Citat:
Ursprungligen postat av
OneTap
tja. ja ja e lite förbannad för ja kom hem idag med en ny klippt kaos frilla som vanligt när man går till frisör. har provat en drös olika i sthlm o även Malmö o dom fattar ALDRIG hur ja vill bli klippt. säger man 2cm blir de 6cm. ojämt blir de alltid oxå. kan visa en bild på benedict cumberbatch o sen går ja ut salongen o ser ut som Edward blom o en fade som ser ut som den e klippt med motor såg. när ja frågar varför dom klippt så så kommer dom med ursäkter o "men ja tycker de e snyggt". jävla cp.
den enda som klipper mig snyggt e flickvännen. hon e varken utbildad inom området eller har så mycke frisör erfarenhet men hon e intelligent o fattar precis. så min teori e att dom som driver frisör salonger (speciellt herr frisörer) helt enkelt e dumma i huvudet som inte fattar simpla instruktioner. har även en bekant som e frisör o han e ganska efterbleven. tror på spöken o sånt.
va tror ni? upplever ni oxå att frisörer e låg begåvade? varför fattar dom aldrig hur man vill bli klippt?
Går du till syrianfrisörerna lär du klippa dig så som dom själva ser ut, alternativ så som dom ser ut på bilderna dom ofta har från sitt hemland. Det är sällan dom kan klippa fler än 1-2 frisyrer.
Är uppväxt i en stad full av frisersalonger likt detta. Var 50 meter finns en salong, typ (överdriver knappt alls).
Sällan har dom utbildning, ofta förstår dom svenska halvbra.
Helrakat och fyrkantigt (90 tal) kan dom alltid.
Sköter mitt hår själv sen 15 år. Oftast helrakat, snagg eller rakat på sidorna och lägre upptill.
Enkelt, bekvämt och gratis.