Tragiskt...

Det kan låta otroligt, men min far kände US väl och jobbade en del med honom på 70-talet. Jag minns tydligt när han fick dödsbudet (trots att jag bara var 9-10 år).

Senare har pappa berättat att det handlade om ett självmord, tragiskt nog relaterat till dåligt självförtroende. Han hade blivit ihop med en betydligt yngre och väldigt snygg tjej och var övertygad om att hon snart skulle tröttna eller hitta nån "bättre". Denna oro drev honom till vansinne och till slut till självmord. Otroligt onödigt och trist, självmord för att ens tjej är för snygg!

Det kan låta som en skröna, men pappa skulle knappast driva med mig om en kompis självmord.
Citera
2006-08-03, 15:00
  #9
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greater G8or
Det kan låta otroligt, men min far kände US väl och jobbade en del med honom på 70-talet. Jag minns tydligt när han fick dödsbudet (trots att jag bara var 9-10 år).

Senare har pappa berättat att det handlade om ett självmord, tragiskt nog relaterat till dåligt självförtroende. Han hade blivit ihop med en betydligt yngre och väldigt snygg tjej och var övertygad om att hon snart skulle tröttna eller hitta nån "bättre". Denna oro drev honom till vansinne och till slut till självmord. Otroligt onödigt och trist, självmord för att ens tjej är för snygg!

Det kan låta som en skröna, men pappa skulle knappast driva med mig om en kompis självmord.

Det var som tusan!
Citera
2006-08-03, 15:58
  #10
Medlem
Pellles avatar
Det enda självmord jag skulle kunna tänka mig med en ung snygg tjej är att dö på hålet...
Citera
2010-12-27, 00:43
  #11
Medlem
haha urban sahlin är min farfars bror även känd som en av musikanterna i " rännstensungar"
Citera
2010-12-27, 01:02
  #12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exlusivast
haha urban sahlin är min farfars bror även känd som en av musikanterna i " rännstensungar"
Filmad tre gånger. Jag antar att du menar 70-talsvarianten med Vreeswijk, eh?

Länken ovan är död, jag kan inte placera honom. Har du en länk?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback